כמה פעילי מחאה התפרצו בצהריים (יום שני) לישיבת הסיעה של ש"ס, שם דיבר היו"ר אריה דרעי, וקראו לעברו קריאות ביניים. הפעילים הורחקו בכוח מהמקום, ודרעי הפטיר לעבר אחד מהם לפני שהורחק: "יאללה שים צעקה".
בפתח דבריו דרעי הביע צער על פיגוע הדריסה הקטלני שאירע בירושלים ביום שישי, ואז עבר להתייחס לפסילת כהונתו כשר על ידי בג"ץ. "אתמול שמענו את הדברים של היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלביט, שלמעשה מאמתים את כל מה שאמרתי כל השנים - לא קיבלתי שום הסדר מקל, אולי הפוך מזה", אמר. בשלב זה התפרץ לעבר דרעי אחד הפעילים וקרא "תתבייש לך, יותר מחצי עם אומר. לא תהרסו את הדמוקרטיה".
3 צפייה בגלריה
אריה דרעי בישיבת הסיעה של ש"ס
אריה דרעי בישיבת הסיעה של ש"ס
אריה דרעי בישיבת הסיעה של ש"ס
(צילום: רפי קוץ )
דרעי המשיך לתאר כיצד היועמ"ש לשעבר מנדלבליט "הודה שהיה עינוי דין במשך שנים ארוכות לבני משפחתי ולי", והביא לביקורת חריפה מצד פעילי המחאה, שקראו "זה שטויות", והכריזו "יש פה ציבור שיאבק על הדמוקרטיה עד הסוף". כאמור, הפעילים הורחקו מישיבת הסיעה בכוח, בעוד שדרעי מפטיר לעבר אחד מהם "יאללה שים צעקה".
לאחר שהפעילים הורחקו דרעי התייחס לנאומו של הנשיא יצחק הרצוג אמש, שבו קרא להידברות בנוגע למהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. "אתמול היה דבר חשוב מאוד. נשיא המדינה הניח מתווה להצעה וקרא מעומק לבו להגיע להידברות. אני חושב שיש עכשיו מינימום של שבוע לשבת ולדבר על הדברים הללו, אם באמת יש רצון כזה. אני לא מסכים לכל המתווה שהציע הנשיא, אבל אני חושב שזה בסיס לדיון".
3 צפייה בגלריה
משבר המהפכה המשפטית: הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג
משבר המהפכה המשפטית: הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג
הצעת הפשרה של הנשיא הרצוג
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
ברקע דברי דרעי: רבבות מפגינים בירושלים נגד המהפכה המשפטית
(צילום: gettyimages)
עם זאת, דרעי מתח ביקורת על ראשי מפלגות האופוזיציה, ואמר כי "לא שמעתי אפילו אחד שמקבל את מתווה הנשיא הרצוג כבסיס ומוכן לשבת ולדבר. אנחנו קוראים להידברות, אך כמובן לא להידברות של משחק כדי לברוח מהחקיקה. חלון של שבוע זה מספיק זמן לשבת לראות אם יש באמת בסיס לשינויים על סמך מתווה הנשיא".
דרעי רמז גם ל"קריאות הנוראיות שאני שומע מאנשים חשובים, לצערי הרב לא משולי העם, שקוראים לשפיכות דמים ודברים הזויים. מצידנו, אנחנו בקואליציה לא נכונים לרדת מהרפורמה, שלא יהיה אי הבנות, אנחנו לא חוזרים בנו, אבל מוכנים לדבר על התוכן שלה לפי מתווה הנשיא".