בית המשפט המחוזי בחיפה דחה הבוקר (שלישי) את הערר שהגישה הסנגוריה הציבורית בעניין מעצרו של אורי פנחס שחורי (71) מכרמיאל - החשוד בתקיפת בני משפחה מירכא במצ'טה בכביש 85, סמוך לכרמיאל - והוא לא ישוחרר למעצר בית. השופט קבע בהחלטתו כי "מדובר בבריונות כביש שיש למגר".
האירוע התרחש שלשום, כאשר לפי החשד, שחורי חסם את נתיב נסיעתה של מכונית המשפחה בכביש 85. הוא ירד מרכבו כשבידו מצ'טה גדולה, התקרב בזעם אל המכונית המשפחתית - ותועד בצילום כשהוא מנסה לתקוף את ההורים ובנם הקטן - תוך שהם בוכים וזועקים לסיוע. בשלב מסוים אף הכניס את להב המצ'טה למושב הנהג.

2 צפייה בגלריה
אורי פנחס שחורי בהארכת מעצר
אורי פנחס שחורי בהארכת מעצר
"משפחתו מוכנה לפקח עליו". שחורי
(צילום: שמיר אלבז)
אתמול האריך בית משפט השלום בעכו את מעצרו של שחורי בארבעה ימים נוספים, אז הגיש סנגור מטעמו, כאמור, ערר על החלטה זו. עם תחילת הדיון בערר הודיע הסנגור על עזיבתו את התיק, לאחר שהמשפחה מינתה באופן פרטי לתפקיד את עורכת הדין תמי אולמן.
לדבריה, "אני לא מבינה את החלטת בית המשפט בעכו. הכול מצולם מ-א' ועד ת', אין שום עילת מעצר. החשוד נכנס בסוף האירוע למכוניתו, בעוד המתלונן יצא מרכבו והמשיך לצלם אותו. אין ספק שהחשוד לא היה צריך לעשות זאת, אבל מדובר באדם שהוא מלח הארץ. בידו לא הייתה חרב, אלא כלי חקלאי מעבודת הגינון שבה עסק בבוקר".
היא הוסיפה: "מרשי הוא רב-סרן לשעבר בצה"ל ששירת שנים רבות כמתנדב במשטרה. האיש חולני וסובל מבעיות לב, כבד, שמיעה וראייה. לא מדובר באדם שמהווה סכנה לביטחון הציבור - משפחתו מוכנה לפקח עליו". בנוסף ציינה עו"ד אולמן כי "שחורי הוזמן להגיע למשטרה ועשה זאת בעצמו - בלי לשבש הליכי חקירה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה  עם ילדים בכביש 85
תיעוד: נהג חמוש במצ'טה תוקף משפחה  עם ילדים בכביש 85
"יצא מרכבו כשהוא אוחז בסכין". שחורי
מנגד, נציג המשטרה עו"ד שמוליק רוה ביקש מבית המשפט לדחות את הערר. הוא טען כי "לא כל האירוע צולם וכי יש עדיין השלמות חקירה שצריכות להיעשות כשהחשוד במעצר". עו"ד רוה ציין כי "לדברי החשוד, המתלונן נהג שלא כשורה - הוא ניסה להיכנס לנתיב כשהוא לא מנוסה בכך. אחרי שהוא עקף את החשוד, החשוד חסם את מכוניתו של המתלונן - ויצא מרכבו כשהוא אוחז בסכין. לאחר מכן הוא שב לרכבו ואז יצא ממנו שוב כשהסכין בידו. נגרם נזק לרכב המשפחה".
נציג המשטרה הוסיף כי העובדה שמדובר בקצין לשעבר בצה"ל ומתנדב במשטרה מוסיפה חומרה למעשיו של החשוד - שכן הוא אמור לדעת שאין להתנהל באופן כזה.
השופט ארז פורת ציין בהחלטתו כי התובע הציג בפניו את סרטון האירוע. "עיינתי בתיק החקירה", כתב השופט, "העורר יכול היה להימנע מנקיטת הצעדים המיוחסים לו ולנתק מגע - שהרי בסופו של דבר האירוע התרחש לאחר שהעורר התקרב לרכבו של המתלונן, וביוזמתו".
הוא הוסיף כי "אופי המעשה בהחלט עלול לעורר חשד בלב כל אדם בדבר כוונתו של העורר. הנפנוף באותה סכין ארוכה או חרב, בסמיכות רבה למתלונן ובני משפחתו, עלול היה להביא לתוצאות קשות ביותר". לדבריו, "המעשה כאן הוא חלק מבריונות כביש, ואני סבור כי מעשים מעין אלה פוגעים קשות בתחושת הביטחון האישי של כל אחד ממשתמשי הדרך. ראוי לנקוט בעניין זה מדיניות של מעצר נוקשה יותר, כדי להביא למיגור התופעה".