העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, הדס קליין, העידה אתמול (רביעי) בפעם האחרונה במסגרת משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. קליין, העדה המרכזית בתיק 1000 - "תיק המתנות" - שבו נאשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים, סיכמה את תהליך מתן העדות: "זו הייתה חובתי כאזרחית למען הההורים שלי ולמען ילדיי".
לדבריה, "גיליתי את הפנים היפות של עם ישראל, ולצערי גיליתי גם פנים אכזריות - קומץ אלים של אנשים שלא מכירים אותי ולא יודעים מי אני ומי משפחתי - ומוכנים לפגוע, להכפיש ולהשמיץ. בסדר, אני מבינה שעשיתי מה שהייתי צריכה לעשות כמו כל אזרח במדינה".
8 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין
(צילום: עמית שאבי)
קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים המקורבים לראש הממשלה לשעבר, העידה במשך שעות ארוכות על הקשר ביניהם ובין בני הזוג נתניהו. היא סיפרה על אספקת סיגרים, שמפניות, תכשיטים יקרים ותיקים יוקרתיים שמומנה על-ידי פאקר ומילצ'ן עבור בני הזוג ולפי דרישתם - במשך כמה שנים ובהיקפים גדולים.
קליין העידה שהייתה אשת קשר מרכזית בקשר בין אנשי העסקים ובין משפחת נתניהו: החל מקבלת דרישות לקניית מתנות מצדם של בני הזוג - ישירות או דרך מילצ'ן, דרך רכישתן באישור מילצ'ן ופאקר וכלה באספקתן הישירה - שעליה הייתה אחראית. מנגד, ניסה סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, להראות שהמתנות הן תוצאה של חברות ללא אינטרס כלכלי ולא על-פי דרישה, ובעיקר השתדל להוכיח כי כמויות הסיגרים והשמפניות שסופקו עבור בני הזוג - 690 אלף שקלים לפי האישום - היו קטנות בהרבה בפועל. ynet מסכם את עדותה של העדה המרכזית בתיק 1000, יום אחר יום.

5.7 - יום העדות הראשון

קליין העידה כי ראש הממשלה לשעבר ורעייתו דרשו וקיבלו באופן קבוע סיגרים ושמפניות ורודות, בשווי שהגיע לעיתים לאלפי שקלים בכל משלוח. כשהתייחסה לרכישת השמפניות, ציינה כי "הנהג של מילצ'ן ואני היינו אחראים גם על הלוגיסטיקה", ובנוגע לסיגרים אמרה כי "כשארנון נסע עם הנהג לבלפור הם היו בתיק שלו, והוא נתן אותם אישית לנתניהו". קליין סיפרה על רכישת התכשיטים עבור שרה נתניהו וציינה מקרה מסוים שבו קנתה עבורה שרשרת וטבעת: "נסעתי לקיסריה ונתתי אותן פיזית לשרה בבריכה שבביתה". היא הוסיפה כי "ארנון הסביר לפאקר שנותנים מתנות".
נוסף על כך, קליין סיפרה כי מילצ'ן ביקש ממנה לדאוג "למלאי" הסיגריות והשמפניות של בני הזוג נתניהו בעת טיסות לחו"ל, ולרכוש אותם בדיוטי פרי. לדבריה, "בבית ינאי נתניהו הגיע אליי עם חבק מסיגר ואמר לי 'זה הסוג שאני רוצה'. כשנסעתי לקובה חיפשתי אותו".
קליין טענה כי היקף האספקה עבור בני הזוג הצריך מאמץ מיוחד: "קשה, וזה גם יקר. ארנון אמר לי תקני 'מואט ורוד'. הצלחנו לקבל ב-270 שקל במקום ב-400. קונים שישיות, קרטונים שלמים, סטוק. שתמיד יהיה לנו. כנ"ל אצל פאקר". היא ציינה שכאשר נתניהו הגיע לביתו של מילצ'ן ורצה לעשן "הוא היה פותח קופסה ובסוף הערב היה לוקח אותה". לדברי קליין, "שרה מבקשת שמפניות מארנון וממני". היא הוסיפה כי "יש ליקר שנתניהו אהב לטבול את הסיגר בו - 'קוואנטרו'. ארנון ביקש שנרכוש".
8 צפייה בגלריה
"לא קיבל מתנות מבני הזוג נתניהו". ארנון מילצ'ן
"לא קיבל מתנות מבני הזוג נתניהו". ארנון מילצ'ן
"לא קיבל מתנות מבני הזוג נתניהו". ארנון מילצ'ן
(צילום: AFP)
על תדירות האספקה אמרה: "אין ספור. זה היה סיפור חיי. ארנון לא התנדב לקנות מתנות". קליין סיפרה כי "שרה אמרה לי שהם קיבלו ייעוץ משפטי, למעט דירה כל הדברים מותרים". לדבריה, למעט זוטות, מילצ'ן ופאקר לא קיבלו מתנות בתמורה מבני הזוג.
קליין הדגישה כי פאקר אישר למעשה את הרכישות עבור בני הזוג נתניהו, וציינה כי המיליארדר אמר לה: "כל מה שהם מבקשים - לתת". בעדותה אף סיפרה על רכישת בית עבור פאקר, צמוד לביתו של נתניהו בקיסריה. "מילאנו בחדר כושר ארגזי שמפניות וסיגרים. הזוג נתניהו ידעו איפה הדברים נמצאים, יכלו לקחת - ולקחו", אמרה, "שרה נתנה הנחיות מדויקות - שיהיה סגור בשקיות שחורות". היא הוסיפה: "חשתי שהכמויות עלו והתגברו. הערכתי במשטרה שארנון השתמש בכ-35% מהשמפניות שרכש לשימוש אישי, וכי נתניהו השתמש ב-65% מהכמות".
בתום יום העדות הראשון הוצג לקליין קלסר שהעבירה למשטרה, המכיל תוכן הקשור לניהול החשבונות של מילצ'ן. היא הסבירה כי הוא מחולק לפי חשבוניות מסודרות מחנויות שבהן נרכשו השמפניות והסיגרים.

6.7 - יום העדות השני

קליין התייחסה לקבלות שהוצגו בקלסר, ואמרה כי "מלבד איזה מקרה של אורח ספציפי, כל הסיגרים שמופיעים בקבלות ניתנו לנתניהו". היא ציינה כי שווי המתנות שהוענקו לבני הזוג נתניהו היה "סביב סדרי גודל של כ-6,000 עד 8,000 שקל מדי חודש". קליין העריכה שסך ההוצאות בעבור הסיגרים עמד על כ-42 אלף שקל בשנה.
8 צפייה בגלריה
קליין: "כל הסיגרים שמופיעים בקבלות ניתנו לנתניהו"
קליין: "כל הסיגרים שמופיעים בקבלות ניתנו לנתניהו"
קליין: "כל הסיגרים שמופיעים בקבלות ניתנו לנתניהו"
(צילום: AP)
היא סיפרה על רכישת תכשיטים ב-2,000 דולר עבור הגברת נתניהו ולבקשתה, והעידה שנתניהו התקשר ואמר לה "שהוא בדק ושלא נהיה קשים כי מותר להעביר דברים מתכלים. תנו את מה שהיא (שרה) מבקשת מכיוון שמותר".
קליין סיפרה על מה שהפרקליטות הגדירה כפעולות שביצע נתניהו עבור מילצ'ן במסגרת תפקידיו, אחת מהן היא הארכת הוויזה של איש העסקים לארה"ב. לדבריה, מילצ'ן התקשר לנתניהו ולארי הארו, ראש לשכתו של רה"מ לשעבר, וביקש סיוע בנושא. "נתניהו ענה לו 'נעזור, נבדוק, ננסה'", העידה קליין. היא אף סיפרה שנתניהו התקשר אליה באמצע הלילה ושאל אותה "מדוע מילצ'ן כל כך דואג? העניין יטופל".

7.7

תומכו של נתניהו, העיתונאי אלי ציפורי, פרסם את תמונת ביתה של הדס קליין ואת כתובתו. קליין התלוננה במשטרה בגין הטרדת עד, ובהמשך נחקר ציפורי באזהרה.

11.7 - יום העדות השלישי

התובע, עו"ד אלון גילדין, חקר את קליין על השלמת החקירה שנערכה לה במהלך המשפט. החומר החדש לא נוסף לאישום מכיוון שהיועץ המשפטי לממשלה הקודם, אביחי מנדלבליט, סבר שהדבר יגרום לעיכוב המשפט.
בעדותה ביום זה סיפרה קליין על רכישת עגילים מכספו של מילצ'ן עבור הגברת נתניהו ולדרישתה, שעלותם עמדה על 12,500 שקל לפני מע"מ. היא ציינה כי נרכשו עבור שרה נתניהו תיקים יוקרתיים של "ג'וצי ושאנל" ב-2,000 עד 3,000 דולר, וכי נקנו גם חולצות עבור רה"מ לשעבר.
8 צפייה בגלריה
"ארנון הסביר לו שקונים מתנות". ג'יימס פאקר
"ארנון הסביר לו שקונים מתנות". ג'יימס פאקר
"ארנון הסביר לו שקונים מתנות". ג'יימס פאקר
(צילום: EPA)
לצד הצגת הקבלה, קליין העידה על רכישת צמיד עבור שרה נתניהו שנקנה בכספו פאקר, בסכום יוצא דופן של 42 אלף דולר. "ב-2015 שרה התקשרה אליי ואמרה שהיא ומר נתניהו נוסעים לוושינגטון, בצמוד ליום הנישואים. היא מבקשת מתנה, שאגיד לארנון 'משהו יפה'", אמרה. "הצמיד הזה ניתן מפאקר, לימים שרה ביקשה ממני להחליף אותו כי לדבריה מר נתניהו אמר לה ש'הוא רומני'. היא הראתה לי אותו".
קליין סיפרה על מעורבות נתניהו בסוגיית מיזוג אפשרי של חברות "רשת" ו"קשת" שבהן התעניין מילצ'ן עבור עסקיו. לדבריה, "שלמה פילבר הגיע אלינו לבית ינאי לפגישה בעניין, ארנון ביקש לבדוק את הנושא הזה".

12.7 - תחילת החקירה הנגדית של קליין

בתחילת החקירה הנגדית הדגיש עו"ד חדד, סנגורו של נתניהו שמייצג אותו ביחד עם עורכי הדין נועה מילשטיין וישראל וולנרמן, שכמויות הסיגרים והשמפניות שנרכשו וניתנו לבני הזוג נתניהו היו קטנות בהרבה מהנטען באישום. הוא טען שקיימת טבלה שהוכנה עבור מילצ'ן ומורידה את הסכומים ב-200 אלף שקל, אך מעולם לא הציג אותה.
עו"ד חדד דיבר עם קליין על מערכת היחסים שלה עם שרה נתניהו, והיא הבהירה כי "אף פעם לא אמרתי עליה מילה רעה". חדד עקץ, מנגד, כי "כל מי שנמצא באולם עלול לחשוב שיש לך מערכת יחסים אחרת איתה". הוא הציג התכתבויות לבביות ביניהן. בין היתר הציג כיצד החמיאה קליין על נאומו של נתניהו בקונגרס האמריקני ב-2015, אז כתבה לשרה "שולחת אהבה ממרחק גיאוגרפי, אבל מקרבה גדולה בלב".
8 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
"לא היינו חברות". בני הזוג נתניהו
(צילום: EPA)
חדד: "הרגשת אהבה גדולה לשרה?"
קליין: "אין ספק שיש לה תכונות טובות של חמלה. שאבי חלה היא דיברה איתי על זה, וזכרתי לה חסד נעורים. שאני אומרת דרישות מגעילות, זה על הדברים עצמם. אמרתי לשרה שאנחנו לא באמת חברות. לא הרגשתי קרבה גדולה בלב, כתבתי ככה כי הייתי צריכה לכתוב. לא שיקרתי. אתה מבין היטב שזו העבודה. גם ארנון היה 'צבוע', כי דקה אחר כך היינו צוחקים שאין מה לעשות, שזו אשת ראש הממשלה ואסור להגיד לא. אין ספק שהיא אישה טובה, ולצד זה היו שעות קשות".
חדד: "הרגשת אליה אהבה?".
קליין: "לא".
חדד התעקש כי היו חילופי מתנות הדדיים בין הצדדים. הוא הציג מסרון מפאקר, שכתב: "האחות שרה נתנה לי מתנות נפלאות". נוסף על כך, הראה תמונה, וטען: "שרה רכשה שרשרת לאמנדה, אשתו של מילצ'ן".

13.7

עו"ד חדד טען כי קליין קיבלה מהחוקרים יחס מיטיב והתרעם על שיתוף פעולה צמוד ביניהם. לדבריו, קליין אמרה להם באחת הפעמים כי "נראה לי שאנחנו באותה חזית". היא מצדה הסבירה שכוונתה הייתה "להגיע לחקר האמת".
קליין אמרה לחדד כי רעייתו של נתניהו לא חיבבה אותה, והסנגור הציג הודעת איחולי יום הולדת שנשלחה אליה משרה.
"את הבנת כשראית את ההודעה שאת חברה שלה, היא מספרת לך דברים אישיים. על הקושי שאבנר לא מגיע לחג כשיש עוצר יציאות?", שאל חדד. "אף פעם לא הבנתי שהיא חושבת שהיא חברה שלי, באמת שלא", אמרה קליין. "ארנון אמר לי תמיד 'אם אני לא אתן, היא לא תהיה חברה שלך. ואם היא תדע שאת מזרחית - גם לא'".
השופט בר-עם הרחיק אדם בקהל שככל הנראה ענה, ממרחק, במקומה של קליין לשאלה.
קליין סיפרה שוב על חקירותיה במשטרה, ועל כך שנפגשה עם חוקר בחניון ומסרה לו מסמכים וקלסרים עם נתונים אודות היקף רכישות הסיגרים והשמפניות עבור בני הזוג נתניהו. "לא רציתי שהחוקרים יבואו אליי הביתה", אמרה.

18.7

קליין התייחסה לחשבוניות שתיעדו את הרכישות עבור בני הזוג נתניהו, ואמרה: "עורך דיני בעז בן צור החזיק את הידיים בין הראש כשראה את הכמויות". היא התעקשה שיזמה את העברת הקלסרים למשטרה והסנגור, מצדו, ביקש לפסול אותם כראייה.
בהמשך חקירתה הנגדית סיפרה קליין על הקשר בין מילצ'ן לנשיא המנוח שמעון פרס: "אם ניתנו שמפניות לפרס, זה בכמות בודדת".
לאחר מכן עו"ד חדד הציג את הדברים מחקירתו של אב הבית במעון נתניהו, אפי אזולאי: "ראש הממשלה אין לו מושג בכלל מה הולך סביבו. אני מסדר את הסיגרים. לגבי השמפניות, אז כן ידעו מה הגיע".
השופט משה בר-עם שאל את קליין: "מאיפה הביטחון המוצק לגבי המספרים כשלא היית זו שמסרת?", קליין השיבה כי הנהג עדכן אותה במסירה, וכי ראתה ארגזי שמפניה מועמסים לתא המטען של הרכב ששימש את נתניהו.

19.7

בפתח עדותה הסבירה את הקשר בין מילצ'ן לזוג נתניהו: "ארנון היה יכול להגיע ולהתארח אצל בני הזוג, ומבחינת הכוח שזה נתן לו - הוא יכול היה להגיד 'אני חבר של ראש הממשלה'. כשהוא צריך לדעת מה הוא עושה עם הוויזה שלו הוא מתקשר לנתניהו". עם זאת היא הבהירה: "לא היה למילצ'ן אינטרס כלכלי בקשר עם נתניהו. הוא לא היה זקוק להם. ארנון היה יכול להגיע ולהתארח אצלם מתי שרצה, זה פתח לו דלתות".
קליין תיארה את טיב הקשר בין הצדדים: "ארנון לתפיסתי לא ציפה שנתניהו יעזור לו במיזמים. אני עומדת על כך היום. אני גם אמרתי שזה לא שוחד". עם זאת היא ציינה: "אני אומרת שבלחיצת כפתור הוא יכול לדבר עם נתניהו. הכוח שזה נתן לארנון היה שהוא יכול להגיד 'אני חבר של ראש הממשלה'. "מעולם לא שמעתי את מילצ'ן אומר 'יביא לי עסקים'".
עו"ד חדד הציג בחקירה הנגדית את דבריו של עורך דינו לשעבר של נתניהו, יעקב וינרוט, שהלך לעולמו. בחקירתו אמר וינרוט: "הוא (נתניהו) שאל אותי פעם אחת אם מותר לו לקחת ארוחות מחברים, סיגרים, בקבוקי יין. אמרתי לו 'תראה ביבי אם זה מחבר וזה נעשה מתוקף מעמדך כחבר ולא איש ציבור ולא כרה"מ אז אתה לא חייב לדווח על זה'".
קליין הסבירה את הערכתה, שלפיה 65% מכלל רכישת השמפניות של מילצ'ן הושקעו במשפחת נתניהו. השופט שחם ביקר את הפרקליטות: "יש מקום שבו נמצא משהו שיראה לנו (מספרית) את ההערכה שנתת לחוקרים?". קליין השיבה: "לא". השופט שחם פנה לתובע ושאל: "מה המתודולוגיה שעליה הוגש כתב האישום?". עו"ד גילדין פירט: "מארג עדים אומר שהסיגרים הלכו למר נתניהו, יש חשבוניות".

6.9

עו"ד חדד ניסה להדגיש שהפעולות שמילצ'ן עשה לטובת אנשים בכירים בעלי השפעה בישראל היו כי "הוא רוצה לעזור אם יש אינטרס ביטחוני למדינת ישראל". קליין השיבה כי "הוא פטריוט ישראלי, אבל יש גם עסקים".
קליין סיפרה כי מילצ'ן מימן ארוחות שבישל השף חיים כהן במעון ראש הממשלה לשעבר נתניהו בבלפור. "חיים כהן היה בא לבלפור לבשל כשארנון היה מגיע לשם. אנחנו שילמנו לו".
במהלך הדיון נשברה קליין ודיברה בקול חנוק, אחרי עימות עם חדד. היא סיפרה שהיא מעבירה לארנון מילצ'ן פרשנויות שונות על המשפט מכתבות בתקשורת, ואחרי שסנגורו של נתניהו מחה היא אמרה בקול רועד: "ארנון קורא איך מכפישים אותי, ואומר שבבוא היום נתבע את כל המכפישים דיבה. כותבים שאני שוכבת איתו, הוא מסתכל מזועזע ומתבייש. כתבי חצר כותבים על המשפחה שלי דבר איומים, ויש לי ילדות. הכול בגלל הנאשם". עו"ד חדד הגיב על דבריה של קליין ואמר: "אני מוקיע את הדברים האלו". היא השיבה: "אני בסך הכול עדה, מסכנים אותי".

7.9

קליין סיפרה על הקשר בין מילצ'ן לראש הממשלה יאיר לפיד וציינה כי "הם היו חברים טובים". לדבריה, "לפני הפוליטיקה הם היו יושבים יחד ומעשנים. מאשרת שאמרתי שלפיד אהב לשתות קוניאק ולעשן סיגר". היא הוסיפה כי "מעולם לא התבקשתי לתת קופסה ליאיר".
בנוגע לבקשה של מילצ'ן לפטור מאשרת כניסה לארה"ב, עו"ד חדד שאל: "תאשרי לי שלא נכחת כשמר מילצ'ן שוחח עם נתניהו בנושא הארכת הפטור". קליין: "נכון, רק ארנון סיפר לי. זו הייתה פגישה אצל ארנון בבית".
הסנגור של נתניהו שאל: "מי יזם את השיחה?". קליין: "אני יודעת שארנון אמר לי שדיבר עם נתניהו בלי קשר לנושא הזה. כשנשאלתי בחקירה אם נתניהו דיבר עם לפיד על זה, אמרתי שאני לא יודעת". לפי עו"ד חדד, מילצ'ן סיפר בחקירתו ששוחח עם לפיד בנושא ואמר על כך: "זו הייתה שיחת חולין". עוד ציין הסנגור כי "מילצ'ן אמר: 'נתניהו אמר לי 'אני צריך להתערב?', ואז מילצ'ן השיב: 'לא, לא'". קליין: "אני אומרת לך את מה שהוא אמר לי".
בהמשך הקריא חדד מהחקירה של מילצ'ן, שבה נשאל אם דיבר עם נתניהו על הפטור בנושא והשיב "ממש לא". השופט משה בר-עם התערב: "אני קורא את האישום בסעיף 37. 'בסמוך לפנייתו ללפיד, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, פנה מילצ'ן בנושא זה גם לנאשם נתניהו שכיהן באותה עת כראש ממשלה וביקש את התערבותו לצורך קידום בקשתו'. מדובר הפוך ב-180 מעלות".
עו"ד גילדין מהפרקליטות השיב לשופט: "יש מסכת ראייתית שלמה. מילצ'ן גם היה חשוד ונאמרו דברים אחרים".
השף חיים כהן פרסם תגובה סותרת בפייסבוק לדברי קליין, וטען שבישל פעם אחת בבלפור וסירב לקחת כסף ממילצ'ן. קליין התעקשה: "היו ארוחות בבלפור במימון מילצ'ן".
עו"ד חדד הציג מכתבים שהתקבלו לאחרונה משני מקורבים של פאקר, שטענו שהסיגרים ממנו היו בשימוש של אנשים נוספים בסביבת פאקר מלבד נתניהו. הוא הציג שתי תמונות של שמעון פרס מתארח אצל פאקר ומילצ'ן, כשלידם בין היתר כוסות שמפניה. קליין טענה כי "פרס לא קיבל שמפניות לביתו אלא רק התכבד כאורח".
קליין סירבה לדבר על דברים אישיים של מילצ'ן: "אני גם לא אדבר על מה קניתי ב-15 אלף שקל לשרה נתניהו ומה ביקש מר נתניהו, שביקש טיפ של 3,000 שקל לטיול מהקופה הקטנה של מילצ'ן".

13.9

קליין סיפרה כי מילצ'ן אמר לה ששרה נתניהו רוצה לפגוש כוכבים מהוליווד. "היא לא סלחה על זה שג'ודי ניר מוזס פגשה את בראד פיט", אמרה. עו"ד חדד השיב בתגובה שזו "המצאה פרועה".

14.9

עו"ד חדד טען שכמות הסיגרים באישום מנופחת, וציין כי לא כל הסיגרים שקנה מילצ'ן אכן היו מיועדים לנתניהו. לדבריו, "ברור שהמספרים לא נכונים". קליין הגיבה: "בבית ינאי אם אורח יצא החוצה לעשן סיגר, מיד הייתי ממהרת לקנות קופסה סגורה שתהיה למר נתניהו".
הסנגור של נתניהו התייחס לדבריה ואמר כי "החוקרים עושים איתך משא ומתן על להגדיל הסכומים, ובסוף את מגיעה לסכומים מנופחים". לדבריו, הערכתה הראשונית של קליין בחקירה, שכללה סכומים קטנים יותר, היא הנכונה. קליין השיבה כי "זה היה מהזיכרון שלי, עדיין לא היה לי גיבוי של קבלות בחקירה. אני יודעת שאנחנו קונים את הסיגרים הדומיניקנים האלה. להגיד לך שאני יכולה לדייק? עד היום אני לא יכולה לדייק".
8 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
"כמות הסיגרים באישום - מנופחת". סנגורו של נתניהו, עו"ד חדד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עו"ד חדד טען לאומדן יתר חודשי שגוי של קליין בנושא הוצאות על סיגרים ושמפניות לאורך השנים. השופט בר-עם שאל את קליין לגבי הוצאות מחנות סיגרים מסוימת: "מציגים לך סיגרים פשוטים בחשבונית, ואת מעריכה שנקנו גם סיגרים יקרים יותר שלא מופיעים בה? על יסוד מה הערכה הכוללת?". קליין השיבה: "כי קנינו. לא באנו לקנות רק את הסיגרים הפשוטים. אני סמוכה ובטוחה שנקנו גם הסיגרים היקרים".

20.9-19.9

קליין ציינה כי "מוזס הזהיר אותי שיש תחקיר על היחסים של נתניהו ופאקר בעקבות השימוש שעשה יאיר נתניהו בדירה של המיליארדר".
נוסף על כך, היא סיפרה על שיחות מילצ'ן ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. היא הבהירה שהשניים שוחחו על "ישראל היום" ועל נתניהו: "אני זוכרת (שדיברו - ג"מ) על ההחלטה לעשות תפוצה שלהם בשישי-שבת, על כך שאדלסון מוכן להפסיד עשרות מליונים לטובת נתניהו. הייתה תרעומת איומה על ההפצה בשישי-שבת. ארנון עשתה כמיטב יכולתו להשפיע".

21.9

התובע במשפט, עו"ד אלון גילדין, אמר כי "יונתן חסון, הנהג של מילצ'ן, אמר שלפחות פעם בשבועיים היה סיגר וב-99% היו למר נתניהו". קליין השיבה: "אני לא אמרתי 99 פסיק תשע, אבל זה סיפור חיינו. מרבית הסיגרים נרכשו למר נתניהו. גם אם יטלטלו אותי כמה פעמים - לא נתנו לאחרים - למעט אורח אחד מחו"ל".
גילדין: "האם ראית קופסאות סיגרים פתוחות אצל מילצ'ן?".
קליין: "אין דבר כזה קופסאות סיגרים פתוחות (סתם כך), הסיגרים לא עומדים באופן קבוע בחדר שבו ארנון מארח. אם ארנון היה רוצה שאביא כי יושב אורח ומבקש, הוא מתקשר אליי - 'תביאי לי יין סיגרים'. הוא לא יקום וילך למרתף בבית השני (בבית ינאי-ג.מ) להוציא קופסה. זה לא יקרה. אין מצב שהוא ילך לבית השני במרתף ויוציא".
8 צפייה בגלריה
הדס קליין
הדס קליין
התובע עו"ד גילדין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר מכן הוצגה קבלה משנת 2014 על סך 13.5 אלף שקל, עבור סיגרים שרכש מילצ'ן. קליין התעקשה כי "לא סתם סיפרתי את הסיפור שארנון אמר 'תנסו להוריד מחירים', והצלחנו להוריד ל-290 שקל ומשהו. לא התבלבלתי, הקבלה הזו היא עבור סיגרים למר נתניהו. כל הסיגרים בקבלה הם בשבילו, את כולם הוא מעשן. שלושת המותגים בקבלה הם רק למר נתניהו".
היא הוסיפה כי "לאורך כל הדרך אמרתי שפאקר לא שותה שמפניה ורודה. שמפניות במארזים היו מיועדות לגברת נתניהו. יש עשרות סוגי משקאות שמעולם לא אמרתי שקשורים לגברת נתניהו, לא טקילה ולא יין לבן. אבל שמפניה כן קשורה אליה".
פורסם לראשונה: 22:33, 21.09.22