מועצת התלמידים הארצית מאיימת הערב (ראשון) להשבית את הלימודים ביום חמישי הקרוב, אם עד יום רביעי לא ייחתם הסכם שכר בין משרד האוצר וארגון המורים.
1 צפייה בגלריה
התלמידים נפגשו עם רן ארז, ומאיימים בשביתה בתיכונים
התלמידים נפגשו עם רן ארז, ומאיימים בשביתה בתיכונים
התלמידים נפגשו עם רן ארז, ומאיימים בשביתה בתיכונים
(צילום: הדר יואביאן, מוטי קמחי)
לפני כשבועיים, על רקע משבר במשא ומתן פתח ארגון המורים בעיצומים שבמסגרתם לא נמסרים ציונים לתלמידים, לא מתקיימות פעילויות בתום הלימודים, כולל טיולים ופעילויות העשרה ולא מתקיימות גם אסיפות הורים.
לטענת ארגון המורים, משרד האוצר חזר בו מהסכמות שאליהן הגיעו הצדדים ערב פתיחת שנת הלימודים - ובכך נמנעה בזמנו השבתת התיכונים.
"תלמידי התיכונים הם אותו דור קורונה שישב ולמד דרך הזום, דור שספג עיצומים בשנים הקודמות, דור שגדל ישירות בתוך המלחמה; ילדים מפונים, ילדים להורים במילואים, ילדים שראו את הזוועות ועכשיו גם צריכים להתמודד עם עיצומים", הסבירו במועצת התלמידים.
הם הוסיפו כי התלמידים חווים פגיעה ממושכת וחוסר יציבות בכך שאינם מקבלים ציונים ומשוב לגבי הלמידה, וסובלים מביטול טיולים וביטול היציאה למסעות בישראל ובפולין, וכן פגיעה בהכנות לבגרויות. נציגי מועצת התלמידים נפגשו בנפרד בשבוע האחרון עם יו"ר ארגון המורים רן ארז ועם נציגי האוצר וביקשו מהם לשבת יחד ולדבר כדי להגיע להסכם.