הן החליטו לא לשתוק יותר מול המקרים הרבים בירושלים שבהם נמחקו, הוסרו והושחתו תמונות של נשים. תושבות העיר, שמתגוררות בעיקר בשכונת בית הכרם, יצאו למאבק בתופעה – כדי שלא יהיה ספק לגבי מקומן במרחב הציבורי.
סתיו מור, בת 36, אמא לשלושה, חברה במיזם, סיפרה: "אנחנו מבית הכרם, שהיא שכונה מאוד ליברלית. חשוב לנו לשמור על ערכי השכונה – דבר שלא פשוט בכלל בירושלים. לפני כמה ימים גילינו שכרזות של סגנית ראש העירייה חגית משה הושחתו. ריססו את הפנים שלה בצבע אדום וקרעו את הנייר, רק משום שהיא אישה. החלטנו שאנחנו לא שותקות על זה".
מור הוסיפה: "זה התחיל מדיבורים בקבוצת הווטסאפ השכונתית. הייתה היענות גבוהה לפעולת נגד. יצרתי תבנית של תמונה לצד האשטג 'לא תמחקו אותי' כדי שנוכל להכניס בפנים תמונות של נשים ולפרסם. המון נשים שלחו לנו תמונות, לא רק מהשכונה, והתחלנו להפיץ. לצד תמונות הנשים הפצנו תמונה של צל של אישה יחד עם הכיתוב 'נעדרת – נעלמה האישה מהמרחב הציבורי'. זה התחיל ביום רביעי שעבר. עניין של כמה שעות. בבוקר פירסמנו בקבוצה, אחר הצהריים כבר הדפסנו הרבה תמונות, ובאותו לילה יצאנו כמעט 50 אנשים לרחוב. התחלנו להדביק תמונות של נשים על לוחות מודעות".
3 צפייה בגלריה
מודעות מחאה נגד הדרת נשים
מודעות מחאה נגד הדרת נשים
ירושלמיות נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי בעיר. "לא תמחקו אותנו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
מודעות מחאה נגד הדרת נשים
מודעות מחאה נגד הדרת נשים
מודעות מחאה עם תמונות נשים נתלו בי-ם. "כבר השחיתו את חלקן"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
באופן די מובן מאליו, לתחושת מור, היא אומרת באגביות: "כבר יש תמונות שלנו שהספיקו להשחית. אבל כעיקרון, על כל תמונה שהורידו לנו שמנו שתיים חדשות. אף אישה לא צריכה לחוות הדרה, לא חשוב מאיזה מגזר היא מגיעה. יש לנו אפס סובלנות כלפי הדרת נשים במרחב הציבורי".
עו"ד יעל ענטר-רוסט, בת 36, סיפרה: "כולנו נשים שחיות בתוך שכונה שלא תמיד משתלבת עם המציאות בעיר. אנחנו מרגישות בסוג של מאבק על המקום של השכונה שלנו. באנו לפעילות הזו ממקום של שמירה על נשים, לא על חגית משה. היא מהבית היהודי ודעותיה לא בדיוק תואמות את הדעות שלנו. הייתה כאן אמירה: אנחנו כאן לא בגלל הפוליטיקה אלא כדי לשמור על המקום שלנו כנשים. יש כאן נשים חזקות. שמנו את עצמנו בפרונט".

3 צפייה בגלריה
מודעות מחאה נגד הדרת נשים
מודעות מחאה נגד הדרת נשים
המודעות שנתלו. "רוצות לשמור על המקום שלנו כנשים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פעולתן של נשות בית הכרם החלה על רקע מקרים רבים בירושלים שבהם מחקו, הסירו והשחיתו תמונות של נשים במרחב הציבורי. לפני שבועיים קבר של אישה בהר המנוחות בעיר, נינה זנגר ז"ל, הושחת ותמונתה על המצבה רוססה בשחור.
לפני שלושה שבועות הושחת שלט חוצות עם פניהן של הזמרות נטע ברזילי, יסמין מועלם ואקו, אשר פירסם את את הופעתן בפסטיבל ישראל. במקרה אחר חרדי בשכונת מאה שערים צולם תולש פרסומת מאוטובוס עם פניה של כוכבת הילדים מיכל הקטנה.
במאי, לקראת הילולת ל"ג בעומר בשכונת בית ישראל, הוצבו שלטים על המדרכות בדרך לאירוע. על מדרכה אחת נכתב "מעבר לנשים" ובצד השני "מעבר לגברים".