1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי משרד הבריאות
ביטוח לאומי משרד הבריאות
יפצו: ביטוח לאומי ומשרד הבריאות
(צילום: גיל יוחנן, יואב דודקביץ')
המדינה תשלם פיצוי על סך 55 אלף שקלים לאחות במרכז לבריאות הנפש שהותקפה על ידי מטופלת. האחות טענה כי בעקבות התקיפה היא סבלה מכאבים מתמשכים, מצב רוח ירוד וקשיים בשינה. היא קיבלה קצבת נכות, ולבסוף נאלצה לפרוש לפנסיה מוקדמת.
התקיפה אירעה לפני שנים במרכז לבריאות הנפש באזור חיפה. האחות, תושבת אזור הקריות בשנות ה-60 לחייה, השגיחה על מטופלי האגף המוגן במרכז לבריאות הנפש, בעת שהותם בהפסקת עישון בחצר. לפתע תקפה אותה אחת המטופלות, משכה בשערותיה, הפילה אותה לרצפה וגררה אותה תוך כדי שהיא מטיחה את ראשה ברצפה.
בעקבות התקיפה, האחות פונתה אל בית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא סובלת מכאבים. בעזרתו של עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף, הגישה האחות תביעה לבית משפט השלום בחיפה. היא טענה כי גם אחרי שחרורה מבית החולים, המשיכה לסבול מכאבים בגופה – בעיקר באזור הברכיים.
עו"ד סאמי אבו-ורדהעו"ד סאמי אבו ורדה
עוד טענה, כי בעקבות התקיפה היא סבלה ממצב נפשי ירוד ומקשיים בשינה, למרות טיפולים רבים שעברה בקופת חולים. בעקבות המקרה נאלצה האחות לפרוש מעבודתה לפנסיה מוקדמת. כעת הגיעה האחות להסדר עם הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות על גובה הפיצוי, והוא יתווסף לקצבת נכות שהיא מקבלת מאז המקרה.