41 ימים אחרי שנרצח בטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, זוהתה אתמול (יום שישי) גופתו של קלמנס פליקס מטנגה, אזרח טנזניה בן 22, שנרצח על-ידי מחבלי חמאס בקיבוץ ניר עוז ועד כה חשבו שהוא בין החטופים.
1 צפייה בגלריה
קלמנס מטנגה
קלמנס מטנגה
קלמנס מטנגה
גופתו של קלמנס זוהתה לאחר שהגיעה לארץ בדיקת DNA שנלקחה ממשפחתו, שמתגוררת בכפר נידח בטנזניה. למעשה, יום לאחר שהבדיקה הגיעה לארץ, הגופה זוהתה. כעת משרד החוץ פועל להטסת גופתו של מטנגה לטנזניה, ומשפחתו תזכה לקצבת נפגעי פעולות איבה כמו כל אחד מהאזרחים הזרים שנרצחו בפיגוע.
קלמנס הגיע לישראל שלושה שבועות לפני שנרצח כדי לעבור השתלמות בחקלאות. הוא התגורר בניר עוז והשתלם ברפת המשותפת לקיבוצים ניר עם וניר עוז. יום שבת ה-7 באוקטובר היה היום החופשי שלו, והוא נשאר בקיבוץ. מחבלי חמאס רצחו אותו מחוץ לחדרו - וגופתו הועברה לבסיס שורה ביחד עם עשרות גופות של מחבלים, ונחשדה בכלל כגופת מחבל.
מנהל הרפת המשותפת לניר עם וניר עוז, יצחק אדלשטיין, סיפר כי מטנגה "היה בחור טוב ונחמד. כואב הלב עליו". סטודנט נוסף מטנזניה, שביום הטבח עבד ברפת, לא נפגע - והתחבא שם במשך ארבעה ימים, עד שחולץ. סטודנט אחר, ג'ושע מולל, מוגדר כחטוף.
קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריץ', סיפר כי לבקשתו צוות של יחידה מובחרת איתר את תרמיל הגב של מטנגה בחדרו בקיבוץ. "מצאנו שם את הדרכון והארנק עם קצת כסף מטנזניה ומחברות לימוד", אמר. "זאת טרגדיה נוראית. ההורים שלחו אותו לישראל כדי שישפר את מצבם הכלכלי - ועכשיו הוא נרצח והם יקבלו מביטוח לאומי קצבת נפגעי פעולות איבה".
לדברי צ'יריץ', "הגופה של מטנגה לא נמצאה בחדרו, מה שהעלה את החשש שהוא נחטף לעזה. רק אחרי שהביאו לארץ את בדיקת ה-DNA של המשפחה מטנזניה – ניתן היה להצליב בינה לבין הגופה שהייתה במחנה שורה. לא היה על הגופה כל אמצעי מזהה ולכן לא ניתן היה לדעת".
צ'יריץ' הוסיף כי כעת מתרכזים בטנזניה בנעדר השני, מולל, שכנראה נחטף. גם לגביו הביאו הטנזנים בדיקת DNA, אך לא הייתה הצלבה לאחת הגופות. מטנגה ומולל הם שניים מתוך 260 סטודנטים מטנזניה שהגיעו להכשרה חקלאית בישראל במסגרת תוכנית לשיתוף פעולה בין המדינות. צ'יריץ' סיפר כי רק סטודנט אחד מטנזניה עזב את הארץ בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, וכל היתר נשארו כאן.