דימא בושנאק (19) נרצחה ביריות אמש (ראשון) אחרי תקופה ארוכה שבה הייתה נתונה לאיומים מהמעגל המשפחתי המורחב, בשל בחירתה לצאת ללמוד ולעבוד. כך מספרים קרוביה. בושנאק, שלמדה אדרכילות בצפת, עוד הספיקה להבחין ברכב החשוד כשחזרה אתמול לביתה בכפר ואדי סלאמה, ניסתה לברוח - ואז הרוצח ירה לעבר הצמיגים. בהמשך הוא פגע בה מטווח אפס, וגם וידא הריגה. היום, שעות אחרי הרצח, נעצר חשוד במעשה.
1 צפייה בגלריה
דימה בושנאק שנורתה למוות בגליל המערבי
דימה בושנאק שנורתה למוות בגליל המערבי
ירה מטווח אפס, וחזר לוודא הריגה. דימא בושנאק ותיעוד הרצח
לדברי קרוביה של בושנאק, כאמור, היא הייתה נתונה לאיומים עוד לפני כן, כשבמשך זמן רב עקבו אחריה, נסעו אחריה לעבודה ובדקו עם מי היא מדברת. היא קיבלה איומים מפורשים: "אל תצאי לעבוד או ללמוד, אחרת נפגע בך". הקרובים סיפרו כי כשהייתה נוסעת לעבודה בכפר ראמה, "מישהו היה רודף אחריה ומסכן אותה". בנוסף ציינו כי קרובי משפחתה מטייבה הציעו בעבר למשפחת הנרצחת לעבור להתגורר עימם בעקבות האיומים.
אמה סיפרה בצהריים כי אחרי הירי היא יצאה לראות מה מתרחש, ואז ראתה את בתה פצועה. היא התיישבה ליד הגופה, ובכתה. "רק אתמול חיבקת ונישקת אותי", אמרה היום. "אני מתחננת אלייך, אני צריכה אותך".
בתיעוד הירי שבפתח הכתבה, ניתן לראות כי הרוצח ירה בדימא, וכשאיבדה שליטה על הרכב - הוא ירה בה מטווח אפס, ברח ואז חזר בריצה כדי לוודא הריגה. בושנאק הותירה אחריה זוג הורים ואח אחד. קרובי משפחתה סיפרו כי המשפחה תמשיך לגור בטייבה על אף הרצח, וכי "רק בגלל שדימא רצתה להתקדם בחיים - יש אנשים שהחליטו לאיים על חייה, עד שבסופו של דבר רצחו אותה". הם לא פירטו מי הם אותם האנשים, אך ידוע כי בעבר הוצת רכבה של האם, והמשטרה לא הצליחה לעצור חשודים.
בימים האחרונים בושנאק הרגישה שמישהו עוקב אחריה ואף קיבלה איומים על חייה, וסיפרה למכריה שהיא חשה בסכנה. היא עבדה בבית עסק בראמה, והייתה מפרנסת את משפחתה ותכננה להמשיך את לימודיה חרף האיומים.
ממד"א נמסר כי צוותי מד"א הוזעקו לזירה סמוך למסגד בשכונת ענאן. חובשים ופרמדיקים העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים זיו בצפת, אך שם נקבע מותה. דן ריומין, פרמדיק שהגיע לזירה, סיפר כי "כאשר הגענו למקום הבחנו בצעירה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם פצעי ירי. הענקנו לה טיפול ראשוני ופינינו אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים, שם לצערנו נקבע מותה".