כ-43 תושבים מרעננה שמתגוררים בשכנות לראש הממשלה נפתלי בנט הגישו אתמול (חמישי) עתירה לבג"ץ בדרישה להעתקת מגוריו לירושלים - לצד הפסקת המחאות בעיר ודרישה נוספת להורות על אכיפת החוק בשכונות העותרים מצד עיריית רעננה והמשטרה. העתירה הוגשה גם נגד שירות הבטחון הכללי, המשטרה, עיריית רעננה והעומד בראשה, היועץ המשפטי לממשלה וגם נגד שני פעילי ליכוד בולטים בהפגנות מול ביתו.
לפי העתירה, "עשרות העותרים, המשקפים מאות ואף יותר מכך מתושבי העיר רעננה ונמנים על כל הקשת הפוליטית בישראל - כל עניינם הינו למנוע פגיעה בזכויות היסוד, בהן הזכות לחיים ללא פגע, אף מכוח חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, חופש התנועה, חופש העסוק, שמירה על זכות הקניין ומניעת מפגעים, הזכות לפרטיות ועוד כהנה וכהנה זכויות". שכניו של רה"מ ציינו כי הם תומכים בזכות המחאה כזכות חוקתית, אך סבורים כי יש לאזנה בין זכויות חוקתיות אחרות.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה מול הבית של בנט
ההפגנה מול הבית של בנט
פעילי ליכוד מפגינים מחוץ לביתו של בנט
(צילום: דנה קופל )
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של נפתלי בנט
הפגנה מול ביתו של נפתלי בנט
השכנים דורשים להעתיק את ההפגנות מחוץ לשכונה
(צילום: דנה קופל)
השכנים ביקשו "להעתיק, לצמצם או להגביל" את חסימות הכבישים ומגבלות התנועה שנוצרו מאז כניסתו של בנט לתפקיד, יחד עם "הפקעת שטחים ציבוריים ופרטיים מתושבי העיר", וביקשו לבטל את ההגבלות מאחר שקיימת "חלופה ראויה למגורי ראש הממשלה". עוד נכתב כי בית המשפט מתבקש להורות על צו שאוסר על מגבלות התנועה שפוגעות לדברי העותרים בשכנים, באיכות חייהם, בחופש התנועה וב"אור השמש" בשל ענייני אבטחה, עד להכרעה אחרת בעתירה.
"בנוסף", כתבו העותרים, "בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת להורות למשטרת ישראל - מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת, לבוא וליתן טעם מדוע לא יקבל את בקשתם של העותרים להעתיק את מקום ההפגנה אל מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים ו/או להעתיק אל מקום אחר סמוך לביתו הפרטי של ראש הממשלה כדוגמא צומת רעננה או פארק רעננה, שם מידת הפגיעה בתושבים פחותה".
עורך הדין אוריאל נזריעורך הדין אוריאל נזרי
עו"ד אוריאל נזרי, שמייצג את תושבי רעננה, אמר לאחר הגשת העתירה כי "השכונות הסמוכות לביתו הפרטי של ראש הממשלה בנט הופקעו מהתושבים. סבא לא יכול לבקר נכד, ילד לא יכול לחזור מהלימודים לביתו, והגישה לבתים פרטיים נחסמה. בנוסף, כל ערב זוכים השכנים למופע אימים של הפגנות חסרות רסן, וללא אכיפה משטרתית וללא אכיפה ערונית. רעש, חסימות וסבל יומיומי הפכו לחלק אינטגרלי משגרת התושבים. העותרים לא בחרו לגור ליד ראש ממשלה, ואף קיימת חלופה ראויה למגורי ראש הממשלה - המעון הרשמי בירושלים".