יום אחרי שמשפחת בן שם החלה לשבת שבעה על מות הבן קובי באסון המסוקים ב-1997, הגיע לנחם אותה הרב של חב"ד ברמת השרון יהודה בוטמן. הקשר בין הרב לאב המשפחה אלי בן שם, שמכהן כיו"ר ארגון יד לבנים, התהדק והוליד שיתוף פעולה שבמסגרתו הוקם "בית חם" לנזקקים שקרוי על שם הבן. אלא שכעת צפוי המבנה להיהרס. "אני מקווה שלא יהרסו את המבנה", אמר היום (ב') אלי בן שם לאולפן ynet.
במסגרת הפעילות במקום, מספקים חברי העמותה שמפעילים אותו ארוחות חמות לנזקקים ואף דואגים לאסוף ביגוד וציוד למשפחות נזקקות, קשישים וניצולי שואה. בנוסף, במקום מחולקים גם מאות סלי מזון בשנה וגם שמיכות ותנורים בימי החורף. חברי העמותה אף פנו לראש העיר רמת השרון אבי גרובר בבקשה למנוע את הפסקת הפעילות.
1 צפייה בגלריה
טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות
"זה פרויקט מדהים". אלי בן שם
(צילום: אולפני הרצליה)
"בתחילת הדרך הבית הוקם על מבנה שהיה בבעלותי", סיפר האב השכול בן שם. "אני קבלן בניין במקצועי, אחר כך המועצה נתנה את המבנה שכרגע הולכים לבנות עליו כביש וחלק מהמבנה כבר צריך תוך שבוע להיהרס. פנינו לעירייה ואני מאוד מקווה שיתעלו שם על שיקולים פוליטיים כי הרב בוטמן עושה שם מלאכת קודש, מציל נפשות.
"חושבים שרמת השרון זה עיר של אליטות, עיר עשירה עם מפורסמים, אבל ברמת השרון יש שכונות עם עוני שנחשפתי אליהן וחשבתי שזה פרויקט מדהים, לחלק ארוחות חמות, לחלק ביגוד, פעולות למען קהילה נזקקת. זה מודל שמתאים להנצחה של קובי, הנצחה חיה שעוזרת לאנשים להתמודד".
בשבוע שעבר מלאו 25 שנה לאסון המסוקים שבו נהרגו 73 חיילי צה"ל. "אימא של קובי נפטרה ארבע שנים לפני שהוא נהרג, והוא יכול היה לשרת קרוב לבית", סיפר האב. "הוא נלחם וגמר קורס קצינים בהצטיינות והצ'ופר היה לעלות למוצב דלעת בדרום לבנון. קובי היה איש של נתינה, גם בנוער העובד, וחשבתי מה קובי היה רוצה לעשות הלאה עם חייו".
- הימים האחרונים מעלים הכול מחדש ביתר שאת. "ברור. אנשים לא מבינים, אבל מבחינתנו זה כמו אתמול והתמונות חוזרות. אני כל יום כבר 25 שנה מתעורר עם קובי והולך לישון עם קובי. נולדו לי אחרי קובי עוד שלושה ילדים וחמישה נכדים, אבל קובי זה ילד שתמיד נמצא איתי. אנחנו ביד לבנים מנסים ללמד את המשפחות וגם אני לומד. משפחה שכולה אחרי אסון זה כמו ילד קטן שלומד ללכת וצריך ללמוד לחיות עם זה".
מעיריית רמת השרון נמסר בתגובה: "הבית החם ישאר במבנה הנוכחי וימשיך לשרת את האוכלוסייה. פינה של המבנה תרד לצורך סלילת כביש במסגרת פרויקט פינוי בינוי לטובת מאות משפחות שגרות בבתים ישנים ומתפרקים. העירייה על חשבונה משפצת את המבנה ומשמישה אותו להמשך פעילות הבית החם".