טרגדיה בנגב: לארין אבו אלקיעאן, בת 3, נשכחה ברכב המשפחה ביישוב חורה. היא פונתה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותה. הפעוטה, ששהתה כפי הנראה שלוש שעות ברכב הסגור, הובאה אחר הצהריים (שבת) לחבירה עם צוותי מד"א סמוך לכניסה לחורה.
1 צפייה בגלריה
לארין אבו אלקיעאן שנשכחה ברכב ונהרגה
לארין אבו אלקיעאן שנשכחה ברכב ונהרגה
לארין אבו אלקיעאן. נשכחה ברכב ומתה
חובשים ופרמדיקים ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה למלר"ד ילדים בסורוקה. מבית החולים נמסר כי פעולות ההחייאה נמשכו בחדר ההלם במלר״ד, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. שוטרי תחנת עיירות פתחו בבדיקת האירוע.
הדיווח על המקרה, שאירע כשגם בחוץ טמפרטורות גבוהות שהגיעו באזור ל-32 מעלות, התקבל בשעה 14:51 במוקד מד"א במרחב נגב. פרמדיק מד"א אלישיב אמתי וחובש מד"א עדי קולני סיפרו: "הילדה הובאה אלינו ברכב כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. סיפרו לנו שהיא הייתה כמה שעות ברכב סגור. מיד התחלנו בטיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבה מוגדר קריטי".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה מתו חמישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב, שלושה מהם מהחברה הבדואית. ב-2021 מתו שישה ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם, מסרה: "בימים חמים כמו היום הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע במהירות ל-70 מעלות. אנחנו שבים ומזכירים להורים ולכל מי שמסיע ילדים לוודא כי כל הילדים יצאו מהרכב בסוף הנסיעה. לפני שנועלים את הרכב פותחים את הדלת האחורית לוודא שאף ילד לא נשכח. בחנייה מוודאים שהרכב נעול ומרחיקים את מפתחות הרכב מהילדים למניעת כניסת ילדים לרכב ללא השגחה".
פורסם לראשונה: 15:35, 17.09.22