טנקים ישראליים תועדו הבוקר (יום שני) בציר סלאח א-דין, כביש מרכזי ברצועת עזה - כשהם בכניסה לשכונת זיתון בעיר עזה. "הם יורים על כל מכונית שנוסעת כאן", טענו פלסטינים ששוחחו עם סוכנות הידיעות AFP.
מדובר בכוחות ראשוניים שנמצאים בשולי העיר עזה. ככל הידוע, אין עימותים במקום כרגע, אך בתיעוד ניתן לראות טנק יורה לעבר מכונית שמתקרבת אליו. בעזה מדווחים כי רחוב סלאח א-דין נכבש, אך אין התקדמות בשכונות המגורים בעיר. הציר אינו רחוק מהגבול, ועל פי הדיווחים הפלסטיניים הוא כמעט נטוש כרגע - ואין בו תושבים. בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי חדירת הטנקים נועדה לנתק את הקשר בין צפון ומרכז העיר עזה לבין אזורי הדרום.
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הבוקר כי "הרחבנו ביממה האחרונה את פעולת הכוחות - וכוחות נוספים נכנסו לרצועה. חי"ר, שריון, תותחנים והנדסה. עשרות מחבלים התבצרו הלילה במבנים וניסו לפגוע בכוחות שנעו לכיוונם. אנחנו תוקפים אותם מהאוויר - ויש מגע ישיר בין כוחות קרקע למחבלים. הלחימה מתנהלת בתוך רצועת עזה. אנחנו בהערכת מצב וכל הזמן מתקדמים באופן מדורג. הפעילות ההתקפית תתמשך ותתעצם לפי שלבי המלחמה ומטרותיה".
לדברי הגרי, "השבת החטופים היא משימה לאומית עליונה. הפעילות הקרקעית שלנו בעזה משרתת בין היתר את המטרה הזו. זו גם סוגייה עולמית - ילדים, נשים וקשישים ישראלים ובני לאומים אחרים מוחזקים על ידי ארגון רצחני שביצע פשעי מלחמה ופשעי נגד אנושות בממדים בלתי נתפסים".

1 צפייה בגלריה
טנקים של צה"ל ברחוב סלאח א-דין בעזה
טנקים של צה"ל ברחוב סלאח א-דין בעזה
תיעוד מירי הטנק ברחוב סלאח א-דין בעזה

הגרי נשאל על התיעוד שבו נראים הכוחות בפאתי עזה, והשיב: "זו פעילות שריון, שהולכת ומתרחבת כדי לעמוד בשתי המטרות שקיבלנו - להקריס את חמאס ולהביא את החטופים. שתי המטרות מקבלות משנה תוקף ואנחנו נעשה אותן ביתר שאת. לא אפרט את מיקומי כוחותינו".