צה"ל התיר לפרסם הבוקר (שני) את דבר נפילתם של ארבעה חללי צה"ל, ובצהריים פרסם על נפילתם של שלושה נוספים. חמישה מהם נפלו בזירת מטענים ליד חאן יונס - רס"ם במיל' איתי פרי (36) ממודיעין, רס"ן במיל' אביתר כהן (42) מכפר סבא, רס"ן במיל' רומן ברונשטיין (46) מבת ים, סרן במיל' (24) אליה יאנובסקי מירושלים ורס״ר במיל' ארי יחיאל זנילמן (32) מירושלים. בקרב אחר ברצועה נפל רס"ם במיל' גדעון אילני (35) מעשהאל, רס"ן גל בכר (34) מאורנית נהרג בתאונת דרכים צבאית.

4 צפייה בגלריה
     ס"ן במיל' אביתר כהן, רס"ם במיל' איתי פרי, רס"ם במיל' גדעון אילני ,  רס"ן גל בכר, רס"ן במיל' רומן ברונשטיין, סרן במיל' אליה יאנובסקי, רס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן
     ס"ן במיל' אביתר כהן, רס"ם במיל' איתי פרי, רס"ם במיל' גדעון אילני ,  רס"ן גל בכר, רס"ן במיל' רומן ברונשטיין, סרן במיל' אליה יאנובסקי, רס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן
ששת הלוחמים שנפלו ברצועה ורס"ן גל בכר שנהרג בתאונה צבאית
(צילום: דובר צה"ל)
חמשת הנופלים ליד חאן יונס הם קציני ולוחמי מילואים מגדוד 8111. תחת צוות הקרב של חטיבה 4 הם החלו בפשיטה על מתחם תשתיות טרור במרחב בית ספר שממנו התבצע ירי לעבר הכוחות. אתמול, במהלך הלחימה, הופעל מטען לעבר הכוחות וזוהו מחבלים במרחב. הלוחמים השיבו בירי, הכווינו כלי טיס וטנקים, חתרו למגע, חיסלו מחבלים והשמידו את תשתית הטרור במתחם.
במקביל לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 פשטו על מפקדה של הג'יהאד האיסלאמי שבה איתרו כלי נשק רבים, פצצות מרגמה, מטעני חבלה, ציוד טכנולוגי כגון מערכות הפעלה, מסמכי מודיעין ופיר המוביל לתשתית תת קרקעית שהושמד.
רס"ן במיל' אביתר כהן שירת כקצין הדרכה בגדוד 8111 בחטיבה 5, ורס"ם במיל' איתי פרי שירת כקשר פלוגתי באותו גדוד. השניים, ביחד עם ברונשטיין, זנילמן ויאנובסקי, נפלו באותו קרב בדרום רצועת עזה, בכפר קרארה שממזרח לחאן יונס. כוח החי"ר שלהם נפגע מזירת מטענים בבית ספר בכפר, שבו פעלו מחבלים וחוליות נ"ט של חמאס. בצבא ציינו שלסריקה קדמה מתקפה אווירית ומתקפה של טנקים, אך במתחם היו פירי מנהרות - שבאחד מהם הסתתר מחבל שלפתע הגיח.
4 צפייה בגלריה
מציאת אמל"ח במפקדה של הגא"פ
מציאת אמל"ח במפקדה של הגא"פ
אמצעי לחימה שאותרו במפקדה של הג'יהאד האיסלאמי
(צילום: דובר צה"ל )

המחבל חוסל בקרב ולא ברור אם הוא זה שהניח או הפעיל את זירת המטענים. צה"ל התיר לפרסם שלוחם נוסף מהגדוד נפצע באורח קשה באותו קרב. בניגוד לעיר עזה, שטחה הגיאוגרפי של חאן יונס גדול יותר והיא משופעת במרחבים חקלאיים סבוכים ועתירי חממות, במבנים נמוכים ובשטחים גדולים שבהם הכוחות מתקדמים באיטיות בסריקות.
בצבא זיהו לאחרונה דפוס פעולה אצל המחבלים לפיו לאחר מתקפות הכנה אוויריות, בהן גם כבדות לפני התקפה קרקעית על יעד, מחבלים ששרדו בפירים מגיחים להניח מטעני חבלה בפתחי המנהרות בעוד שתצפיתן של חמאס מזהה את החיילים מתקרבים ומנסה להפעיל את המטענים בקרבתם.
4 צפייה בגלריה
רס"ם במיל' איתי פרי
רס"ם במיל' איתי פרי
איתי פרי מחזיק את תמונת בנו
ראש העיר מודיעין חיים ביבס ספד לאיתי פרי, תושב העיר. "התבשרנו בהודעה קשה הבוקר. איתי בן 36 גדל, התחנך והקים משפחה כאן בעיר", הוא אמר. איתי הותיר אחריו את אשתו הילה וילדים קטנים. בתמונתו שהופצה על ידי צה"ל מחזיק איתי תמונת לב שפרסמה בתו, לצד הכיתוב המצמרר: "אני אוהב אותך. אני מתגעגע. מקווה שלא תיפצע".
רס"ם במיל' גדעון אילני מעשהאל, לוחם בגדוד 2855 בעוצבת "חוד החנית" (55), נפל בקרב אחר ברצועה. יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון שם התגורר אילני, סיפר כי המשפחה עברה לעשהאל משדרות לפני שנתיים: "גדעון היה דוקטורנט לפיזיקה, איש אשכולות, איש של ערכים וציונות, שהגיע לכאן עם משפחתו – אשתו אסתי המלמדת בבית הספר האזורי וששת ילדיהם - לטעת שורשים ולבנות ישוב. גדעון נפל בקרב גבורה נגד מחבלי חמאס שבקשו לגדוע את ההתיישבות בעוטף וברחבי הארץ".
4 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' גל בכר
רס"ן במיל' גל בכר
רס"ן גל בכר שנהרגו בתאונת דרכים צבאית בדרום
גדעון הותיר אחריו את אשתו, אסתר, וששת ילדיהם - גפן, מעין, נעם, הלל ,דוד ויעל. נעמה אחותו כתבה בפייסבוק: "אחי הקטן והמושלם גדעון אילני נפל בעזה". גיסו מרדכי כתב: "עלה המוות בחלוננו. גדעון אילני, אב לשישה, עלם חמודות ואיש אשכולות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות, נפל בקרב על הגנת העם".
צה"ל מסר כי רס"ן גל בכר, קצין הדרכה באוגדה 36, נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.
פורסם לראשונה: 06:19, 11.12.23