טוראי יאיר גרשון (20) מחיפה, החייל שנפצע אתמול בבוקר (שני) באורח קשה בפיגוע משולב בשכונת בת גלים, חזר לפני הצהריים להכרה במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
זירת הפיגוע בחיפה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
גרשון, שנפצע בפיגוע דריסה שבוצע בידי מחבל תושב טמרה, פונה במצב קשה לבית החולים. הוא הועבר במהירות לחדר הניתוח ועבר סדרה של שלושה ניתוחים אורטופדיים, שבוצעו על ידי שלושה צוותים שונים - סדרת ניתוחים שנמשכה שבע שעות במטרה לטפל בפגיעות בגפיים התחתונות והעליונות.
מרמב"ם נמסר כי "למרבה השמחה, הדריסה לא פגעה באיברים חיוניים אחרים. החייל נגמל מהנשמה, וחזר להכרה מלאה. הוא מאושפז להמשך השגחה במצב בינוני במחלקה לטיפול נמרץ".

בני המשפחה של החייל שוהים כל העת בביה"ח רמב"ם, וביקשו מהציבור להתפלל להחלמתו המלאה של טוראי יאיר גרשון בן זהבית זוהרה. המשפחה מספרת כי יאיר התגייס לצה"ל לפני חודשיים בלבד, ועבר טירונות וקורס בחיל הים.
"מקום הפיגוע זה מקום שהלכתי בו מאות פעמים בדרכי לחוף הים בבת גלים", מספר דודו של החייל, אוראל פדידה. "באופן מצמרר, גם אחותי, אימו של יאיר, שירתה בבסיס חיל הים. המקום הזה מוכר לנו מאוד".
הדוד מספר כי בשעת בוקר יצא אחיינו מהבית בדרכו לבסיס. "הוא חצה את הכביש למדרכה, והמחבל, שהגיע עם הרכב מרחוב יעקב כספי לאחר שנסע נגד כיוון התנועה, התנגש בו בעוצמה. יצא מהרכב עם גרזן והתכוון להמשיך את מסע ההרג".
"מעדויות ששמענו, המחבל שיצא מהרכב, התכוון לבוא אל יאיר ולפגוע בו עם הגרזן, אבל למזלנו היו שם שתי חיילות שבדיוק עברו בקרבת מקום. המחבל כנראה חשב שהוא גמר על יאיר והחליט להתמקד בהן. הן ראו אותו עם הגרזן, רצו וצעקו ואז יצא אותו מפקד מקורס חובלים, וחיסל אותו.
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
זירת ניסיון פיגוע בחיפה
החייל הפצוע נותח ומצבו השתפר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"אותו מפקד שירה במחבל הגיע לבית החולים אתמול, ונפגש איתנו. מאוד רצינו לדעת מי חיסל את המחבל והוא הגיע. הוא סיפר לנו שהתמונה שהוא ראה מול העיניים זה מחבל שרץ עם הגרזן, ושתי חיילות רצות לכיוון שלו. הוא מיד דרך את הנשק וירה בו".
אוראל מספר כי לפני שיאיר יצא מהבית אל הבסיס, הוא שוחח עם אימו. "הוא ידע שהוא אמור לחזור בערב הביתה, וביקש ממנה לאכול בערב שניצלים. לאחר שהוא יצא, האמא נסעה מיד לסופר לקנות את מה שביקש, שם קיבלה את הטלפון מנציגי הצבא שהגיעו אליהם הביתה ולא איתרו את המשפחה".
"הם אמרו לה, 'שלום, אנחנו נמצאים ליד הדלת ואת לא נמצאת'. היא שאלה 'מה קרה?' כי לא הבינה. הם אמרו לה, 'אנחנו מעדיפים להגיע אלייך ולעדכן אותך. האמא סיפרה שהבינה באותה הנקודה שקרה משהו קשה וחמור, היא נפלה על הרצפה. כל האנשים בסופר באו אליה, הביאו לה מים וחיזקו אותה. היא מספרת שקודם להגעת הצבא אליה, היא שמעה שהיה פיגוע בחיפה, התקשרה ליאיר והוא לא ענה לה, אבל היא חשבה שהוא כבר בבסיס, ושכנראה שלא מדובר בו. כשהתקשרו אליה שעה אחרי המקרה, היא חשבה שקרה משהו גרוע מזה. הקצינים הגיעו אל האמא בסופר, אמרו לה שהוא נפצע קשה ולקחו אותה לרמב"ם".
"גם אני קראתי את הידיעה לאחר הפיגוע. הבנתי שחייל נפצע קשה. ידעתי שיאיר משרת שם, עברה מחשבה בראש, אבל אתה מנסה לנתק אותה ואומר לעצמך: 'הכול בסדר, אם אחותי לא אמרה כלום, אז כנראה שהכול בסדר'. הייתי בדרכים, אז קיבלתי טלפון מאמא שלי, שהיא סבתו של יאיר, שאמרה לי להגיע במהירות לבית החולים".
באשר לפיגוע בעיר חיפה, עיר שמרבים לדבר על הדו-קיום שקיים בה, אומר אוראל, "הבנו כבר מזמן שהדו-קיום הזה הוא לא באמת כמו שזה נראה מהצד. אנחנו רואים את ההפגנות שיש בחיפה במושבה הגרמנית ובעיר התחתית, כמעט בכל שבוע. רואים את זה בעמותת חיראק, עמותה גדולה שעושה הפגנות נגד המדינה. הפגנות שמהללות מחבלים בלב העיר. הבנתי מזמן שיש אלינו שנאה, אף אחד לא אוהב אותנו, אבל מחייכים אלינו כי אנחנו טובים בלפרנס. אנחנו מגיעים גם למסעדות בטמרה, ואז קם לך בשעת בוקר תושב העיר עם תעודת זהות כחולה כמו כולנו, אזרח ישראלי, ומבין שלמרות שהוא גדל במערכת החינוך הישראלית, הגיע הזמן לרצוח יהודים. הוא מבין שלרצוח יהודים זה לא סוף העולם. מקסימום הוא יקבל גם תקציב מאבו מאזן. זה לא מישהו מעזה. זה אזרח ישראלי כמו כולנו שקם לרצוח יהודים".