כ-10,000 מנות לחג הפסח חולקו לכ-1,750 משפחות שהגיעו היום (שלישי) לעמותת "מאיר פנים" באור עקיבא. אילנית חפוטה, מנהלת העמותה בעיר, שמסייעת מדי שנה לאלפי משפחות לעבור את ליל הסדר, אמרה כי "המוני אנשים עומדים בתור ומחכים לקבל סל מצרכים כדי שיוכלו להעביר את החג. יוקר המחיה הביא כמות גדולה של משפחות לפה".
3 צפייה בגלריה
חלוקת מזון לנזקקים לקראת חג הפסח
חלוקת מזון לנזקקים לקראת חג הפסח
"עם עליות המחירים במדינה זה היה ברור שיגיעו משפחות רבות". אילנית חפוטה
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
חלוקת מזון לנזקקים לקראת חג הפסח
חלוקת מזון לנזקקים לקראת חג הפסח
מאות אנשים הגיעו לעמותה לקבל חבילות סיוע לחג הפסח
(צילום: אלעד גרשגורן)
"ביחס לשנה שעברה יש עלייה של כמעט 30 אחוזים בכמות האנשים שמגיעים לפה. זה היה ברור שזה יקרה עם עליות המחירים במדינה", הוסיפה חפוטה. עשרות בני נוער עבדו במרץ וארזו חבילות מזון, בעוד רבים ממשיכים להגיע לתור הארוך בחוץ.
דליה בת ה-37 מחדרה, אם לשלושה ילדים, המתינה בתור למארזי החג יחד עם מאות אנשים, וסיפרה בעיניים דומעות כי זו הפעם הראשונה שהיא מגיעה לעמדות חלוקת מזון. "יש כאן הרבה אנשים שמתביישים ועומדים בצד כמוני. לא קל לגדל שלושה ילדים, לשלם משכנתאות וגני ילדים. זה טירוף", אמרה דליה.
היא הוסיפה: "הגעתי לפה כי הבנתי שיש אפשרות לקבל סלי מזון לחג. הם יחסכו לי מאות שקלים וזה ממה יקל עליי. אנשי העמותה עושים כאן מצווה גדולה. אני רוצה להגיד להם תודה בשמי ובשם כל המשפחות על העזרה שהם מעניקים לנו".
3 צפייה בגלריה
חלוקת מזון לנזקקים לקראת חג הפסח
חלוקת מזון לנזקקים לקראת חג הפסח
עשרות בני נוער התנדבו בעמותה וסייעו בחלוקת החבילות
(צילום: אלעד גרשגורן)
חום כבד שרר הבוקר בתור הארוך, ומנהלת העמותה בעיר חפוטה ביקשה מהמתנדבים לחלק לממתינים בקבוקי מים. היא פנתה לממתינים ואמרה כי "בקרוב יצאו מנות לטובת נזקקי האזור, ואז נתחיל בנגלה נוספת של חלוקת מזון ומוצרים לחג". ורדה שהייתה בין הממתינים אמרה שחשוב לה מאוד לקבל ירקות ופירות כי "מדובר במוצרים יקרים מאוד. סל כזה שווה מאות שקלים שמסייעים לי ולשאר בני המשפחה שלי שחיים מקצבת ביטוח לאומי".
"הם ללא הכנסה וקשה להם ממש, העזרה כאן מסייעת להם להתחיל חיים חדשים בחג החירות. מזל גדול שמחלקים לנו כאן בעמותת 'מאיר פנים' מצרכים לחג", הוסיפה ורדה. גם אלי עמד עם עיניים דומעות בין מאות האנשים, ואמר כי "יוקר המחיה ועליית הריבית מרסקים את האנשים כאן".
"אנשים מבוגרים ואנשים ממעמד הביניים ששני בני הזוג עובדים מנסים לשרוד ולגדל ילדים ולא מצליחים - כי הכל יקר", המשיך אלי. "לא דמיינתי שאני אגיע לקבל חבילת סיוע לחג, לאן הגענו". חגית סיפרה כי אמרה לילדיה שהלכה לקניות בסופר, וכי היא "מרגישה שהם יהיו מרוצים מהמצרכים. עצוב לי ממש מה שקורה לנו כחברה. תראה כמה אנשים מגיעים לפה לקבל סלים וארוחות לחג, זה מטורף ממש".
מאות אנשים עברו בפס חלוקת המצרכים והתור נע באיטיות, תחילה הם קיבלו סלי מזון שכללו ירקות, פירות ומוצרי יסוד לחג הפסח, ובהמשך את הארוחה העיקרית. בין הרבים שעברו בתור אי אפשר היה לפספס את אחד הנערים, שבאדיבות יוצאת דופן פנה לאחת הנשים בתור שעמדה עם דמעות בעיניים, ואמר לה "שיהיה לך חג שמח, אני אביא לך הדברים למכונית. תחייכי יש לך סל למשפחה שלך, תהנו מזה", היא חיבקה אותו ממושכות והודתה לו בדמעות.