שלושה הרוגים בדרכים תוך פחות מיממה - ותאונה קטלנית חריגה במעורבות מטרונית: לאחר שאתמול (חמישי) אישה כבת 70 נדרסה למוות באשדוד וגבר כבן 30 נהרג בתאונה בעפולה, הלילה נפגעה צעירה מהמטרונית בחיפה. מותה נקבע במקום.
הדיווח על הולכת רגל כבת 18 שנפגעה מהמטרונית בשדרות ההסתדרות בחיפה, סמוך לבתי הזיקוק, התקבל בשעה 2:09 בלילה במוקד מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים מצאו את הצעירה ללא רוח חיים וקבעו את מותה.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בחיפה
זירת התאונה בחיפה
כוחות משטרה ומד"א בזירת תאונת המטרונית
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במשטרה אמרו כי הצעירה הלכה ככל הנראה על מסלול המטרונית, בכביש 4. הנהג הפוגע, תושב שפרעם בן 39, עזב את המקום, ולאחר שהצעירה נדרסה פגעה בה כנראה לפחות עוד מטרונית אחת נוספת. לאחר פעולות חקירה ראשוניות נעצר הלילה הנהג הפוגע על ידי בוחני מרחב לחקירה ביחידת הבוחנים.
חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א ישי לוי ופראדיק מד"א תום רטיג סיפרו: "ראינו מטרונית עומדת וכוחות משטרה שהגיעו למקום. על מסלול המטרונית שכבה צעירה כבת 18 מחוסרת הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה מאוד. היא הייתה ללא נשימה וללא דופק. לצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה בשטח".
2 צפייה בגלריה
המטרונית בחיפה
המטרונית בחיפה
המטרונית בחיפה
(צילום ארכיון: אחיה ראב"ד)
המטרונית, למעשה מערכת אוטובוסים שבה נעשה שימוש באוטובוסים מפרקיים הנעים לאורך רוב דרכם על מסלולים ייעודיים לתחבורה ציבורית, פועלת בחיפה, בקריות בנשר וביגור. מתחילת הפעלתה המלאה, לפני תשע שנים, היו מספר קטן מאוד של תאונות קטלניות בלבד במעורבותה. באחת מהן נהרג נהג רכב פרטי בהתנגשות עם מטרונית ב-2015, במנהרות הכרמל.
אתמול בצהריים נהרג גבר כבן 30 בתאונה בין משאית לרכב פרטי בצומת מעונות הסטודנטים בעפולה. כמה שעות לפני כן הולכת רגל בשנות השבעים לחייה נפגעה ממשאית בצומת הרחובות בני ברית-הבושם באשדוד. צוותי מד"א קבעו את מותה, נהג המשאית עוכב במקום.
יאיר קראוס ומתן צורי השתתפו בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 07:24, 16.12.22