תיעוד החשוד במצלמות אבטחה

תושב נצרת שנאשם בגניבה ונשלח למעצר בית בבית אחותו בנוף הגליל נעצר בשנית לפני חמישה ימים, בחשד שיצא מהבית ושדד באלימות שתי קשישות בעיר. החשוד, בן 37, נתפס לאחר ששוטרים וחוקרים ממשטרת העמקים זיהו את דפוס פעולתו ואספו מידע ממצלמות אבטחה באזור.
על פי החשד, השודד התנפל על ניצולת שואה בת 86 שהלכה ברחוב, חטף ממנה את התיק - בו היו טלפון נייד, כ-200 שקלים ומסמכים אישיים - וברח מהמקום. הקשישה, שיצאה מהדיור המוגן שבו היא מתגוררת כדי לעשות קניות, רדפה אחריו עד שהתעייפה. עובר אורח שהבחין במתרחש דיווח למשטרה על השוד.
רס"ב ישראל שוורץ, חוקר בכיר במשטרת נוף הגליל, אמר כי בשעות הצהריים "התקבלה תלונה במוקד 100 של המחוז הצפוני על חטיפת תיק מקשישה". כרבע שעה מאוחר יותר התקבל דיווח נוסף על שוד ש"נראה דומה מאוד לקודם". קשישה בת 72 שהלכה ברחוב סביון בנוף הגליל סיפרה לשוטרים כי אלמוני התנפל עלייה מאחור וחטף לה את התיק - שהכיל טלפון נייד וציוד אישי.
לדברי רס"ב שוורץ, "הקורבן השני האכילה חתולים ברחוב לפני השוד, והחשוד ברח לכיוון פארק הזיתים בעיר. זיהינו את הדפוס וראינו את החשוד מבצע את השוד הראשון במצלמות אבטחה - הוא עלה על אוטובוס וזיהינו אותו יורד ממנו ליד זירת השוד השני".
לאחר זיהוי החשוד הגיעו השוטרים לביתה של אחותו, שם היה אמור לשהות במעצר בית, ועצרו אותו. מעצרו הוארך עד למחר ובקרוב יוגש נגדו כתב אישום בגין שני מקרי השוד והפרת תנאי המעצר. הקורבנות זומנו לתחנת המשטרה וקיבלו את הרכוש שנגנב מהן.
עו"ד איאד אבו אסחאק, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר באב לשני ילדים שעד למעצרו עבד במכון לשטיפת רכבים. הוא כופר בכל החשדות נגדו. לטענתו לא הפר את תנאי המעצר ושהה כל הזמו בבית אחותו".