הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח היום (ראשון) כי כטב"ם תקף רכב ליד מחסום של צבא לבנון בעיירה כפרא שבדרום המדינה. סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה מפי מקורות ביטחוניים בלבנון, שטענו כי המתקפה בוצעה על ידי כטב"ם ישראלי, כי שני אנשי חיזבאללה נהרגו וכמה נוספים נפצעו.

3 צפייה בגלריה
הרכב השרוף באל-אחבאר, לבנון
הרכב השרוף באל-אחבאר, לבנון
תקיפת הרכב בדרום לבנון
"אמבולנסים מיהרו למקום סמוך למחסום של צבא לבנון, ולא ברור מה הייתה מטרת התקיפה", אמרו הגורמים הביטחוניים ותושבים לסוכנות הידיעות. לפי דיווחים בלבנון, חמישה בני אדם נפצעו במתקפה. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה גם הוא עם ארגון הטרור השיעי, דווח כי צוותי החילוץ לא קבעו עדיין סופית את מספר האנשים שהיו ברכב.
בתוך כך, חיזבאללה קיבל אחריות על ירי לעבר אזור בירנית שבגליל המערבי. במקביל, ערוץ "אל-מנאר" דיווח על תקיפות ישראליות אוויריות בטלוסה שבדרום לבנון, אחרי שלוש תקיפות שכוונו לעיירה מרכבא.
אתמול, שעות ספורות לאחר תקיפה בסוריה, הגיע דיווח בלבנון שלפיו ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל ליד העיירה אל-באוזריה שבאזור צור בדרום המדינה - שניים בכלי רכב שהותקף, ושניים נוספים באזור הסמוך לכביש.
פעולות אלו, אם אכן בוצעו על ידינו, הן חלק משמעותי במאבק הרחב מול איראן ושלוחיה במזרח התיכון - אך השאלה שישראל צריכה לשאול את עצמה כעת היא כיצד משנים את המציאות שנוצרה בשלושת החודשים האחרונים בגבול הצפון.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפות  בדרום לבנון
תיעוד מהתקיפות  בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
לשיטתם של הקצינים הבכירים בצפון, הדרך לייצר משוואה חדשה היא באמצעות הודעה פשוטה מצד צה"ל - שלפיה במשך 48 שעות ננצור את האש. אולם, לצד זאת, תגיע גם הבהרה: הפצצה הבאה שנופלת בשטחנו, קל וחומר אם נורתה לעבר מטרה אזרחית, תוביל להרעשה שתביא חורבן לדרום לבנון - כולל תקיפות של בתים חשודים בכפרים השיעים שעל הגבול, שעד כה השתדלנו להימנע מהן. שקט ייענה בשקט, אולם ירי ייענה באש לא פרופורציונלית.
אחד הקצינים הבכירים הסביר שהמשוואה הנוכחית, שלפיה חיזבאללה מרשה לעצמו לירות באופן ישיר לבתים במנרה, במטולה וביישובים נוספים, היא מסוכנת וצריך לפרק אותה. קצינים רבים חושבים כך, ומאמינים שחייבים לייצר בכוח מציאות חדשה, אולם לטענתם התגובות של פיקוד הצפון מוגבלות על ידי המטכ"ל והדרג המדיני שמנסים להימנע ככל הניתן מנזק אגבי וסביבתי בלבנון - בניגוד למצב בעזה.
לפי אותם קצינים, בישראל לא מנצלים כראוי את העובדה שגם לחיזבאללה יש הרבה מה להפסיד מהסלמה בעת הזו. לכן, לטענתם, יש לפעול באופן מדורג ובתיאום עם האמריקנים, כדי לא להיתפס כמי שששים אלי מלחמה, להעניק דה-פקטו הזדמנות ליצירת שקט בגבול באמצעות נצירת אש יזומה מצידנו, ויחד עם זאת לייצר בסיס לגיטימציה למתקפה שתוביל בסופו של דבר להחזרת הביטחון ליישובי הצפון.