סגן השר אביר קארה, יו"ר מפלגת "חופש כלכלי" שעל הקמתה הודיע אתמול, אמר היום (שני) ל-ynet radio כי הוא אופטימי בנוגע לסיכוייו לעבור את אחוז החסימה.
"זה לא סוד שזו עבודה מאוד מאתגרת וקשה, אנחנו מאוד חזקים בשטח ויש התעוררות גדולה בשטח. יש 50% מהציבור הישראלי שמחפש מפלגה שתתעסק ביוקר המחיה, בחיים עצמם. אני חושב שיש לי סיכוי גדול לעבור", אמר קארה בתוכנית של דוריה למפל ואודי סגל (מגיש המהדורה המרכזית בחדשות 13).
1 צפייה בגלריה
אביר קארה הכריז על הקמת מפלגת "חופש כלכלי"
אביר קארה הכריז על הקמת מפלגת "חופש כלכלי"
אביר קארה מכריז על הקמת מפלגת "חופש כלכלי"
(צילום: יואב דודקביץ' )

לדבריו, "אין אף מפלגה בישראל שמציגה קו ליברלי, אין מפלגה ליברלית בישראל מאז שנות ה-80. לי חשוב להביא קול אחר, שמגיע מהשטח ומתייחס לשוק חופשי ולכלכלה חופשית".
קארה טען כי "הליכוד הפך בשנים האחרונות לקבוצת לחץ ואינטרס אליה התפקדו עשרות אלפים שחלק גדול מהם לוביסטים של יוקר המחיה בכנסת".
-איפה המדינה כן צריכה להתערב בעינייך ולשלוח יד לכיס? נגיד חינוך ובריאות? "לא הבנתי מה זה לשלוח יד לכיס שלה".
-לקופה הציבורית. האם המדינה צריכה לדאוג לחינוך שווה לכולם? "בטח, אבל האם החינוך שיש היום שנקרא חינוך חינם, זה חינוך שעכשיו אנחנו הולכים לשפוך עליו עוד 4.5 מיליארד שקל? אנחנו לא נקבל חינוך יעיל כי אנחנו לא משתמשים בו בצורה יעילה. תראי, המלחמה הכי מסוכנת בישראל היא המלחמה של המגזר הציבורי במגזר הפרטי, רואים בפרטי כאילו הוא אויב".

-אתה בעד שיהיה גם חינוך פרטי? "אני בעד שיטת השוברים, שאדם יוכל לקבל שירותים ציבוריים מספק פרטי, ויוכל אפילו להוסיף לו כסף. אגב דוריה, יש חינוך פרטי לישראל רק למי שיכול לשלם, אחר הצהריים הולכים לשיעורים פרטיים. אבל החינוך הציבורי בישראל הוא חינוך גרוע. קודם כל צריכים שתהיה תחרות על הלב של הילדים וההורים וצריכים תחרות על המורים. כי אז השכר שלהם עולה, האיכות של המורים עולה וגם איכות ההוראה".
-אבל גם שירות פרטי רוצה למקסם את הרווחים שלו ולכן יעדיף אוכלוסייה חזקה שממוקמת במקום מסוים כי הוא ירוויח ממנה בסוף יותר. "אבל אם בסוף אני כמגזר ציבורי, כממשלה, יכול לקחת חלק מהמשאבים שעכשיו התפנו לי ולהשקיע יותר כסף בפריפריה ובמקומות החלשים כי לקחתי עזרה במקומות מסוימים עם מגזר פרטי, ממקום שבו אנשים יכולים לשלם, אם אני יכול כמדינה לקחת יותר כסף ולהשקיע אותו בחלשים - יש דבר יותר חשוב?".
קארה הסביר מדוע הוא לא מתמודד ברוח הציונית של איילת שקד. "איילת החליטה להציב במקום 3 אצלה את מזכ"ל הקיבוץ הדתי, שמגיע מהלובי החקלאי. ללוביסטים של יוקר המחיה בכנסת יש מספיק נציגים. הלובי החקלאי מייצג את מועצת הדבש, מועצת הלול, מועצת הפרח ומועצת הצמח, ולא את הציבור הרחב. כי הוא רוצה לדאוג לקבוצת לחץ מסוימת על חשבון כלל הציבור". לדבריו, "ביני ובין שקד יש יחסים טובים".
-אז אם היית מקום 3 זה כן היה בסדר? "ממש לא, גם אם הייתי מקום 9, זה לא משנה המקום. אם כל המפלגה הייתה חותמת על המצע הכלכלי ששמתי אז כמובן שהיה על מה לדבר, אבל הם לא הסכימו".
קארה נשאל מדוע אינו מתאחד עם מפלגתו של ירון זליכה, שעוסקת גם היא בעיקר בנושאים כלכליים. "בשנים האחרונות זליכה בחר לייצג את ועד נמל אשדוד מול המדינה ואת ועד עובדי נשר, וזה לא מסתדר עם הגישה הכלכלית שאותה אני רוצה לקדם. חלק מהדברים שהוא אומר נכונים אבל חלק מהדברים שהוא עושה ומיישם בפועל הם פשוט לא באזור".
"אתמול הצגנו חלק מהרשימה", סיפר, "רץ איתי הכלכלן גלעד אלפר, ולתפקיד של שר כלכלי בכיר אנחנו מייעדים את פרופ' עומר מואב. שאר הרשימה מורכבת מאנשים שמגיעים מהשטח, מהשולמנים".
-אם לא תצליח לעבור את אחוז החסימה, סיימת עם הפוליטיקה? "לא, הייתי שנתיים בחוץ, לא נולדתי פוליטיקאי והייתי כולה שנה וחצי בתוך הפוליטיקה הישראלית. אהיה בכל מקום שממנו אוכל להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.