נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (ראשון) במשכנו בירושלים עם משפחות החטופים והנעדרים. "אנחנו נמצאים בסיטואציה לאומית נוראה, גודל הכאב בה נורא. אנחנו מאוד מכבדים את העובדה שעשיתם את המאמץ ושהגעתם לפה", אמר הנשיא הרצוג למשפחות.
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים
הרצוג בפגישה עם משפחות החטופים
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
הנשיא אמר עוד: "באנו לעזור, לחבק, לחזק ולתמוך ולחשוב ביחד על פתרונות. יש לנו אתגר לאומי, והוא אתגר עצום. הוא מחייב אותנו לפעול בקור רוח ובאחריות. אנחנו רוצים להחזיר את היקירים הביתה, זה האתגר.
"כנשיא מדינת ישראל, אני מתחייב לכם לעשות הכול ולהביא את יקיריכן הביתה. זוהי מטרה בעדיפות עליונה מבחינתי".
המשפחות מצידן הביעו בפני הנשיא את מצוקתן הקשה לנוכח אי הוודאות והחרדה הגדולה לגורל יקיריהן, וציינו בפניו את הדרישה לעשות הכול על מנת להשיב את כל השבויים והנעדרים בשלום הביתה.
אייל אשל, אביה של החיילת התצפיתנית רוני אשל, אמר לאחר הפגישה עם הנשיא הרצוג: "אנחנו יוצאים קצת יותר מעודדים. בפגישה השתתף ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ומהנתונים שאנחנו מקבלים הערב אנחנו מקווים שהמצב ישתנה, מבלי להרחיב.
"הפגישה הייתה מאוד מכילה ומאוד מקבלת על-ידי כבוד הנשיא ואשתו שישבו, האזינו ובסוף רק נאמר הדבר היחיד - שיעשו הכול כדי שיחזירו את כולם הביתה בריאים ושלמים. זוהי בעצם התקווה שלנו כהורים. אני פונה לראש הממשלה: אתה גייסת את הבנות, שלחת אותן לצבא, הדרישה ממך היא אחת בלבד - להחזיר את כל הבנות הנעדרות".