2 צפייה בגלריה
אברהם אמי פלנט
אברהם אמי פלנט
תא"ל במיל' אמי פלנט
(צילום: אפי שריר)
הלך לעולמו אחד מאלו שכמעט לבדם בלמו את הכוח הסורי שהיה עלול לשעוט לכינרת במלחמת יום הכיפורים: תא"ל במיל' אמי פלנט, שקיבל את עיטור העוז על חלקו בקרב עמק הבכא ברמת הגולן, תחת פיקודו של אביגדור קהלני, הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 71. הלווייתו של פלנט תתקיים היום ב-18:00 בבית הקברות במושב מגשימים שבשרון, שבו התגורר.
פלנט התגייס לצה"ל בנובמבר 1969 ושובץ בחיל השריון. לאחר קורס קצינים שירת כמפקד מחלקה בסיני וכסגן מפקד פלוגת חרמ"ש. במלחמת יום הכיפורים היה סרן פלנט מפקד פלוגה ח' בגדוד 77 בחטיבה 7, שבלמה את התקפות השריון הסורי כחלק מקרב עמק הבכא, תחת פיקודו של קהלני.
על חלקו בקרב עמק הבכא הוא קיבל ב-1975 מהרמטכ"ל דאז מוטה גור את עיטור העוז, העיטור השני בחשיבותו שניתן בצה"ל. באתר "בעוז רוחם" נכתב כי פלנט "גילה גבורה במילוי תפקיד קרבי תוך חירוף נפש".
2 צפייה בגלריה
אברהם אמי פלנט בעמק הבכא
אברהם אמי פלנט בעמק הבכא
אמי פלנט בעמק הבכא
(באדיבות המשפחה)
באתר נכתב כי "פלוגתו של סרן פלנט הייתה מבולמות הכוח הסורי בגזרה הצפונית. תוך כדי לחימה נהרגו רוב מפקדי הטנקים ביחידתו, והכוח הידלדל. למרות זאת נשאר בעמדות, עודד את הנשארים והמשיך לפגוע באויב המסתער. ב-9 באוקטובר 1973, בתום התקיפה העיקרית של האויב בגזרת חרמונית, חל מפנה לטובת הסורים. סרן פלנט החזיר את הטנקים הנסוגים שהיו באזורו לעמדות קרב קדמיות, ובכך הביא לבלימת המאמץ הסורי והשמדתו - וזאת בשעה שליחידתו היו שישה טנקים בלבד. במעשיו אלה גילה אומץ לב וכושר מנהיגות למופת".
שנה לאחר מלחמת יום הכיפור השתחרר פלנט מצה"ל, אבל ב-1977 חזר לשירות קבע. במלחמת לבנון הראשונה הוא שימש כסמח"ט ומח"ט חטיבת קרייתי, ובתפקידו האחרון בצבא כיהן כקצין שריון ראשי, עד יולי 1995.
לאחר שירותו הצבאי, כיהן פלנט בכמה תפקידים, ובהם מנכ"ל מפלגת הדרך השלישית והמשרד לביטחון פנים, שניהם תחת קהלני, ששימש באמצע שנות התשעים כיו"ר המפלגה וכשר לביטחון פנים.
פורסם לראשונה: 21:46, 15.08.22