כלי תקשורת בסוריה דיווחו בצהריים (שני) על תקיפה "ישראלית" באזור א-סיידה זיינב בבירה דמשק. היעד, כך דווח, היה "מטה של משמרות המהפכה". כלי תקשורת באיראן דיווחו כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני בני אדם ונפצעו כמה בני אדם נוספים.

בערוץ "קול הבירה" הסורי, המזוהה עם האופוזיציה, נטען כי בניין של המיליציות האיראניות הותקף - במרחק של פחות מקילומטר מהמקום שבו חוסל רזי מוסאווי בתקיפה שיוחסה לישראל. גורם איראני אמר לרויטרס כי התקיפה פגעה במבנה שנמצא בשימוש משמרות המהפכה האיראנים. לפי כתב אל-מיאדין בדמשק, ישראל תקפה את האזור באמצעות 3 טילים.
בתקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה, חוסלו חמישה יועצים בכירים איראנים. בין ההרוגים היה גם ראש יחידת המודיעין של כוח קודס בסוריה, עוזרו ושלושה חברים נוספים בכוח קודס. שלושה מטוסי קרב נטלו חלק בתקיפה, ושמונה טילים נורו אז לעבר היעד.
משמרות המהפכה באיראן, בהודעה רשמית, האשימו אז את ישראל בחיסול: "שוב ישראל תקפה בבירה הסורית דמשק. בתקיפה האווירית נפצעו מספר גורמים סורים ונהרגו 4 יועצים צבאיים של איראן". אחר כך הודיעו משמרות המהפכה על מותו של יועץ נוסף.
לרויטרס אמר אז גורם בברית הפרו-סורית כי הבניין שכולל שלוש קומות היה בשימוש יועצים איראנים התומכים בממשל אסד, והוא שוטח לחלוטין מפגיעת הטילים המדויקים. פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי ציין כי לפי פרסומים שהיו בסוריה היה מדובר בפגישת תיאום נוספת בין המפעילים ממשמרות המהפכה, כנראה שלא בדרג גבוה במיוחד.
לפי דוח שפרסם מרכז מחקר סורי לפני שבועיים, בשנת 2023 הייתה עלייה במספר התקיפות הישראליות בסוריה, ונרשמו 40 תקיפות כאלה לעומת 28 בשנת 2022. 28 תקיפות נרשמו גם ב-2011. בסך הכול הותקפו לפי אותו דוח 95 אתרים ונהרסו 297 מטרות.
על פי מכון המחקר, העלייה בתקיפות קשורה ישירות להרחבת פעילותה של איראן בסוריה ולניסיון של טהרן להפוך את המדינה לבסיס לפעולות שלה ושל שליחיה נגד ישראל. מנתוני המרכז עולה שאיראן הרחיבה את מספר האתרים הצבאיים שלה בסוריה וכעת מספרם הוא 570 אתרים ובסיסים, רובם בדרום המדינה.