בבית משפחת נחום בעכו קיבלו בצער עמוק ובבכי מר את הידיעה כי הגופה שנמצאה אתמול באזור קריית אתא היא גופתה של ספיר - שעקבותיה נעלמו לפני 12 יום. "למה רצחו לי את הבת?", אמרה האם סוזי בדמעות לשוטרים שהגיעו אחר הצהריים (שני) כדי למסור את הבשורה הנוראה.
"איבדתי את ספיר", אמר אחיה ויקטור, "אני מתגעגע אליה מאוד, וזה לא נתפס שהיא נרצחה ולא תשוב אלינו יותר. אסון כבד".

6 צפייה בגלריה
בני משפחתה של ספיר נחום במכון לרפואה משפטית באבו כביר
בני משפחתה של ספיר נחום במכון לרפואה משפטית באבו כביר
ספיר נחום והאם סוזי היום במכון לרפואה משפטית
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
עדן נחום, אחות של ספיר נחום
האחות עדן נחום עם בנה של ספיר. "אני אגדל אותם, זה הדבר שספיר הייתה הכי רוצה"
(צילום: אלעד גרשגורן)
האחות עדן אמרה לעיתונאים מחוץ לבית המשפחה: "הבשורה היא באמת מצערת מאוד. אכן הגופה של ספיר נמצאה, אנחנו אומרים את זה בכאב מאוד גדול. אנחנו מקווים שספיר תשמור עלינו ומי שצריך לשלם על זה, ישלם".
האחות הוסיפה: "עברנו ימים מאוד קשים, לא היה לנו ספק שהיא בחיים וטעינו". היא אמרה כי "אין תשובות" לתת לילדיה שנותרו יתומים. "הם מחפשים דמות אימהית. אני מאמינה שהם מבינים שספיר לא תחזור". עדן סיפרה על אחותה: "היא הייתה בן אדם מאוד שמח. הייתה לה שמחת חיים שלא ראיתי אצל הרבה. לא ראיתי אישה כזו חזקה. כנראה שה' אוהב אותה".
עדן נחום אמרה שהיא משוכנעת שבן הזוג לשעבר של ספיר וולא חלאילה רצח אותה. "אני בהחלט חושבת שיש קשר, ואכן תועד במצלמות שהיא עלתה לרכב שלו ומשם היא נעלמה". היא אמרה כי תטפל מעתה באחייניה: "אני אגדל אותם, זה הדבר שספיר הייתה הכי רוצה. אני מקווה שנצליח לשקם אותם".
הדוד שמעון קרא בהצהרה לתקשורת להטיל גזר דין מוות על הרוצח: "אני מקווה שבית המשפט ייתן את הדין עם הרוצח שמשאיר יתומים ומשפחה כואבת".
"קיבלנו את הבשורה שלא ציפינו לה", אמרה אחר הצהריים הדודה הודיה, אחותה של האם. "אנחנו כואבים, ספיר שלנו לא איתנו יותר. זה כאב גדול, לא מעכלים את האסון שקרה לנו. כולנו כואבים ובוכים".
6 צפייה בגלריה
נציגי המשטרה מגיעים לבית משפחתה של ספיר נחום
נציגי המשטרה מגיעים לבית משפחתה של ספיר נחום
שוטרי תחנת עכו מגיעים לבית המשפחה למסור את הבשורה הקשה
(צילום: איתן גליקמן)
חברתה של ספיר מונאי ג'מל סיפרה עליה: "הכרתי אותה כשכנה לפני שלוש שנים. היא הייתה בן אדם מדהים ואמא מעולה. הייתה משתפת אותנו בדברים אישיים. היא רצתה להתחיל חיים חדשים, להיות עצמאית (אחרי הפרידה מבן זוגה). היינו שכונה מאוד מאוחדת. היינו יושבים ביחד. ולצערי קיבלנו היום את הבשורה שהיא לא איתנו. ספיר איננה וכואב הלב".
לדבריה ב-12 הימים שבהם חיפשו אחר ספיר, החברים עוד קיוו שהיא בחיים: "היה קשה נורא. אמרנו כל הזמן שזו לא היא. היא תמיד אהבה לחיות ורצתה לחיות".
אחר הצהריים הגיעה לבית המשפחה בעכו משלחת שוטרים בראשותו של מפקד תחנת עכו סגן-ניצב ניר ג'מבר, כדי למסור למשפחה את הידיעה על כך שבמכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעו שהגופה שנמצאה אתמול ליד היישוב איבטין שייכת לספיר. החשדות נגד מי שהיה בן זוגה, וולא רובין חלאילה, כבר הוחמרו לפני כן לחטיפה ולרצח, והלילה נעצר אחיו בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. מעצר השניים הוארך מוקדם יותר היום.
6 צפייה בגלריה
בני משפחתה של ספיר נחום במכון לרפואה משפטית באבו כביר
בני משפחתה של ספיר נחום במכון לרפואה משפטית באבו כביר
בני המשפחה מגיעים למכון לרפואה משפטית
(צילום: מוטי קמחי)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס למציאת הגופה ואמר: "משטרת ישראל השקיעה בימים האחרונים מאמצים כבירים כדי למצוא את ספיר נחום, וכולנו התפללנו שהיא תימצא בריאה ושלמה. למרבה הצער, אתמול נמצאה גופתה של ספיר לאחר שנרצחה. המקרה הזה, ומקרים נוספים שהתרחשו לאחרונה, לא מרפים את ידינו במאבק באלימות כלפי נשים. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".
גם ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, התייחס לרצח: "יום עצוב וכואב. רצח אכזרי של אישה צעירה, אמא לשני תינוקות. הלב בוכה והראש מסרב להבין מה גורם לבן אנוש לעשות מעשה שטן. אני מקווה שהמשטרה תצליח להביא לדין את הרוצח, ואני מייחל שבית המשפט יענישו ללא רחם. אם יש מקרה שבו צריך להחיל עונש מוות, זה המקרה. עובדי העירייה מלווים את המשפחה ואת ילדיה של ספיר ודואגים לכל צרכיהם".
6 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
החשוד בחטיפה והרצח וולא חלאילה מסתיר את פניו היום בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)

הגופה חולצה אתמול מבאר מים ישנה בפאתי איבטין ולקראת השעה 23:00 הועברה למכון לרפואה משפטית, על מנת לוודא שאכן מדובר בגופתה של הצעירה, שנעדרה במשך כשבוע וחצי. עד שנודעה זהות הגופה עברו בני משפחתה של נחום שעות ארוכות של המתנה מורטת עצבים.
אתמול חוקרי המעבדה הניידת לזיהוי פלילי במחוז חוף נכנסו עם רכב שטח לזירה שבה אותרה הגופה בתוך באר מים ישנה. מהמשטרה נמסר אחר הצהריים כי צוות החקירה של היחידה המרכזית במחוז חוף ממשיך לחקור ולפעול בזירת מציאת הגופה יחד עם גורמים מקצועיים על מנת לאסוף ראיות.
נחום, אם לפעוטה בת שנתיים ולתינוק, נעדרה מביתה שבוע וחצי. היא יצאה מביתה בעכו ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר, שמה את בתה בגן הילדים, וזמן קצר לאחר מכן נעלמו עקבותיה. מצלמות אבטחה תיעדו אותה נכנסת ויוצאת מרכבו של חלאילה, אך לאחר מכן היא לא נראתה עוד. חלאילה נעצר, ובעקבות איכון שלו באזור איבטין ביום ההיעלמות התמקדו החיפושים באזור היישוב הבדואי שליד קריית אתא. גם לאחר זיהוי הגופה, צו איסור פרסום עדיין מוטל על כל פרטי החקירה.

6 צפייה בגלריה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
זיהוי הגופה בזירה סמוך לאיבטין נמשך לתוך הלילה
אזור מציאת הגופה ליד איבטין
(צילום: נחום סגל)
במשטרה הסבירו אחר הצהריים כי שיטת החיפוש התבססה על חלוקת השטח לתאים רבים וסריקתם בזה אחר זה. מדובר בשטח מורכב וקשה לסריקה וחיפוש מכיוון שהוא סלעי, מיוער עם גבעות ונחלים. החיפושים נערכו בתנאי חום קשים, באזור רווי שיחים קוצניים, בעלי חיים משוטטים ועוד. לאחר שכוח סרק את השטח, כוחות נוספים סרקו אותו שוב. מפקד מחוז חוף קבע כי איתור הנעדרת הוא המשימה העליונה בסדר העדיפות המחוזי והנחה להשקיע את כל המאמצים והמשאבים הדרושים לכך.
חלאילה, תושב עכו בן 34, התכחש לאבהות על שני ילדיה של ספיר. לפי אחותה, היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין, ובין השניים היה ויכוח בנושא המזונות. הוא נעצר יום לאחר היעלמותה של ספיר בחשד שהוא מעורב בכך, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשנית ומעצרו הוארך כמה פעמים מאז. בדיון שנערך היום, ובו הוארך מעצרו בשמונה ימים, כתבה שופטת בית המשפט השלום בעכו פרחה ג'ובראן מילר כי "החשד נגדו התחזק באופן משמעותי, קיימת מסוכנות וחשש לשיבוש פעולות חקירה".
פורסם לראשונה: 17:47, 13.06.22