מאות מפגינים השליכו חזיזים והבעירו מדורות ברחוב עזה, מחוץ למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, לאחר שחמאס פרסם הערב (רביעי) סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין. ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להבערת אש והפרת סדר.
בהמשך, מאות מפגינים התאספו ברחוב קינג ג'ורג סביב מבנה שבו שהה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - וקראו לו לצאת. השר, התעקש לצאת בליווי משטרה ולא לעזוב את המקום בדרך חלופית בגלל המפגינים - הוא יצא לבסוף מהמבנה מנופף בחיוך - בזמן שסביבו מתעמתים השוטרים עם המוחים.

7 צפייה בגלריה
הפגנה ברחוב עזה בירושלים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
הפגנה ברחוב עזה בירושלים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
המדורה מול בית נתניהו בי-ם
בהפגנה השתתפו אוהדים של קבוצת הפועל ירושלים - שאותה אוהד הירש - וארגון האוהדים "הבריגדה" השתתף בארגונה. חלק מהמוחים אף הגיעו רעולי פנים לאזור המחאה. בעמוד הקבוצה ברשת X נכתב אחרי פרסום הסרטון: "אין זמן לבזבז. עכשיו!", לצד תמונתו של הירש, לבוש בחולצת הקבוצה. הצעירים תועדו רצים ומביאים עוד ועוד קרטונים למדורות - כ-200 מטרים מהכניסה לבית ראש הממשלה. במקום נרשמו עימותים בין השוטרים למוחים - שקראו "להחזיר את כולם הביתה".
המפגינים ניסו גם לחסום את כיכר פריז ונראו מזיזים מחסומי משטרה כדי לעצור את התנועה. בהמשך עזבו את המקום, והמשיכו לרחוב קינג ג'ורג'. המשטרה מסרה כי היא פועלת "לשמור על הסדר הציבורי בעקבות המחאה שבמהלכה חלק מהמפגינים החלו להפר את הסדר תוך שהבעירו אש, שיגרו זיקוקים, הפכו פחי אשפה וגדרות על נתיבי הנסיעה ברחוב".
7 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
המוחים בכניסה למבנה שבו נמצאים השרים בן גביר ואליהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

במהלך ההפגנה, כאמור, גילו המוחים שהשר בן גביר נמצא בבניין סמוך לבית הכנסת הגדול, ששוכן ברחוב קינג ג'ורג'. קומץ מפגינים נשאר במקום וקרא להוציא את השר החוצה - אז הגיע למקום גם שר המורשת עמיחי אליהו. חלק מהמוחים תועדו נמלטים בסמטאות צדדיות אחרי שהמשטרה הציבה מכת"זית באזור הסמוך למבנה ובמקביל, ברחוב בצלאל שנמצא לא הרחק משם, התיזו כוחות המשטרה על המפגינים בואש.
בסביבתו של השר בן גביר אמרו כי הוא דרש שהמשטרה תאבטח אותו ביציאה מהמבנה וכי הוא סירב ללכת בדרכים אחרות בגלל המפגינים. בן גביר, כאמור, יצא לבסוף מהמבנה מנופף מחויך, בזמן שסביבו יש עימותים קשים עם המשטרה - שהפעילה בואש כדי לפזר את המוחים.
7 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
השוטרים מתיזים מי בואש על המפגינים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההפגנה פוזרה, אבל בהמשך מפגינים רצו מכיכר פריז חזרה לכיוון רחוב עזה ונחסמו על ידי המשטרה באזור בלפור. שם המשטרה הפעילה בואש שוב - גם על העומדים במדרכה.
מוקדם יותר, כאמור, אחרי יותר מ-200 ימים בשבי, פרסם חמאס סרטון ראשון של החטוף גולדברג-פולין בן ה-23, שמחזיק גם באזרחות אמריקנית. מדובר למעשה באות חיים ראשון של הצעיר שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, ויד שמאל שלו נקטעה אז. בסרטון, שלא ברור מתי צולם, אכן רואים את יד שמאל שלו שנקטעה.
ynet מפרסם באופן חריג חלק מהסרטון לבקשת משפחת גולדברג-פולין. בחלקים אחרים של הסרטון תוקף הירש את הממשלה ואת בנימין נתניהו, ומציין: "אתם צריכים להתבייש שכמעט 200 יום אנחנו נמצאים פה וכל ניסיונות החילוץ של צה"ל כשלו".

בסוף הסרטון, פונה הירש למשפחתו: "אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד. אני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר. אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ולא להפסיק להילחם עד שאני וכל אחד ואחת מהחטופים יחזור הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב, אחרי שכל השיגעון הזה ייגמר. לי כבר לא יהיה, אבל אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה".
משפחתו של הירש צפתה בסרטון. הוריו, רייצ'ל וג'ון, הגיבו על אות החיים שקיבלו מבנם: "לראות את הסרטון של הירש היום מציף אותנו ברגשות. הוקל לנו לראות אותו בחיים, אך אנו מודאגים גם מבריאותו ורווחתו, כמו גם לבריאותם של כל החטופים האחרים וכל מי שסובל. אנחנו כאן היום מתחננים לכל המנהיגים שניהלו משא ומתן עד היום - זה כולל את קטאר, מצרים, ארה"ב, חמאס וישראל: תהיו אמיצים, תתערבו, נצלו את הרגע הזה ותגיעו לעסקה כדי לאחד את כולנו עם אהובינו ולסיים את הסבל. הירש, שמענו את קולך היום לראשונה אחרי 201 ימים. אם אתה יכול לשמוע אותנו, אנחנו אומרים לך, אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזק, תשרוד".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "זעקתו של הירש היא זעקתם של כל החטופים - הזמן שלהם נגמר. למדינת ישראל אין עוד זמן לבזבז, יש לשים את החטופים בראש, בלעדיהם למדינת ישראל לא תהיה תקומה ולא יהיה ניצחון. יש להחזיר את כולם הביתה - החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה בכבוד".
סגן דובר מחלקת המדינה ודנט פאטל התייחס במהלך תדרוך לעיתונאים לסרטון שהפיץ חמאס, ואמר: "אנחנו בוחנים את אמינות הסרטון. אם הוא אמיתי זה עוד דוגמה לכך שחמאס מעדיף להחזיק בחטופים במקום לסיים את המלחמה ולסיים את המצוקה של האזרחים בעזה". פאטל הדגיש: "יש עסקה על השולחן - שחררו את החולים, הזקנים והנשים ותהיה הפסקת אש. כל המצב הזה לא מקובל עלינו. מאז 7 באוקטובר הדגשנו שכל חטוף צריך להשתחרר. העולם שכח אולי שחמאס הוא זה שהתחיל את המלחמה והוא זה שיכול לסיים אותה. הירש צריך להיות עם המשפחה שלו ואנחנו, כולל הנשיא ביידן, לא ננוח לרגע עד שזה יקרה".