ארבעה נערים ונערות נעצרו בערים דיסלדורף ומינכן שבגרמניה בחשד להשתייכות לארגון דאעש ותכנון פיגועים בתחנות משטרה ובכנסיות בעזרת סכינים ובקבוקי מולוטוב. לפי התובע הציבורי של דיסלדורף, החבורה חשודה גם בניסיון להשיג כלי נשק, בעיקר ברשת האפלה באינטרנט. 
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
ארכיון
(צילום: AFP)
החקירה החלה לאחר שכוחות הביטחון הגרמניים צותתו לשיחות שקיימה אלבינה, בת 16, עם חברותיה - ובהן הן היללו את דאעש. בין השאר נעצרה בפרשה גם נערה בת 15 בשם ויאם, בעלת אזרחות מרוקנית וגרמנית, שאביה נחשד כבר לפני שש שנים במימון טרור לאחר שאסף תרומות עבור דאעש. בפשיטה על ביתם נמצאו אצל הנערה פגיונות ומצ'טות, ובטלפון הנייד שהוחרם ממנה אותרו מסרים של תכנון תקיפה בכנסיות ותחנות משטרה בקלן, דילסדורף ודורטמונד.
מלבד שתי הנערות נעצרו שני נערים נוספים, שלפי התביעה בגרמניה המשיכו לתכנן את הפיגועים גם אחרי מעצרן. לפי ההתכתבויות בין השניים בטלגרם, הם תכננו "התקפה ממוקדת" נגד כופרים באיסרלון, ולא רק בתחנות משטרה ובכנסיות - אלא גם בבתי כנסת ובברים של ספורט. בנוסף לסכינים ובקבוקי מולטוב, הם הזכירו גם תקיפה באמצעות כלי נשק. הנערות, מצידן, סירבו לשתף פעולה עם החוקרים ולחשוף את זהותם.
בסופו של דבר, לאחר חקירה מאומצת, הצליחו החוקרים לעלות על מנהיג החבורה ומי שדחף לפיגוע - יוליוס בן ה-15 מליפשטדאט. אחריו נעצר גם יוסה בן ה-16. הארבעה נמצאים במעצר כבר שבועיים, ויועמדו לדין בגין תכנון פיגועים רצחניים מתוך מוטיבציה איסלאמית-ג'יהאדיסטית.
שלושה כיווני חקירה מדאיגים את התביעה ואת כוחות המשטרה בגרמניה בפרשה הזאת. ראשית, כמובן, גילם הצעירים של מתכנני הפיגועים; שנית, לפחות שניים מהם לא מגיעים מרקע מוסלמי או איסלאמיסטי, מה שחושף כיצד פעילי טרור מגייסים ילדים ברשתות החברתיות (לפני כמה חודשים, נזכיר, נתפסה נערה בת 15 שתכננה פיגוע בשוק חג המולד בלברקוזן); שלישית, הכוונה לבצע פיגועים בברים של ספורט: אליפות אירופה בכדורגל (יורו 2024) תתקיים השנה בגרמניה, ודאעש כבר הכריז כי מבחינתו מדובר במטרה לפיגועי ראווה.