פיגוע דריסה ליד עפרה

כמו בכל התקופה האחרונה, גם יום הכיפורים לא היה שקט ביהודה ושומרון. אתמול, זמן קצר לפני כניסת החג, נפצע שוטר בפיגוע דריסה ליד עפרה. השוטר, שנפגע מהרכב הפלסטיני, נפצע באורח קל עד בינוני מירי כוחות הביטחון שהיו לצדו.
5 צפייה בגלריה
זירת העימותים ליד שכם
זירת העימותים ליד שכם
זירת העימותים ליד שכם

בני מיעוטים נכנסו עם רכב לבת ים, ההמון הפך אותו

רכב עם חמישה בני מיעוטים נכנס אתמול בלילה לבת ים - ההמון הפך את הרכב על צידו ברחוב יוספטל בעיר. פצוע אחד, בן 30, ברח לרחוב בן גוריון - המשטרה חילצה אותו מהבלאגן שנוצר שם ולקחה אותו בניידת לתחנת משטרה ברחוב דוד רזיאל בבת ים - משם הוא פונה באמבולנס מד"א במצב קל לבי"ח וולפסון. בהמשך אותרו שני פצועים שהיו באותו רכב ברחוב הצפירה בבת ים, אחד מהם דקור בירכו והשני סובל מחבלות בגבו, הם פונו לבית החולים במצב קל. שניים נוספים מהרכב לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי.
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בבת ים
זירת האירוע בבת ים
זירת האירוע בבת ים

עימותים סמוך לשכם

במהלך יום הכיפורים עצמו דיווחו הפלסטינים על עימותים בכפר דיר אל-חטב שליד שכם. לפי הפלסטינים, במהלך העימותים נהרג צעיר ושישה נפצעו, בהם שני עיתונאים. הפלסטינים דיווחו כי הצבא כיתר את ביתו של מבוקש הנחשב לבכיר בארגון "גוב האריות". הוא פרסם הקלטה לפיה הוא "מייחל להיות שהיד", אבל לאחר שאמו נכנסה לביתו ושכנעה אותו - הוא הסגיר עצמו.
5 צפייה בגלריה
ישראליות נכנסו עם ילדים שכם נעצרו
ישראליות נכנסו עם ילדים שכם נעצרו
הישראליות וילדיהן בשכם

"נכנסו לשכם כדי לקנות שמלה לילדה"

לשכם עצמה נכנסו שתי ישראליות וילדיהן לפני כניסת החג. חמושים מ"גוב האריות" תפסו אותן, אבל בפעולה מהירה של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית הארבעה הוצאו מהעיר, והועברו לידי צה"ל. חקירת כניסתן החריגה לשכם העלתה כי הן התכוונו לקנות שמלה לילדה בעיר שבמוקד המתיחות הביטחונית.

לבנון השיבה לטיוטת ההסכם: "לא נשלם סנט"

היום העבירה לבנון תיקונים לטיוטת ההסכם על הגבול הימי עם ישראל. סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני ציין כי ההערות הועברו לארה"ב, אך לדבריו הן לא אמורות לסכל את העסקה: "המשא ומתן נגמר, הטיוטה נוסחה תוך חשיבה מחוץ לקופסה". בניגוד לטענת ראש הממשלה יאיר לפיד, בלבנון טוענים כי לא יעבירו לישראל תמלוגים על הגז שיופק במאגר שייכלל בשטחם: "לא נשלם סנט אחד".

פוטין חתם על סיפוח השטחים הכבושים

נשיא רוסיה השלים את הליך סיפוח ארבעת המחוזות, בזמן שהמומנטום בשטח בצד של קייב. "אין סתירה בין הסיפוח לנסיגות, המחוזות יהיו רוסיים לתמיד", אמרו במוסקבה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי צבאו שחרר עוד עשרות יישובים, ושוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על סיוע ביטחוני נוסף. "לעולם לא תכיר בריבונות רוסיה על השטחים הכבושים", אמר לו ביידן.
5 צפייה בגלריה
תרגיל התגובה של דרום קוריאה הסתיים במבוכה והתנצלות
תרגיל התגובה של דרום קוריאה הסתיים במבוכה והתנצלות
הטיל הדרום-קוריאני נפל, התושבים נבהלו
(צילום: AFP PHOTO/South Korean Defence Ministry)

מפגן הכוח שנגמר במבוכה ובהתנצלות

דרום קוריאה קיימה תרגיל משותף עם ארצות הברית בתגובה לשיגור הטיל הבליסטי של צפון קוריאה מעל יפן, אלא שאחד הטילים נפל ליד בסיס חיל אוויר וגרם לבהלה. לאחר שעות של התמהמהות, צבא דרום קוריאה התנצל: "השיגור נכשל, איש לא נפגע".

המדינה השנייה שתקיים בחירות ב-1/11

כמו בישראל, גם בדנמרק ייערכו בחירות כלליות ביום הראשון של החודש הבא. ראש הממשלה מטה פרדריקסן, שזכתה ב-2020 לביקורת חריפה בעקבות החלטתה להמית את כל החורפנים מחשש להתפשטות הקורונה, הודיעה על בחירות מוקדמות. מטרתה: קואליציה רחבה. ברקע: פיצוץ צינורות הגז מרוסיה לאירופה.
5 צפייה בגלריה
שלושת המדענים. "יצרו כלי גאוני לבניית מולקולות"
שלושת המדענים. "יצרו כלי גאוני לבניית מולקולות"
הזוכים בנובל לכימיה
(צילום: AFP)

הוכרזו הזוכים בנובל לכימיה

המדען האמריקני בארי שארפלס היה לחמישי בהיסטוריה שזוכה פעמיים בפרס נובל, איתו קיבלו את הנובל בכימיה על "כימיית החיבור" גם הדני מורטן מולדל והאמריקנית קרוליין ברטוצי - שייסדה את הכימיה הביו-אורתוגונלית שבה משתמשים להכנת תרופות נגד סרטן. "אני המומה", אמרה מיד אחרי ההודעה החוקרת שפיתחה תחום מחקר חדש בהשראת סוכריית m&m.

חגיגת שערים בצ'מפיונס, אוקראינה תארח מונדיאל?

נאפולי כבשה שישייה מול אייאקס, ברצלונה הפסידה לאינטר. ספרד ופורטוגל כללו את אוקראינה בהצעה שלהן לארח את המונדיאל ב-2020. וגם: שיא הום ראן חדש בליגת הבייסבול האמריקנית, דיווח מפתיע במיוחד לגבי לאו מסי וגם סקר הג'נרל מנג'רים השנתי של ה-NBA חוזה את האלופה לעונה הקרובה. זה כל מה שקרה בספורט ביממה האחרונה.