2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס איירבוס של ישראייר. חרג מהגובה המותר
(צילום: shutterstock)
טייס של חברת ישראייר חרג ביום ראשון שעבר מהגובה המותר, וסמוך לנתב"ג התקרב למרחק של מאות מטרים בלבד משלושה מטוסי F-15 של חיל האוויר. כך נודע היום (חמישי) ל-ynet.
מטוסי הקרב שסיימו אימון שגרתי והיו בדרך לנחיתה בבסיס האם של טייסת 106 בתל נוף. הטייסים אמנם לא הפעילו את המערכת שמבדילה בין מטוסים עוינים לידידותיים, אך אמצעים אחרים סייעו להם לזהות שמטוס אזרחי מתקרב אליהם. על מטוס האיירבוס של ישראייר, שהיה בדרכו בטיסה פנימית לאילת, היו באותה עת עשרות נוסעים, שלא היו מודעים למתרחש.
מתחקיר האירוע עולה שטייס החברה חרג מהגובה המותר לו, בניגוד לתוכנית הטיסה, ובכך גם הבחינו בקרי הקרקע במגדלי הפיקוח בזמן אמת. טייסי ה-F-15 זיהו את המטוס של ישראייר גם בעיניהם, אך ככל הנראה הסיכון להתנגשות היה קטן.
2 צפייה בגלריה
F-15 של חיל האוויר. הסיכוי להתנגשות היה קטן
F-15 של חיל האוויר. הסיכוי להתנגשות היה קטן
F-15 של חיל האוויר. הסיכוי להתנגשות היה קטן
(צילום: דובר צה"ל)
בעבר קרו בחיל האוויר מקרים דומים ואף חמורים יותר מבחינת המרחק בין כלי הטיס, אך המקרה האחרון חריג שכן מדובר במטוס נוסעים אזרחי, ולכן הסכנה גדולה יותר.
גורם המעורה בפרטים אמר ל-ynet כי "במרחב האווירי הצר של מדינת ישראל, התעופה האזרחית והתעופה הצבאית למדו לחיות זו לצד זו. מדובר באירוע חריג, אבל לא היה מצב של כמעט תאונה או התנגשות. יש לתחקר את המקרה ולהפיק לקחים כדי לשמור על התיאום הקיים בין הטיסה הצבאית לטיסה האזרחית באופן בטוח".
ברשות התעופה האזרחית אמרו כי "האירוע הובא לידיעת חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה ונחקר בימים אלה על ידי ישראייר. ממצאי התחקיר יועברו בתום הבדיקה לידי החוקר הראשי, שיחליט על המשך הטיפול בנושא".
מישראייר נמסר: "האירוע דווח לחוקר הראשי במשרד התחבורה, ובימים אלה נחקר על ידינו בתיאום עם רשות התעופה האזרחית והחוקר הראשי". ממשרד התחבורה נמסר: "ממצאי התחקיר יועברו בתום הבדיקה לידי החוקר הראשי, שיחליט על המשך הטיפול בנושא". מדובר צה"ל טרם נמסרה התייחסות.