6 צפייה בגלריה
המפגעים בבית ספר מגינים בקריית חיים בחיפה
המפגעים בבית ספר מגינים בקריית חיים בחיפה
טיח מתקלף. המפגעים בבית הספר "מגינים"
יותר ממאה הורים, תלמידים ותושבי שכונת קריית חיים, קיימו אחר הצהריים (ראשון) הפגנה וצעדת מחאה נגד התנהלות עיריית חיפה, אותה הם מגדירים כרשלנית. לדבריהם, העירייה פוגעת במאות התלמידים שלא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים בבית ספרם בגלל מצבו הרעוע.
6 צפייה בגלריה
המחאה בקריית חיים בחיפה
המחאה בקריית חיים בחיפה
"התנהלות רשלנית של העירייה". המחאה בחיפה
בית הספר "מגינים" נבנה לפני יותר מ-80 שנה. בחודש יוני, לפני סיום שנת הלימודים, חלקי טיח נפלו על תלמידים. בבדיקת אנשי מקצוע נקבע כי שני מבנים בבית הספר צריכים להיהרס בשל מצבם הרעוע. לטענת ההורים, ובראשם יו"ר ועד ההורים ברוך שמאילוב, לא נעשה דבר במהלך כל חופשת הקיץ ובית הספר נותר נעול מבלי לפעול לתיקון הליקויים וטיפול בהם.
"למרות שאין פתרונות לבעיה איש מהעירייה לא נפגש איתנו, לא דיבר איתנו ולא נתן פתרונות", אמר שמאילוב. "נכון לעכשיו, איש מאיתנו ההורים אינו יודע איפה ילדיו ילמדו ב- 1 בספטמבר, ומתי יתחילו בשיפוץ".
מוקדם יותר הודיעה העירייה כי נושא בית ספר "מגינים" נמצא לקראת פתרון, אולם ההורים לא הסתפקו בכך והחליטו לקיים את המחאה בכל מקרה, והשתתפו בה יותר מ-200 איש.
מטעם עיריית חיפה נמסר: "לכל תלמיד תהיה כיתה ב-1 בספטמבר. לפני זמן קצר הסתיימה ישיבה בעניין בית הספר בהובלת ראש העיר, מנהל המחוז במשרד החינוך, ואנשי המקצוע בעירייה. בישיבה נבחנו הפתרונות לכל תלמידי בית הספר, כך שילמדו כולם במבנים הסמוכים למבנה הקיים. יש לציין כי הדוח ההנדסי בנוגע למצב הפיזי של המבנה הוגש ברביעי שעבר, ורק לאחריו ניתן היה לבנות תוכנית עבודה. מאז נבדקים פתרונות שונים, מבחינה לוגיסטית, הנדסית ויישומית. סכום כספי יועבר לאישור דחוף של מועצת העיר לתחילת טיפול ראשוני ומיידי, לשם מניעת כל עיכוב".
בעירייה הוסיפו, "מדובר בפתרון זמני וקצר טווח עד אשר יוסכם הפתרון המיטבי לטווח הארוך עליו דנים בימים אלה. החלופות לפתרון קצר המועד, שנבדקות בימים אלה, יוצגו בהקדם האפשרי לנציגות ההורים והנהלת בית הספר. בד בבד, הצוותים המקצועיים של משרד החינוך והעירייה נפגשו עם נציגי ההורים, כולל פגישה אישית של מנהל המחוז עימם, והקשר עם ההורים יימשך. משרד החינוך ועיריית חיפה פועלים בשיתוף פעולה הדוק הן בנוגע לפתרונות הביניים והן באשר לפתרונות הקבע הקשורים למבנה ביה"ס".