עשרות הפגינו הערב (יום רביעי) בנצרת במחאה על הריסת בניין ששייך לתושב העיר, עאטף אבו ג'אבר, בטענה שנבנה ללא היתר בנייה. המשטרה הגיעה בכוחות גדולים לאכוף צו הריסה שהוציא בית משפט.
עאטף אבו ג'אבר, שהמבנה שייך לו ולמשפחתו, אמר: "עשינו כל מה שביכולתנו במטרה להציל את המבנה. פתאום הגיעו לכאן כוחות והרסו אותו, ללא כל התראה. המדינה הזו בוחרת בהריסות במקום בפתרונות".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהריסת הבניין ומפיזור ההפגנה בנצרת
תיעוד מהריסת הבניין ומפיזור ההפגנה בנצרת
במקום נכחו שוטרים רבים. אכיפת ההריסה בנצרת, לפנות בוקר
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהריסת הבניין ומפיזור ההפגנה בנצרת
תיעוד מהריסת הבניין ומפיזור ההפגנה בנצרת
תיעוד מהריסת המבנה
התושבים שיצאו למחות נגד ההריסה, אמרו כי ימשיכו "להיאבק נגד ההריסות" ולהילחם בהשתקה. הם קראו "זכותנו לבנות". במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, שפיזרו את ההפגנה עם רימוני הלם וגז מדמיע. לא דווח על פצועים.
עבד אל-לטיף אחד המשתתפים בהפגנה, אמר: "אני לא מבין עד מתי ימשיכו להרוס בתים בצורה כזאת. לאן יש לנו ללכת? לצערי, אנשים בונים על אדמותיהם, ובמקום שיספקו להם תנאי מחייה ותוכנית מסודרת - מחליטים להרוס". משתתפת אחרת בהפגנה אמרה כי היא אינה יכולה "לשתוק על הריסת בתים". לדבריה, "שתקנו המון זמן, אבל עכשיו הגיע הרגע להשמיע את הזעקה שלנו. אם נשתוק - ימשיכו להרוס בתים". מפגינים אחרים טענו כי קיימת אפליה באכיפת המשטרה: "ראינו היום הפגנה של מתנחלים בכביש 4 והשוטרים לא השתמשו שם ברימוני הלם וגז מדמיע. זה כנראה מיועד רק לאזרחים הערבים".
עיריית נצרת הכריזה מחר על שביתה בכל המחלקות, כהזדהות עם המחאה על הרס המבנה. תושבים רבים לא התרשמו מהצעד ואמרו "זאת החלטה הזויה שלא תורמת בכלום. הם היו צריכים להכריז על שביתה כללית שתמחיש את כאב התושבים, אבל השהיית מחלקות בעירייה היא לא צעד אמיתי של מאבק".