3 צפייה בגלריה
זכוכית האוטובוס המנופצת
זכוכית האוטובוס המנופצת
זכוכית האוטובוס המנופצת
(צילום: דוברות המשטרה)
הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד צעיר בן 20 משכונת נווה יעקב בירושלים, בחשד שירה מספר כדוריות מתכת מרובה איירסופוט לעבר נהג אוטובוס באזור גבעת התחמושת לפני כחודש. לאוטובוס נגרם נזק והיורה נמלט מהמקום.
המקרה, שפורש בדקות הראשונות כפיגוע ירי ועורר בהלה גדולה, פוענח על ידי המשטרה. מחקירת המקרה בימ״ר ירושלים עולה כי לפני כחודש, ב-9.2.22 בשעת ערב, נסעו מספר צעירים באוטובוס משכונת נווה יעקב לכיוון גבעת התחמושת. שם, כמה מהם ירדו בתחנת אוטובוס, ואחד מהם לא הספיק לרדת מהאוטובוס בתחנה. כתוצאה מכך הוא ואדם נוסף פתחו בכוח את דלתות האוטובוס.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהזירה בירושלים
תיעוד מהזירה בירושלים
תיעוד מהאוטובוס בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק
כלי הנשק
כלי הנשק
(צילום: דוברות המשטרה)
בשלב זה, הנהג ביצע עצירה של האוטובוס וחשוד אחד רץ מחוץ לאוטובוס לעבר דלת הנהג, שלף נשק מסוג איירסופט, כיוון אותו לעבר הנהג וירה ממנו מספר יריות של כדוריות מתכת שפגעו בדלתות האוטובוס וגרמו לנזק משמעותי. לאחר פענוח המקרה המשטרה הגישה היום (ד') הצהרת תובע ובימים הקרובים הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד הצעיר.
באותו ערב, כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום והחלו בסריקות ובחקירת נסיבות המקרה. בעקבות הירי, נגרם נזק לאוטובוס והחשוד בירי נמלט מהמקום מיד לאחר המעשה. בתום הערכת מצב ראשונית בזירת האירוע, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. כבר בבדיקה הראשונית בזירה של חוקרי המשטרה והזיהוי הפלילי, נשללה האפשרות של ירי חי מנשק חם ועלה כי מדובר בירי שבוצע באמצעות נשק מסוג איירסופט.
מיד לאחר המעשה נמלט החשוד מהמקום, פגש באדם אחר ועל פי החשד העביר לו את הנשק עמו בוצע הירי, ואז הוא נלקח למחבוא. עם התקדמות החקירה אותר ע״י המשטרה הנשק עמו בוצע הירי בבניין מגורים בנווה יעקב. בתום חקירה מאומצת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עצרו בלשי היחידה שלושה חשודים במעורבות במעשה, בהם החשוד בביצוע הירי לעבר האוטובוס. מעצרו של החשוד בביצוע הירי, בשנות העשרים לחייו, הוארך מעת לעת בבית המשפט, והאחרים שוחררו בתנאים מגבילים לטובת המשך החקירה.
עם סיום החקירה במשטרה, הועבר תיק החקירה לפרקליטות מחוז ירושלים וכאמור היום הוגש נגד החשוד במעשה הירי הצהרת תובע לקראת כתב אישום בימים הקרובים. כתב האישום צפוי לכלול סעיפים של תקיפת עובד ציבור, גרימת בהלה בציבור ושיבוש מהלכי חקירה.
ממשטר ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה מעשי אלימות מכל סוג שהם ובפרט שימוש בנשק חם או כל נשק אחר. לא נעבור לסדר היום על תקיפת עובדי ומשרתי ציבור בכלל ונהגי אוטובוס בפרט, ונמשיך להשקיע משאבים ולפעול למיצוי הדין עם עבריינים שינהגו באלימות ובריונות בניגוד לחוק".