2 צפייה בגלריה
עלי חסן חרב
עלי חסן חרב
הפלסטיני שנדקר למוות. עלי חסן חרב
המשטרה עצרה היום (רביעי) יהודי בחשד שהיה מעורב בתקרית שבה נדקר למוות עלי חסן חרב, פלסטיני בן 27, אתמול סמוך לאריאל. החשוד נעצר בזמן שהגיע להגיש תלונה בתחנת המשטרה. בנוסף למעצרו, הוא מנוע מלפגוש עורך דין.
אמש הגיעו מתנחלים הגיעו במיניבוס לסיור באזור נופי נחמיה, התנחלות הסמוכה לאריאל, ובמהלך הסיור החל עימות בינם לבין פלסטינים. במהלך העימות ירה הרבש"ץ של אריאל באוויר ירי אזהרה. במקביל דווח על פלסטיני שנדקר.
2 צפייה בגלריה
הזירה באריאל
הזירה באריאל
הזירה ליד אריאל
משרד הבריאות הפלסטיני אמר כי האיש, צעיר מכפר אסכאכא, נדקר בלבו למוות. מקורות פלסטינים טענו כי ישראלי הוא שרצח את חרב, רווק שאין לו עבר ביטחוני.
נזכיר כי במשטרה פתחו בחקירת נסיבות המקרה כבר אמש, וטענו כי ייתכן שנגרמה כתוצאה מסכסוך בין הפלסטינים עצמם, ולא כתוצאה מהעימות עם המתנחלים. אלו אמרו שכ-40 פלסטינים שהגיעו למקום החלו ליידות לעברם אבנים, מה שהוביל לעימות בין הצדדים.
עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", המייצג את החשוד היהודי, ביקר את התנהלות שירותי הביטחון וטען כי מדובר באירוע "שרק בנס היהודים ניצלו": "החשוד הגיע היום לתחנת המשטרה כדי למסור עדות, שלא נאמר תלונה על קרות האירועים. היה אירוע קשה של תקיפה של ערבים נגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים. אני חושב ששירותי הביטחון בראשות שב"כ והמשטרה איבדו את הצפון".
מדובר צה"ל נמסר: "אתמול התקבל דיווח על אודות עימות אלים בין פלסטינים למתיישבים סמוך לעיר אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים. כוחות צה"ל הגיעו לנקודה, שם זיהו פלסטיני פצוע. הכוח הציע לפלסטינים בנקודה לפנות את הפצוע לבית חולים באמבולנס צבאי ולספק לו טיפול רפואי כנדרש. הפלסטינים בנקודה סירבו ופינו את הפצוע עצמאית. יודגש כי כוח צה"ל לא נכח במקום בזמן העימות".