אחים על מדים: א' מרגלית ואחיו ת' אומנם משרתים בקבע באגף המודיעין, אבל מאז יום שבת, 7 באוקטובר, חמשת האחים שלהם הצטרפו למאמץ המלחמתי כשגויסו בצו 8. כעת שבעת האחים לבית משפחת מרגלית – על מדים. "לא היו לאף אחד מאיתנו ספקות אם להגיע או לא", מספר א'. "אנחנו פרוסים בגזרות השונות, חמישה מאיתנו בגזרת הדרום ושניים שובצו לפעילות בצפון".
5 צפייה בגלריה
א', ת', גדעון מוטי ומרגלית
א', ת', גדעון מוטי ומרגלית
א', ת', גדעון מוטי ומרגלית
(באדיבות המשפחה)
האחים הם: גדעון מרגלית (43) משדמות מחולה, נשוי ויש לו חמישה ילדים. משרת בחטיבה 7 במיל'; מוטי מרגלית (40), מאילת, משרת בחטיבה 5 במיל'; א' מרגלית (38), ממושב איתן, נשוי ויש לו חמישה ילדים. משרת באמ"ן בקבע; ת' מרגלית (36), מכרמי קטיף, נשוי ויש לו חמישה ילדים. משרת באמ"ן בקבע; מיכה מרגלית (34), מקיבוץ מירב, נשוי ויש לו ארבעה ילדים. משרת בחטיבת הקומנדו במיל'; יואב מרגלית (32), ממושב איתן, נשוי ללא ילדים. משרת בחטיבה 6 במיל'; וגלעד מרגלית (30), מכוכב השחר, נשוי ויש לו שני ילדים. משרת בחטיבת הנח"ל במיל'.
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
5 צפייה בגלריה
גדעון ודבורה מרגלית
גדעון ודבורה מרגלית
גדעון ודבורה מרגלית
(באדיבות המשפחה)
בפעם האחרונה שבה כל המשפחה המורחבת נפגשה זה היה סביב שולחן החג בסוכות, בביתה של אימא דבורה מרגלית בכוכב השחר. ארבעה מבני המשפחה, מוטי, מיכה, גלעד וגדעון הם אנשי חינוך, יואב סטודנט להנדסת חשמל ו-א' ו-ת' בשירות סדיר במודיעין. "כולנו אנשים של ערכים, קיבלנו את החינוך הזה מהבית ואנחנו מעבירים אותו הלאה".
עד כמה זה עוזר שכולם על מדים? "באחד מסופי השבוע מוטי שובץ לפעילות ולא יכול היה לצאת הביתה", נזכר א' ברגע בו אחד האחים נרתם לעזרה. "בזכות העובדה שת' משרת איתו באותו היחידה – הוא הציע להחליף אותו במשמרות, מה שאיפשר למוטי לצאת לקצת מנוחה. "הכול נשאר במשפחה", אמר בחיוך.
5 צפייה בגלריה
מיכה מרגלית ובנו
מיכה מרגלית ובנו
מיכה מרגלית ובנו
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
גלעד מרגלית
גלעד מרגלית
גלעד מרגלית
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
יואב מרגלית
יואב מרגלית
יואב מרגלית
(באדיבות המשפחה)
מתוך הבנת בקושי של אמא, כל אמא, לשלוח את ילדיה לצבא - על אחת כמה וכמה כשמדובר בשבעה אחים, החליטו השבעה לכתוב מכתב לאמא דבורה: "ל-mommy, האמא היקרה בעולם, אנחנו, הבנים שלך, כותבים לך את הברכה הזו מכל הלב. אנחנו יודעים שאת עוברת תקופה קשה, אבל רוצים שתדעי שאנחנו תמיד איתך, ומחזקים אותך. את האמא הכי טובה בעולם. גידלת אותנו וחינכת אותנו באהבה ובמסירות, והפכת אותנו לבני אדם טובים. אנחנו יודעים שלא תמיד היה פשוט בדרך עם שבעה בנים, אבל את תמיד עשית את זה בכיף ובאהבה.
"היום, כולנו נמצאים בשירות צבאי במלחמה. יודעים שזה לא קל בשבילך, אבל רוצים שתדעי שאנחנו עושים את זה בשבילך, בשביל עם ישראל, בשביל מדינת ישראל ובשביל העתיד של כולנו. אנחנו גאים בך, mommy. את האדם הכי חזק שאנחנו מכירים, בפער. יודעים שאת תתגברי על הכול, ואנחנו תמיד נהיה פה בשבילך. מחכים לחגוג יחד כל המשפחה וכל העם את ניצחון האור על החושך, הטוב על הרע. וכמובן לנשים המהממות שלנו וכל ילדינו היקרים מפז שולחים המון המון אהבה".
בעבר, קיבלה האמא דבורה מכתב גם מבני גנץ, עוד בתקופה שבה כיהן כרמטכ"ל. "בתקופה הזו שירתנו שישה אחים באותו הזמן בשירות סדיר ועוד אחד בשירות מיל'. זה אומנם היה בשגרה, אבל הוא רצה להודות לה על החינוך שנתנה לנו בבית", שיתף א'.
"הנשים שלנו הן הגיבורות האמתיות של המלחמה", מכריז א'. בשבועיים וחצי הראשונים של המלחמה – שלוש גיסות נשארו לישון אצל אימא דבורה, יחד עם כל הנכדים. "גם הילדים שלנו, הנכדים של מרגלית, מתגייסים מהעורף, הם הולכים לסייע לחקלאים בדרום, מכינים עוגות לחלוקה לחיילים, עוזרים בכל במה שאפשר לעזור".
לשאלה האם יזכו לראות את המשפחה בסוף השבוע הקרוב השיב א' "אין לנו מושג לגבי זה. בכל יום אנחנו מסתכלים 24 שעות קדימה. עכשיו זה התור שלנו לעשות כל מה שצריך כדי להגן על המולדת שלנו".