ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (רביעי) עם השרים בני גנץ ואיתמר בן גביר, במטרה לפתור את המשבר בממשלה. תחילה נפגשו נתניהו ובן גביר בנפרד, ובהמשך הצטרף גנץ לפגישה.
לפגישה של השלושה הצטרפו גם אנשי המחנה הממלכתי גדעון סער וחילי טרופר, שהצטרפו עם גנץ לממשלת החירום שהוקמה בתחילת המלחמה.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ ביבי נתניהו איתמר בן גביר
בני גנץ ביבי נתניהו איתמר בן גביר
(צילומים: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
בממשלה פרצה סערה בעקבות החלטת בן גביר, השר לביטחון לאומי, שלא להאריך את כהונתה של נציבת שב"ס קטי פרי - בניגוד להסכם הקואליציוני בין הליכוד למחנה הממלכתי.
בקואליציה מגבים לפי שעה את ההסכם הקואליציוני עם יו"ר המחנה הממלכתי גנץ, ומתנגדים לפעולה שנקט יו"ר עוצמה יהודית בן גביר שמבקש להחליף באמצע הלחימה את נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי.
מהמחנה הממלכתי נמסר הערב אחרי הפגישה: "אין שום סיכום. החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".
הכותרת
הדרמה המשפטית שנשכחה מחכה מעבר לפינה
19:57
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
איתמר בן גביר ורטי פרי בביקור במתקן כליאה בו מוחזקים מחבלי חמאס מכוח נוח'בה
פרי ובן גביר. השר רוצה להחליף אותה באמצע הלחימה
(צילום: דוברות שב"ס)
מוקדם יותר תקף בן גביר את נציבת שב"ס, שטענה אתמול כי ההחלטה לא להאריך את כהונתה "לא מפתיעה ומגיעה משר חסר אחריות", ואמר כי "המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב חזק ויציב, שיודע להגן על פקודיו הסוהרים מאלימות פיזית ומינית מצד אסירים ביטחוניים ערבים".
נתניהו אמנם לא נקט עדיין עמדה פומבית בנושא, אבל באחת משותפותיו הבכירות ביותר - ש"ס - סבורים שאת ההסכם עם גנץ יש לכבד ושאין להוביל כעת מהלכים שנויים במחלוקת שיערערו את האחדות בממשלה.

"החיילים רואים כותרות על מריבות והפרת סיכומים"

בישיבת הממשלה שנערכה היום אמר השר טרופר: "אני יודע שזה לא על סדר היום, אבל אני חייב להגיד את זה. ארבעה ימים אחרי פרוץ המלחמה הקמנו ממשלת אחדות, וסוכם שכל הבכירים יישארו בתפקידיהם. זה כתוב שחור על גבי לבן. הפרת ההסכם בעצם משדרת שאחדות וביטחון זה פחות חשוב, ואפשר לחזור למריבות שהיו. החיילים בעזה רואים שהכותרות הן כבר לא הסכמה לאומית, עמידה בהסכם ושמירה על שותפות אלא מריבות והפרת סיכומים. יש הסכם. חייבים לעמוד בו. לא כלפי בני גנץ. אלא כלפי עם ישראל".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
גנץ וטרופר ביום הכניסה לממשלה
(צילום: רפי קוץ)
בן גביר השיב לטרופר: "אבל אחדות זה כולם; זה להתחשב בכולם. צד אחד לא יכול לעשות הסכם עם הצד השני שמכתיב לצד שלישי מה לעשות. דבר ראשון צריך להתחשב". גנץ אמר: "אנחנו הצטרפנו לממשלת החירום וכל הממשלה הצביעה על כך כשידוע מה ההסכם. הציפיה היא לא לגופו של איש אלא לגופו של התהליך. צריכים לעמוד בהסכם".
מירי רגב שאלה את גנץ: "אתה גם היית שר וגם תחתיך היו ארגונים וראשי ארגונים, וכשיש ארגון שלא מתפקד זו בעיה. איך שר יכול לקחת אחריות על ארגון בלי שיש לו יכולת לנהל אותו?".