3 צפייה בגלריה
העורך דין שחשוד בירי לעבר ביתו של ג'מאל חכרוש
העורך דין שחשוד בירי לעבר ביתו של ג'מאל חכרוש
ניצב חכרוש ועורך הדין החשוד שממתין לגזר דינו בתיק על עבירות נשק
(מתוך פייסבוק, צילום אלעד גרשגורן)
לאחר שהמשטרה פענחה את הירי לעבר ביתו של האחראי על המאבק בפשיעה במגזר הערבי, אמש (יום ב') התברר כי החשוד המרכזי, עורך הדין אוסאמה חטיב, הסתבך בעבר בעבירות נשק. לפני כשנתיים הוגש נגדו כתב אישום לאחר שרכש נשק מפלסטיני והוא ממתין עד היום לשמוע את גזר הדין נגדו.
לפי האישום נגדו, עורך הדין, תושב כפר כנא בן 33, רכש יחד עם שלושה נאשמים נוספים אקדח מתושב הרשות הפלסטינית. הם נפגשו איתו בתחילת אוקטובר 2019, ובאותו היום נעצרו חטיב והשלושה האחרים סמוך לבית זרזיר בנסיעה לכיוון כפר כנא. הם נתקלו במחסום משטרתי וסירבו לצאת מהרכב, ועל כן השוטרים ניפצו את החלון ועצרו אותם. במהלך החיפוש ברכב נתפסו עם האקדח והמחסנית בידם.

3 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב חכרוש בביתו, לפני חודשיים
(צילום: אלעד גרשגורן)
מוקדם יותר היום נחשף ב-ynet כי פוענח הירי לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש. בית משפט השלום בנצרת התיר לפרסם את פרטי החקירה. במשטרה בודקים מה הרקע למקרה - האם מדובר בניסיונו של חכרוש לתווך בין שתי משפחות מסוכסכות או עקב העובדה שהוא נלחם בפשיעה בחברה הערבית. מלבד עורך הדין חטיב נעצר חשוד נוסף, מוחמד אבו סמרה, בן 21 מחיפה. אחד מהם נעצר בביתו והשני כשחזר ארצה מחופשה.
ב-10 בספטמבר ניזוק ביתו של חכרוש מצרור יריות מנשק אוטומטי. חכרוש היה באותה עת בבית עם משפחתו. במשטרה שמו בראש סדר העדיפויות את חקירת הירי לעבר ביתו של אחד מבכיריה, האחראי על המאבק בפשיעה במגזר הערבי - וכעבור חודשיים חוקרי ימ"ר צפון והשב"כ הגיעו לפענוח.
עורך הדין חטיב משתייך למשפחה בכפר כנא המסוכסכת עם משפחה אחרת. ככל הידוע, ניצב חכרוש ניסה לתווך ולהשכין שלום בין שתי המשפחות, והחשוד המרכזי לא אהב זאת. יחד עם אבו סמרה הגיע החשוד לביתו של חכרוש והשניים פתחו בירי אזהרה - שלמרבה המזל לא פגע באיש.
3 צפייה בגלריה
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב חכרוש לאחר הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)
"אירוע הירי החמור היה ניסיון לפגוע בשלטון החוק ולהרתיע את משטרת ישראל", אמר אתמול המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי. "האירוע שלא הרתיע נחקר במקצועיות, והיום אני יכול לומר שהצלחנו לגבש תשתית ראייתית נגד שני חשודים". שבתאי ביקש לחזק את ידו של חכרוש, והוסיף: "העבריינים שביצעו את הירי לעבר ביתו, ירו לעבר ביתם של כל שוטרי משטרת ישראל. לא עברנו ולא נעבור על כך לסדר היום".
עורך הדין החשוד מיוצג על ידי עורכי הדין גיל דביר ושמואל ברזני. השבוע יוגש כפי הנראה כתב אישום נגד שני העצורים. "כתב אישום עתיד להיות מוגש ביום חמישי הקרוב, בהתאם לסדר הדין", מסרו הפרקליטים. "חומר החקירה יועבר אלינו מיד אחר כך ונוכל להתייחס בצורה מפורטת לחשדות".
ממצאי החקירה הצביעו כי הירי לא בוצע על רקע לאומני. חומרי החקירה שגובשו על ידי המשטרה הועברו לפרקליטות מחוז צפון שהגישה הצהרת תובע נגדם, ובהתאם לבקשת המשטרה האריך בית משפט השלום בנצרת את מעצר החשודים עד ליום חמישי.
עורך הדין סאהר אלפאר, סנגורו של מוחמד אבו סמרה, טען כי "מבחינת החשוד שאני מייצג, זה תיק שהתחיל כתיק ביטחוני. אני חושב שההחלטה לסווג אותו כתיק כזה הייתה החלטה טקטית כדי לאפשר את איסור המפגש (עם עו"ד)". בתום שתי הארכות מעצר התיק הפך לפלילי. "לאורך כל הדרך מרשי טען שהוא לא ידע שלמעשה המטרה הייתה ניצב חכרוש", אמר אלפאר. "אני מאמין שגרסתו תמצא לה ביטוי בכתב האישום".
פורסם לראשונה: 21:02, 08.11.21