2 צפייה בגלריה
 הפריפריה שוב נפגעת
 הפריפריה שוב נפגעת
הפריפריה שוב נפגעת
(צילום: ים נאור, נדב אבס)
עם העלייה בתחלואת הקורונה ברחבי הארץ, נוסעי התחבורה הציבורית - בעיקר בפריפריה - צפויים להיפגע החל מיום ראשון בשל צמצום האוטובוסים וביטול קווי רכבת בצפון ובדרום.
ברכבת הודיעו הבוקר כי מיום ראשון יבוטלו שורת קווים בשל העלייה בתחלואה בקרב העובדים החיוניים כמו נהגים ופקחים. מהרכבת נמסר כי הרכבות בקו העמק (בית שאן-חיפה חוף הכרמל) לא יעבדו, והתחנות שנמצאות על הקו לא ייפתחו. כמו כן, רכבות בקו דימונה-ב"ש צפון לא יפעלו וגם תחנות בית שמש תיסגר זמנית. תנועת הרכבות לכרמיאל וממנה יפעלו רק בשעות השיא (09:00-06:00 ו-18:00-15:00).
גם שעות הפעילות של הקו המחבר בין אשקלון לבאר שבע, שעובר גם בשדרות, בנתיבות ובאופקים, יתקצרו והרכבת באזור תפעל רק עד השעה 21:00. ברכבת ציינו כי יחולו שינויים בתדירות הרכבות בחלק מהתחנות, וכי לצד זאת יופעל מערך הסעות חינמי בין התחנות הסגורות. "אנו ממליצים להתעדכן לפני כל נסיעה באתר רכבת ישראל, ביישומון, או במוקד השירות הטלפוני במספר 5770*", נמסר.
אחרי שמשרד התחבורה הודיע אמש על "רידוד פעילות" של אוטובוסים, מסתמן שהחברות החדשות שפועלות במתכונת רזה נפגעו יותר מ"אגד" ו"דן" הוותיקות שמחזיקות כחצי מהענף והחליטו להחזיר להגה אנשי מנהלה ואחזקה עם רישיון אוטובוס.
2 צפייה בגלריה
תחנת חוף הכרמל
תחנת חוף הכרמל
תחנת חוף הכרמל
(צילום: זהר שחר)
רון רטנר, דובר אגד שכ-300 מנהגיה מאומתים לקורונה, מסר כי "אגד צפויה לקיים מיום ראשון את שגרת קווי השרות באופן רגיל לגמרי ללא כל דילול או שינוי בזמינות האוטובוסים העירוניים, הפרברים והבינעירוניים ברחבי הארץ. אנו נשתדל לשמור על שגרת זמינות זו במרוצת השבוע הקרוב ככל שמצב התחלואה בקרב הנהגים ועובדי התנועה לא יצא מכלל פרופורציה. אנו מסיטים ומעודדים עובדי מינהל ומוסכים לעבודת הנהיגה בשעות השיא בקווי השרות".
חברת דן, שפועלת בגוש דן ומפעילה רק קווים עירוניים, תפעל בינתיים באופן דומה, ולא צפויה פגיעה בשירות על אף שכ-200 נהגים נדבקו בנגיף.
בחברת קווים, שפועלת בשפלה, בבקעת אונו, בנתניה-חדרה, בביתר עילית ובעמק האלה, יפגעו בימים הקרובים קווים עירוניים בשל עשרות נהגים חולים ומבודדים, וב"דן באר שבע" ו"דן" צפויה ירידה של 500 נסיעות ביום בקווים העירוניים באשקלון, בקריית גת ובבאר שבע. בשתי החברות יש כעת כ-50 נהגים חולים ומבודדים.