ראש אגף סיף שאחראי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, נתן בוזנה, פורש מהמשטרה. הוא הניצב ה-11 שפורש מהמשטרה מאז שנכנס המפכ"ל יעקב שבתאי לתפקידו. גורמים בכירים במשטרה סיפרו בשיחה עם ynet כי שבתאי "הראה לבוזנה את הדרך החוצה" כשהודיע לו שלא יקבל תפקיד בסבב המינויים הקרוב.
3 צפייה בגלריה
תנ"צ נתן בוזנה
תנ"צ נתן בוזנה
נתן בוזנה
(צילום: דוברות המשטרה)
את אגף סיף הקים השר לשעבר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. כעת האגף נמצא על סף סגירה, בשעה שהאלימות משתוללת בחברה הערבית. בסביבתו של השר איתמר בן גביר טוענים שלא התקבלה עדיין החלטה סופית אם לסגור את האגף, אך גורמים במשטרה טוענים שהאגף ייסגר - ובוחנים כעת לאן יועברו סמכויותיו.
רק אתמול הודיע בן גביר כי ימנה פרויקטור "שיטפל בפשיעה ובמקרי הרצח במגזר הערבי". הערב מסר בן גביר כי קיים ביקור "ביחידת הגדעונים, שנלחמת בהצלחה בפשיעה במגזר הערבי. לצערי הניצב הפורש לא הצליח במשימתו - עוד הרבה לפני שנכנסתי לתפקיד - ואף רצה להתקדם, כשההמלצות המקצועיות, במיוחד נוכח המצב, לא הצדיקו קידום שכזה. מאחל לניצב הצלחה גדולה בהמשך הדרך".
פרישתו של בוזנה פורסמה לראשונה בחדשות 13. הוא התייחס הערב לפרישתו בפוסט שפרסם בפייסבוק: "לאחר 40 שנות שירות הגעתי לתחושת מיצוי, סיפוק עצמי, גאווה והערכה רבה למשטרת ישראל. אני חש גאווה גדולה על שנפלה בידי הזכות לפקד על שוטרים וקצינים מדהימים, ערכיים ומסורים", כתב בוזנה. "עמיתיי, חבריי ופקודיי, גאה במסירותכם ללא גבול, שימרו על עצמכם ועל משפחותיכם. אני מרגיש זו העת לפרוש ועושה זאת בתחושת סיפוק וגאווה גדולה".
3 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
בן גביר ושבתאי
(צילום: עמית שאבי)
90 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מאז תחילת 2023, אך רק בתשעה מקרים הצליחה המשטרה לגבש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום. לשם ההשוואה, בכל שנת 2022 נרצחו 106 בני אדם בחברה הערבית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם חברי סיעת חד"ש-תע"ל כדי לשמוע דרישות למיגור האלימות המשתוללת, אולם ארגוני הפשיעה הערביים הגדולים ממשיכים להטיל את אימתם ולגבות מחירים כבדים. במשטרה מודעים למספרים "המטורפים" של מעשי הרצח, שמתרחשים אחת ליום או יומיים מתחילת השנה, ומתעקשים כי הובילו 29 סיכולים של ניסיונות רצח, שהיו "רגע לפני הוצאה לפועל, כשכדור בקנה בדרך לחיסול", כפי שאמר בכיר בארגון.
עם פרישתו מצטרף בוזנה לשורה ארוכה של ניצבים שפרשו בתקופת המפכ"ל שבתאי: דני קריבו, אמנון אלקלעי, שמעון לביא, משה ברקת, ג'מאל חכרוש, איילת ירוחם, שי קופרמן, אלון אריה, אלי כזרי ודוד ביתן. בנוסף ל-11 הניצבים הללו, שני ניצבים צעירים עזבו מיד עם כניסת המפכ"ל לתפקידו: יוסי בכר ועינת גיל צובארי.
בהודעה של דוברות המשטרה נמסר כי "מוקדם יותר היום הודיע ניצב בוזנה למפכ"ל על בקשתו לפרוש מהמשטרה לגמלאות בתום שירות ממושך וארוך שנים במשטרה". עוד נכתב כי "מפכ"ל המשטרה שבתאי כיבד את בקשתו של הקצין, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך והודה לו על תרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל. השניים סיכמו כי ניצב בוזנה יפרוש במהלך החודשים הקרובים".