למרות הניסיון העיקש של בנימין נתניהו ושריו להגיע לנוסח מוסכם של עקרונות על גיוס חרדים, הנושא לא יובא מחר (ראשון) לממשלה - בשל היעדר הסכמות עם בני גנץ וחלק מהשרים.
בימים האחרונים נעשו מאמצים גדולים להגיע לטיוטת החלטה מוסכמת על חוק הגיוס של החרדים, שיובא במקביל לקידום חוק שירות הביטחון והמילואים שדורש צה"ל לקדם כחלק מהצרכים העולים מהמלחמה. בסביבת נתניהו סימנו את ישיבת הממשלה הקרובה כמועד המועדף להביא את עקרונות חוק הגיוס, מה שיבטיח לממשלה הנוכחית עוד קצת זמן בדרך לפתרון הסוגיה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על התקציב במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על התקציב במליאת הכנסת
גנץ ונתניהו במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
בסביבת ראש הממשלה הפעילו בימים האחרונים לחצים גדולים מאוד על שר הביטחון יואב גלנט ועל השר בני גנץ, על מנת להעלות את עקרונות חוק הגיוס מחר בממשלה. גנץ סירב לקחת חלק בישיבות, ונימק זאת בכך שמדובר בדיוני סרק שמתכנסים מהרגע להרגע, ללא מצע ברור ומבלי שגורמי המקצוע גיבשו הסכמות.
באשר לגלנט, בסביבת נתניהו טענו בפניו כי התעקשותו להגיע למתווה מוסכם שיהיה מקובל גם על גנץ מסכנת את יציבות הממשלה, אולם גלנט טען בפני נתניהו כי מדובר בתרגילים פוליטיים שנועדו להפעיל עליו לחץ והוא מסרב לפעול לפיהם.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט ובני גנץ  ללוחמי גדוד מילואים 969 לאחר הערכת מצב בצפון רצועת עזה
יואב גלנט ובני גנץ  ללוחמי גדוד מילואים 969 לאחר הערכת מצב בצפון רצועת עזה
גלנט וגנץ. מקורבי נתניהו הזהירו את שר הביטחון: "מסכן את יציבות הממשלה"
(צילום: אלעד מלכה )
לפיכך, מעריכים גורמים פוליטיים, לא יעלו מחר עקרונות הגיוס בישיבת הממשלה. השבוע התקיימו שני דיונים בנושא - בימים רביעי וחמישי - ומהם נעדר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
בעקבות זאת אומרים בכירים בממשלה כי השבוע ירוכזו המאמצים בשיחות עם גנץ, על מנת להגיע לנוסח מוסכם של עקרונות גיוס החרדים - ובכך למעשה לתת מענה לדרישות בג"ץ, ולדחות לחודש יוני את הסוגיה הנפיצה שעשויה לשלול תקציבים מישיבות חרדיות.