נבחרת ישראל בכדורגל אלקטרוני (eFootball) כבר מדורגת במקום השני בעולם, וכעת הגיעה לנקודת מרשימה נוספת - עם נחיתת השחקנים והמאמן אתמול (שישי) בריאד שבסעודיה לאליפות העולם במשחק הווידאו FIFA. כניסה של נבחרת ישראלית עם דרכונים ישראלים לסעודיה היא מאורע נדיר מאוד, שקרה בעבר רק פעמים ספורות.
המשלחת הישראלית כוללת את שלושת שחקני הנבחרת, המאמן ארז גבאי, מנהל הנבחרת וראש המשלחת. לפי החוקים, סעודיה לא יכלה למנוע מנבחרת ישראל להשתתף באליפות, שתכלול גם סממנים ישראליים - בהם דגל ישראל ו"התקווה" בטקס הפתיחה. גם על מדי הנבחרת רשום ישראל בענק. על אף ההישג, יש גם חשש מהנוכחות במדינה - ולנבחרת הוצבה אבטחה כבדה במלון שבו הם מתארחים, וגם בתחרות עצמה. כתב כאן11 רועי קייס אף פרסם סרטון של השחקנים מתראיינים בריאד עם חולצות כחול לבן.
2 צפייה בגלריה
יובל ביל, נסים עיסאת ורועי פלדמן - חברי נבחרת ישראל ב-eFootball
יובל ביל, נסים עיסאת ורועי פלדמן - חברי נבחרת ישראל ב-eFootball
יובל ביל, נסים עיסאת ורועי פלדמן - חברי נבחרת ישראל ב- eFootball
(צילום: FIFA)
בטורניר הנוכחי, הנבחרת הישראלית היא אחת מ-24 נבחרות שהעפילו לאליפות העולם מתוך 89 מדינות שהתחרו, והיא נחשבת לאחת המועמדות המובילות לניצחון באליפות העולם - לאחר שכבר הוכתרה לאחרונה כאלופת אירופה. אחד מהשחקנים, יובל בלי, אף מדורג כיום מקום ראשון בעולם. "השחקנים הישראלים מרגישים מעולה, מאמינים בעצמם ומאמינים שהם יכולים להביא את הגביע", אמרו נציגי התאחדות הכדורגל שמלווים את הנבחרת.
שלושת השחקנים בנבחרת, בלי, נסים עיסאת ורועי פלדמן, משחקים בקבוצות מקצועיות. שלושת הגיימרים הצעירים, רק בני 21-19, כבר מתפרנסים מהתחום. "אחרי הזכיה באליפות אירופה אנחנו מלאי ביטחון שגם זכייה בתואר העולמי היא אפשרית", אמר פלדמן ל-ynet. "הגענו אתמול לסעודיה וזכינו לקבלת פנים חמה המארחים. אנחנו מבינים שההגעה שלנו לסעודיה מעוררת עניין רב, אבל אנחנו מקצוענים ומתרכזים רק בתחרות ולא במסביב".
2 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
"חששות? בדיוק ההיפך, הייתה סקרנות, התעניינות". יסעור והמדליה שזכה בה בסעודיה
(צילום: באדיבות איגוד הטאקוונדו)
ספורטאים ישראלים כבר הורשו בעבר להיכנס לסעודיה כאמור, בהם נהגי מירוצים, ובספטמבר הקרוב אמורה להגיע למדינה נבחרת ישראל בהרמת משקולות. בדצמבר האחרון זכה לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור לא רק להיכנס למדינה, אלא אף לזכות במדליית ארד בתחרות הגרנד פרי היוקרתית בריאד.
"חברי המשמר הנשיאותי ליוו אותנו לאורך כל הדרך", סיפר יסעור לאחר הזכייה ושיתף את חוויותיו מהביקור הלא שגרתי: "חששות? בדיוק ההיפך, הייתה סקרנות, התעניינות. לא טיילנו או היינו יכולים לצאת מהמלון, אבל הם לא נתנו לנו להיות רגע אחד לבד. נסענו עם מאבטחים, אבל לא הייתה הרגשה עוינת".