נהגי אגד השביתו הבוקר (יום ראשון) את סניף תלפיות בירושלים, נווה שאנן בחיפה ורחובות למשך כמה שעות. השביתה החלה בשעה 04:30 בהוראת ועד העובדים הארצי וההסתדרות, והשפיעה על אוטובוסים בכל השפלה, כשבנוסף האוטובוסים של אגד בחיפה ובאזור תלפיות בירושלים לא פועלים.
לטענת ההסתדרות, "בשל מספר מקרי אלימות כלפי נהגים שנוהגים בקווים שיוצאים מתחנות אלו בשבועות האחרונים, נערכו בין השעות 04:30 ל-05:30 ישיבות הסברה של ראשי הוועד עם הנהגים". ההסתדרות הוסיפה כי החל מ-06:45 ובאופן הדרגתי האוטובוסים שבו לנסוע. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים", נמסר, "אך יחד עם זאת אי אפשר להישאר אדישים לחוסר הטיפול של ההנהלה למקרי האלימות נגד הנהגים ובשורה של נושאים".
1 צפייה בגלריה
ההסתדרות: "נגיב בעוצמה על פעולות ההנהלה"; אגד: "התנהגות פרועה ובריונית"
ההסתדרות: "נגיב בעוצמה על פעולות ההנהלה"; אגד: "התנהגות פרועה ובריונית"
ההסתדרות: "נגיב בעוצמה על פעולות ההנהלה"; אגד: "התנהגות פרועה ובריונית"
(צילום: shutterstock)
בהסתדרות התעקשו שלא מדובר בשביתה אלא בשיחות הסברה, בין היתר בשל "החלטת הנהלת החברה להחמיר את הענישה של הנהגים בוועדות המשמעת באופן חד-צדדי, שאמור להעשיר את קופת החברה על חשבון שכר הנהגים". בהודעת ההסתדרות נכתב גם כי באגד כופים על נהגי החברה לפרוש לפנסיה תקציבית במטרה לצמצם עלויות שכר ותנאים סוציאליים. "על כל פעולה חד-צדדית של הנהלת החברה עם השלכות על תנאי עובדי אגד אנחנו נגיב ובעוצמה", סיכמו בהודעה.
צפריר הדר, שנוסע בתחבורה הציבורית מרחובות לתל אביב, אמר בשיחה עם ynet כי "הגעתי לתחנה וגיליתי שאף קו לא יוצא. משעה 5:40 עד 6:30 התאספו עוד ועוד אנשים בתחנה, ואז הגיע נהג שאמר שהחניון ברחובות סגור". הדר הוסיף: "הצלחתי להגיע לתל אביב בסוף בדרך לא דרך וזה שיבש לי מאוד את הבוקר".
אביגיל תיארה את הדרך שעבר אביה בדרכו מרחובות למקום עבודתו, ואמרה כי "אבי נאלץ לקחת מונית בגלל ששני אוטובוסים לא הגיעו. זו הזיה שאף אחד לא הוציא הודעה בנושא והוא ועוד עשרות אנשים עמדו בתחנות ולא ידעו מה קורה בשעות הבוקר המוקדמות".
לדברי גורם באגד, "הנהגים וביריונים עמדו על שערי חניונים ולא נותנים לאוטובוסים לצאת". הוא אף אמר כי החברה תוציא לעובדים צווי מניעה, אך כאמור לפי ההסתדרות האוטובוסים שבו לנסוע.
מאגד נמסר: "מדובר בהתנהגות פרועה, חסרת אחריות ובריונית של הסתדרות העובדים הכללית ושל ועד עובדי אגד, שבחרו ללא כל התראה לפגוע ברבבות נוסעים בבוקר העמוס בשבוע ללא כל סיבה הגיונית הנראית לעין. אנו פועלים בכל המישורים לבלום את הפגיעה הבלתי נסבלת בציבור נוסעי אגד".