יבגני פריגוז'ין, ראש "קבוצת וגנר", פרסם הערב (יום ב') את הסרטון הראשון שלו מאז המרד שהנהיג נגד ראשי הצבא הרוסי. לפי ההערכות הסרטון צולם באפריקה: דיווחים שפורסמו לאחרונה בערוצים שמזוהים עם "קבוצת וגנר", והצהרות שמסר פריגוז'ין - כולל בסרטון הנוכחי, מחזקים את ההערכות האלה.
בסרטון, שלא ברור מתי הוקלט, נראה פריגוז'ין באזור מדברי כשהוא לובש מדי צבא וחמוש ברובה. ברקע ניתן לראות חיילים ברכב צבאי. "הטמפרטורה היא יותר מ-50 מעלות, כמו שאנחנו אוהבים", אמר ראש החברה הצבאית הפרטית, שכבר שלח בעבר שכירי חרב למוקדי סכסוכים באפריקה.

3 צפייה בגלריה
ראש קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין פרסם סרטון ראשון מאז המרד
ראש קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין פרסם סרטון ראשון מאז המרד
פריגוז'ין החמוש בסרטון שפורסם הערב
(צילום: רויטרס)
"'קבוצת וגנר' הופכת את רוסיה לגדולה עוד יותר בכל היבשות, ואת אפריקה לחופשית יותר", הצהיר פריגוז'ין והבטיח לאפריקנים "צדק ואושר". הוא הוסיף: "אנחנו הופכים את החיים לסיוט עבור דאעש, אל-קאעידה ופושעים אחרים".
לאחר מכן אמר פריגוז'ין שהחברה הצבאית הפרטית שלו מגייסת בימים אלה לוחמים חדשים, ו"תשלים את המשימות שאותן נשלחה לעשות". לפי סוכנות הידיעות רויטרס, לסרטון צורף מספר טלפון למעוניינים להצטרף ל"קבוצת וגנר".
3 צפייה בגלריה
יבגני פריגוז'ין יוצא ממפקדת המחוז הצבאי ברוסטוב על הדון, אל הציבור שמתקרב ללחוץ את ידו
יבגני פריגוז'ין יוצא ממפקדת המחוז הצבאי ברוסטוב על הדון, אל הציבור שמתקרב ללחוץ את ידו
נשלח לגלות בבלארוס אחרי סיום המרד. פריגוז'ין
(צילום: רויטרס)
פריגוז'ין, נזכיר, הנהיג בחודש יוני מרד בראשי הצבא הרוסי - אחרי תקופה ארוכה שבה האשים את הרמטכ"ל ואת שר ההגנה בניהול כושל של המלחמה באוקראינה, לשם נשלחו רבבות לוחמים של "קבוצת וגנר". היא הובילה את המערכה לכיבוש העיר בחמוט במזרח אוקראינה – שנכבשה על-ידי הרוסים בתום הקרב הארוך והקשה במלחמה.
במסגרת ההסכם לסיום המרד עבר פריגוז'ין לגלות בבלארוס יחד עם רבים מלוחמיו. בבלארוס, בעלת ברית חשובה של רוסיה, החלו שכירי החרב של פריגוז'ין לאמן את החיילים המקומיים.
3 צפייה בגלריה
רוסיה יבגני פריגוז'ין ראש קבוצת וגנר ב בחמוט אוקראינה
רוסיה יבגני פריגוז'ין ראש קבוצת וגנר ב בחמוט אוקראינה
פריגוז'ין ולוחמיו בבחמוט באוקראינה
(צילום: AFP PHOTO / Telegram channel of Concord group)
בסוף חודש יולי פורסם תיעוד ראשון של פריגוז'ין מאז המרד. בסרטון מטושטש שהופץ ברשת מתועד פריגוז'ין משוחח עם לוחמים בבלארוס, ומצהיר ש"קבוצת וגנר" מוכנה להגביר את הנוכחות שלה באפריקה. פריגוז'ין אמר לאנשיו ששהותם בבלארוס עשויה להיות זמנית, וקרא להם להיערך לנסיעה אפשרית לאפריקה. "אנחנו צריכים להתכונן, להשתפר ולצאת למסע חדש לאפריקה", אמר להם. למרות שזו הייתה הופעתו הפומבית הראשונה מאז המרד, הסרטון שאותו פרסם הערב הוא התיעוד הראשון שלו מוסר הצהרה מול המצלמה.
"קבוצת וגנר" עזרה לרוסיה לספח את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014, נלחמה מול דאעש בסוריה והשתתפה בקרבות במאלי, בלוב וברפובליקה של מרכז אפריקה. ארגוני זכויות אדם מאשימים את החברה של פריגוז'ין בפשעי מלחמה באפריקה.