מטוסים מאיחוד האמירויות ישתתפו לראשונה במטס אזרחי ביום העצמאות. איגוד הטייסים הישראלי יזם וארגן מטס חגיגי בשמי הארץ במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-74 ב-5 במאי, ובמטס ישתתפו כל חברות התעופה הישראליות, וגם שתי חברות מאיחוד האמירויות.
במטס ייקחו חלק טייסים ומטוסים של כל חברות התעופה הישראליות - אל על, ישראייר, ארקיע, קאל ועיט - ולראשונה כאמור גם מטוסים של שתי חברות תעופה מהאמירויות - "איתיחאד" ו"וויז אייר אבו דאבי".
1 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
מטוס איירבוס של חברת "איתיחאד איירווייז"
(צילום: shutterstock)
המטס ייצא לדרך עם סיום מטס חיל האוויר, בשעה 12:45, ויעבור לאורך חופי המדינה מצפון לדרום, מעכו ועד אשדוד, וישוב לקטע נוסף ממערב למזרח באזור נתניה. המטס מתוכנן להתבצע בגובה נמוך מאוד, 1000 רגל בסך הכול, מה שיעניק לצופים הזדמנות לחזות במטוסים מקרוב. המטס אמור להסתיים בשעה 13:20. המטוסים יטוסו כבודדים בשורה עורפית פתוחה, והמרכיב האחרון במטס יהיה מבנה שלישייה שתורכב ממטוס ג'מבו קאל מלווה בשני מטוסי האמבראר של חברת עייט.
קברניט מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, אמר: "בראש ובראשונה זהו מטס של טייסים, שמוכיחים כי שיתוף הפעולה האזורי הוא בר מימוש, ולא רק הכרזה. אני מברך בכל לב את הטייסים ממדינות המפרץ שבאו לקחת חלק במטס השלום שלנו ומאחל המשך ואף הגברת שיתוף הפעולה בינינו. זאת ועוד - המטס הזה מצביע חד משמעית על חוסנה של התעופה האזרחית הישראלית. החברות שנאלצו להתמודד במשך השנתיים האחרונות עם אתגרי הקורונה שבות עתה לפעילות מליאה - ואף יותר. מגוון המטוסים המשתתפים מצביע על מרכזיותה של התעופה הישראלית בעולם ועל הפוטנציאל האדיר הגלום בה. יום עצמאות שמח!".
אלו המטוסים המתוכננים להשתתף במטס: • אל על – בואינג 787 דרימליינר, החדיש שבמטוסי החברה • ישראייר – איירבוס A-320 • ארקיע – אמבראר E-195 • קאל – בואינג 747 מטען • וויז אייר אבו דאבי – איירבוס A-321neo • איתיחאד – איירבוס A-350 – אחד המטוסים החדישים בעולם • עייט – שני מטוסי אמבראר