אישה שיוצגה על ידי עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נדרשה לשלם שכר טרחה מופרז בסך מיליון וחצי שקל במסגרת משפט של סכסוך ירושה נגד אחייניה, במאבק על נכס יקר באזור המרכז. לאישה הגיעו 50% מהנכס, אולם היא טענה כי מאחר שטיפלה באחיה, נכה צה"ל ערירי, הוא היה רוצה שתירש את כל הנכס. בעקבות הפרסומים, הודיעה ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב כי תפתח בבדיקה. שרגא טוען מצידו כי האישה "ניסתה לחמוק מתשלום שכר הטרחה עליו התחייבה בהסכם".
1 צפייה בגלריה
בית המשפט העליון - דיון על פסילת חוק הנבצרות
בית המשפט העליון - דיון על פסילת חוק הנבצרות
עו"ד אליעד שרגא
(צילום: שלו שלום)
על פי פרסום של גיא פלג ובכאן, שרגא תבע את הלקוחה בסכום של יותר ממיליון וחצי שקלים. שרגא, כך נטען, נוהג להחתים לקוחות על הסכמים בשכר טרחה גבוה, ונוהג לציין בחוזים כי חילוקי דעות יועברו לבוררות שעליה יחול צו איסור פרסום, ושתתקיים בדלתיים סגורות - כדי למנוע חשיפה של מחלוקות מול הלקוחות.
הבוררת בתיק, שושי לונדנר, תקפה את שרגא בחריפות. "במהלך הבוררות התחוור קיומו של פער ניכר בין התובע שהינו אחד מבכירי הפרקליטים בישראל לבין הנתבעת שהינה אשה פשוטה וקשת יום, אשר שמה יהבה ואמונה בתובע, הן כפרקליט והן בהיותו איש אמונו של אחיה", כתבה לונדנר, שמתחה ביקורת חריפה על שכר הטרחה הגבוה שביקש לגבות. "מדובר בדרישה חריגה לתשלום שכר טרחה חריג. אנחנו על הגבול הדק שבין הסכם חוקי להסכם הנוגד את תקנת הציבור". היא גם ציינה שאילו הנתבעת לא הייתה מודה שחתמה על הסכם כזה, הייתה שוקלת לבטל אותו.
עוד דווח כי שרגא דרש שכר משולש: לפי שעות, בונוס על שווי הנכס ושכר טרחה בתור מנהל העיזבון.
ממשרדו של שרגא נמסר בתגובה לטענות: "מדובר בלקוחה שקיבלה מהמשרד שירותים משפטיים וייצוג משפטי באינספור הליכים, ובמאות שעות עבודה, במשך שש שנים ברציפות, ללא ששילמה אגורה אחת שכר טרחה. לאחר שזכינו בפסק דין שהניב לה מיליוני שקלים - ניסתה לחמוק מתשלום שכר הטרחה עליו התחייבה בהסכם. לא מדובר באישה קשת יום כפי המתואר - אלא אישה שגרה בווילת יוקרה בצפון תל אביב. לא בכדי, הבוררת קיבלה את כל טענות המשרד והכריעה כי עורכי הדין הרבים שפעלו למענה במשך שש שנים זכאים לקבל את שכר הטרחה בעבור עבודתם".
עוד נמסר מטעמו של שרגא כי "בשולי הדברים, תזמון הפרסום אינו מפתיע, לנוכח הקרבה לדיון התקדימי וההיסטורי בבג"ץ בעניין עילת הסבירות אותו מוביל עו"ד אליעד שרגא בכובעו כיו"ר התנועה לאיכות השלטון".