2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו
(צילום: נדב אבס)
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המיועד, אמר בשבוע שעבר בגלי ישראל כי בכירים בפרקליטות המדינה ובמשטרה בגדו במדינה מכיוון ש"תפרו תיקים" לאביו, והוסיף כי "כולם מוזמנים להיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ולהסתכל מה העונש של בגידה במדינה, וזה לא כלא". נתניהו הבן, נציין, רמז לכך שבישראל קיים עונש מוות על בגידה.
יאיר נתניהו טען כי "העבירות הפליליות שעשו בכירים בפרקליטות ובמשטרה כשלעצמן שוות כל אחת חמש שנות מאסר מינימום, אז הגענו כבר לאיזה 10,000 שנות מאסר על העבירות הפליליות שביצעו האנשים האלה. בנוסף הייתה כאן הפיכה שלטונית בזדון, הם ידעו שהם תופרים אדם חף מפשע שהוא במקרה ראש הממשלה שנבחר על-ידי העם הישראלי. זאת אומרת, מבטלים את הבחירה הדמוקרטית של העם הישראלי, שקוראים לזה הפיכה, שקוראים לזה בגידה במדינה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: AFP)
בישראל ישנן שבע עבירות בגידה, ששלוש מתוכן עלולות להביא לעונש מוות: פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה, גרם למלחמה, סיוע לאויב במלחמה, החלטה לבגוד, שירות בכוחות האויב, סיוע לשבוי במלחמה להימלט או לנסות להימלט והפצת תעמולה תבוסנית.
עם זאת, בחוק צוין כי "לא יטיל בית משפט עונש מיתה אלא אם העבירה נעברה בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות על-ידי ישראל או נגדה". בראשית ימיה של המדינה הוצא להורג מאיר טוביאנסקי בגין בגידה על-ידי כיתת יורים, ומאוחר יותר טוהר שמו.
בראשית דבריו מנה יאיר נתניהו יחד עם הבכירים בפרקליטות ובמשטרה גם בכירים בתקשורת, אך התמקד בהמשך באנשי אכיפת החוק.
נגד ראש הממשלה המיועד עומדים אישומים בשלושה תיקים, במשפט שעודנו מתנהל: תיק 4000 "בזק-וואלה", שבו נאשם נתניהו בסעיף שוחד, מרמה והפרת אמונים, תיק 1000 - שבו נאשם במרמה ובהפרת אמונים, ותיק 2000 - שאף בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.
יאיר נתניהו התייחס לדברים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני עדיין מוצא את עצמי מופתע בכל פעם מחדש מהפייק ניוז ורצח האופי שתקשורת השמאל עושה לי, למרות שאני אמור להיות רגיל לכך כבר. כל מי שלמד בבית ספר יסודי שיעורי הבנת הנקרא, יכול להבין בקלות שהמטרה בדבריי ברדיו היא להדגיש למאזינים את *חומרת* העבירות הפליליות שביצעו תופרי התיקים לפי ספר החוקים הישראלי, ולא שום דבר מעבר, ובוודאי שלא קראתי לפגוע באיש".