כתב אישום הוגש שלשום (חמישי) נגד ארבעה תושבי נצרת בשנות ה-20 לחייהם בגין עבירות נשק, סחיטה באיומים ומעורבות באירועי ירי ואלימות. הם נעצרו על ידי משטרת מחוז צפון בשעה שנסעו ברכבים שכורים בדרכם לירות על אזרחים מאוימים במסגרת גביית דמי חסות (פרוטקשן).
באחד הרכבים נמצאו רובה M-16 מוכן לירי, אפודים קרמיים, לוחיות זיהוי מזויפות ומברגה לחיבור מהיר שלהן לכלי הרכב. בנוסף, המשטרה מצאה אצל החשודים רכב קדילאק גנוב ממזרח ירושלים, שאותו הפכו למשוריין ומוגן מפני ירי. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.
2 צפייה בגלריה
חוליה שהיתה בדרכה לביצוע פעולת ירי נתפסה
חוליה שהיתה בדרכה לביצוע פעולת ירי נתפסה
רובה M-16, אפודים, לוחיות זיהוי ומברגה נמצאו ברכבי החשודים
2 צפייה בגלריה
חוליה שהיתה בדרכה לביצוע פעולת ירי נתפסה
חוליה שהיתה בדרכה לביצוע פעולת ירי נתפסה
רכב הקדילאק המשוריין
"התפיסה המוצלחת של עבריינים חמושים שהיו על הכוונת שלנו, והציוד שנתפס ברכב, ממחיש את אופן הפעולה של חוליות ירי שלוקחות חלק בפעילות אלימה ובכללה גם סחיטה באיומים, ירי מסיבי תוך הכנה מראש של אמצעי מילוט, הכוללים החלפת כלי רכב ולוחיות רישוי", אמר נצ"מ מני בנימין, מפקד היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון. "באירוע דומה שוטר שלנו נפצע בקרב יריות לאחר ששני שוטרים ניסו לעצור שמונה חמושים שהגיעו בשני כלי רכב שונים וביצעו ירי במג'דל כרום לפני כחודש. הפעם החשודים נתפסו לפני שהספיקו לשלוף את הנשק, ולא היו נפגעים".
תושבים מצפון הארץ הביעו סיפוק מכתב האישום שהוגש נגד חברי חוליית הירי. "אנשים כאלו צריכים להעניש בעונש הכי קשה. אנחנו בעד שהמשטרה תפעל ביד קשה נגד הפושעים ורוצים שהיא תמשיך בפעילות כדי לחסל את הפשיעה", אמרו.
בשבוע האחרון אירעו כמה מקרים של גרימת נזק לבתי עסק בצפון, כולל ירי והצתות, והחשד הוא כי הדבר קשור לניסיון לסחוט מהם פרוטקשן. ביום שני נשרפו כלי רכב בחניון של חוות הנופש ורד הגליל שליד הכינרת, וארבעה ימים לפני כן נופצו שמשות מסעדת "קפה נמרוד" במרכז גליליון הסמוך לאגמון החולה בגליל העליון, בעקבות ירי למקום.
סנגורי הנאשמים, עו"ד יהלי שפרלינג ועו"ד דורון נוי ממשרד עו"ד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, מסרו בתגובה: "הנאשמים כלל לא נחקרו על כוונה לירי, ושלושה מהנאשמים כלל לא מואשמים בעבירות נשק. מרשנו מכחישים בכל תוקף את טענות המשטרה".
פורסם לראשונה: 22:58, 16.07.21