במטה האו"ם בניו יורק התקיים הערב (שני) אירוע מיוחד ומרכזי במטרה לחשוף בפני העולם ובפני הארגון את הזוועות ואת מעשי האלימות המינית המזעזעים שביצעו מחבלי חמאס בנשים ישראליות ב-7 באוקטובר. האירוע התקיים ביוזמת שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, אחרי ששלשום, גינה לראשונה ארגון הנשים של האו"ם את מעשי חמאס אך בחר לפתוח את הודעתו בהתייחסות ל"חידוש הפעולות הצבאיות בעזה". באירוע נחשפו בין השאר עדויות חדשות על הזוועות, בין השאר מצד ניצולות ממסיבת הטבע ברעים. בכתבה שולב סרטון עם עדויות קשות מהחקירות שהתקיימו במשטרה.

סגן ניצב יעל רייכרט, נציגת להב 433 בכנס, פירטה על ממצאים קשים שמצאה המשטרה בזירות הטבח ב-7 באוקטובר, שאותם בחרנו במערכת ynet לא לפרט. "המחבלים כרתו איברים ושרפו אותם. בתוכנית שיטתית המחבלים ביצעו טבח נגד אזרחים חפים מפשע ללא אבחנה בין דת, גזע או מגדר. הרס המוני של כל נפש חיה שעמדה בדרכם. משטרת ישראל חוקרת תקיפות מיניות שבוצעו נגד הקורבנות", אמרה רייכרט. היא תיארה עדויות קשות, והציגה גם סרטון ובו עדויות מצולמות וקשות.
"מעשי הזוועה האלה הם חלק מהעדויות המזעזעות שמוכיחים את הפשעים הנוראיים נגד האנושות. החיים שלי, החיים שלנו, כנשים, כאמא וקצינת משטרה לעולם לא יהיו כפי שהיו לפני 7 באוקטובר", אמרה רייכרט. "אנחנו חייבים להבטיח את ביטחונן של נשים ושלומה של ישראל. עבורנו , עבור ילדינו, ועבור דורות העתיד שלנו. עם ישראל חי".
7 צפייה בגלריה
נציגת המשטרה יעל רייכרט מלהב 433
נציגת המשטרה יעל רייכרט מלהב 433
סנ"צ יעל רייכרט. "זה היה הרס המוני של כל נפש חיה בדרכם"
(צילום: UN)

שריל סנדברג, לשעבר סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, כיום מטא, נאמה באירוע ואמרה: "חמאס רצח 1,200 נשמות - ובחלק מהמקרים אנס אותן. אנחנו יודעים את זה מקורבנות שנשארו בחיים, מפרמדיקים - ואנחנו כאן כדי להגיד שאונס לא יכול להיות חלק ממלחמה. לא משנה לאיזו הפגנה אתם מגיעים, איזה דגל אתם מניפים - יש דבר אחד שכולנו מסכימים עליו: אונס הוא טרור, אונס הוא התעללות".
סנדברג הוסיפה: "השתיקה סביב פשעי המלחמה האלה - מסוכנת. העולם צריך להחליט למי להאמין - לדובר חמאס שאמר שאונס הוא אסור אף שקרה, או לנשים? שהגוף שלהן מספר איך הן העבירו את הדקות האחרונות שלהן בחיים. למי אנחנו הולכים להאמין? אני קוראת לכל ארגוני הנשים - אישה, גבר - להתאחד נגד מעשי העוולה האלה. אני קוראת למנהיגים גלובליים לקום ולהשמיע את קולכם - אונס הוא בלתי מקובל. אנו צריכים שתגבו את המילים במעשים. זה בלתי נסבל שלמי שיש את הכוח לשנות - לא מנצל אותו".
הסנאטורית מטעם מדינת ניו יורק, קירסטן ג'יליברנד, נשאה נאום מרגש באירוע ואמרה: "כששמעתי שארגוני הנשים שתקו כמעט נחנקתי. צריך שהתקפות חמאס ייזכרו בהיסטוריה - כשם שאנחנו הולכים ליד ושם. ראינו גופות מכל הגילים עם פציעות נוראיות. שמענו עדויות על נערות שנרצחו עם המכנסיים מופשלים ועירומות, לבדן, מפוחדות, תחת טרור. הר העדויות מביא רמת רוע שאנחנו לא מכירים. הקהילה הבינלאומית צריכה לעשות יותר, והאו"ם חייב לגנות את חמאס כמי שמשתמש באונס ככלי מלחמה. חייב לגנות את הפשעים האלה נגד האנושות". מיד אחרי דבריה הוצג סרטון של הילרי קלינטון, ובו השמיעה גם היא דברים קשים נגד חמאס ובעניין השתיקה העולמית.
7 צפייה בגלריה
קירסטן ג'יליברנד
קירסטן ג'יליברנד
הסנאטורית קירסטן ג'יליברנד. "רמת רוע שאנחנו לא מכירים"
(צילום: UN)
שרי מנדס, אשת מילואים ברבנות הצבאית שסייעה בזיהוי גופות במחנה שורה, סיפרה באירוע על מה שראתה בעיניה. "חילול גופות היה יעד ברצח. היה חילול שיטתי. הברברים האלה לא הראו כבוד לנשים בחייהן. ידענו שאנו האחרונות שנראה אותן והחזקנו אותן קרוב לליבנו, כאילו הן הבנות שלנו. כבת לניצול שואה, אני כאן כדי לספר לכם את העדות שלי. אני מדברת בשם אלה שלא יכולים להעיד".
שמחה גריינמן, מתנדב זק"א, העיד בקול שבור על הזוועות שראה - ותיאר גם הוא עדויות קשות מאוד, שאותן לא הבאנו במלואן: "כשנכנסתי לבית בזירת הטרור ראיתי לנגד עיניי אישה שוכבת. הגופה שלה חוללה בצורה שלא הצלחנו לזהות אותה. גופה אחרת לא הצלחנו לזהות אם זה גבר או אישה. הנשים האלה, האנשים האלה, נשחטו בברוטאליות ונרצחו בדרכים שונות. טיפלתי בהרבה מהם במו ידיי, וראיתי אותם בעיניים שלי. אני עומד כדי להשמיע את קולות הנשים האלה - שלא יכולות לעמוד ולהיות כאן, לצרוח מה שקרה להן".
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר בפתח האירוע כי "בזוועות שביצע חמאס היו ברבריים יותר מדאעש. ב-7 באוקטובר ביצע חמאס אונס ואלימות מינית בנשים ונערות ישראליות. הוא התהלך עם גופותיהן כשההמון הריע".
ארדן תקף את ארגוני הנשים הבינלאומיים, ואמר כי "הגופים הבינלאומיים שאמורים להגן על כל הנשים בעולם, שנשבעו להגן עליהן, הוכיחו שכאשר מדובר בנשים ישראליות - הם נשארים אדישים. בעיני הארגונים הללו נשים ישראליות הן לא נשים, ואונס של נשים ישראליות הוא לא אונס. השתיקה שלהם מחרישת אוזניים. במקום לתמוך באופן מיידי בקורבנות, UNWOMEN הציעו בחוצפה 'לחקור את האלימות המינית של חמאס' באמצעות ארגון אנטישמי ומוטה. החקירה היחידה שצריכה להתבצע היא של האדישות של UNWOMEN לפשעים הנתעבים שביצע חמאס נגד נשים ישראליות".
7 צפייה בגלריה
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)
7 צפייה בגלריה
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
הפגנת "בונות אלטרנטיבה" מול מטה האו"ם. "דורשות שישמיעו קול"
(צילום: בונות אלטרנטיבה)
7 צפייה בגלריה
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
(צילום: בונות אלטרנטיבה)
7 צפייה בגלריה
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
בונות אלטרנטיבה מחאה מול בניין ה או"ם ב ניו יורק
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)
בשעות שלפני ההתכנסות, מאות נשים הפעילות בתנועת "בונות אלטרנטיבה" מחו מול בניין האו"ם תחת הכותרת: "Speak now. Silence is consent" - ובדרישה להכרה בינלאומית וגינוי הפשעים נגד האנושות שבוצעו כלפי נשים בישראל. הארגון גם פרסם כ-300 אלף מודעות תחת אותה כותרת. מורן זר קצנשטיין, מייסדת התנועה אמרה: "הפגיעות המיניות בנשים לא נגמרו באותה שבת שחורה, אלא המשיכו גם לאחר מכן בשבי החמאס, כך על פי אינספור עדויות הממשיכות להגיע מהנשים ששוחררו עד כה. אנו דורשות מארגון הנשים של האו"ם, ששמר על שתיקה במשך חודשיים שלמים, מארגוני זכויות אדם ומארגוני נשים ברחבי העולם להשמיע קולם".
על רקע השתיקה וההתחמקות של האו"ם, כאמור, הוצגו באירוע הערב ממצאים שמוכיחים את פשעי האלימות המינית של מחבלי חמאס. האירוע התקיים בשותפות עם המועצה הלאומית של נשים יהודיות בארצות הברית (NCJW), ההסתדרות הציונית העולמית ושזור, ויצ"ו, הדסה וקרן שוסטרמן. באירוע השתתפו מאות שגרירים ודיפלומטים, תתי-מזכ"ל, נציגי סוכנויות או"ם, ארגונים יהודיים וארגוני חברה אזרחית.
7 צפייה בגלריה
נשים מפגינות מחוץ למטה ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים בניו יורק על שתיקת הזוועות שביצעו מחבלי חמאס
נשים מפגינות מחוץ למטה ארגון האו"ם לקידום והעצמת נשים בניו יורק על שתיקת הזוועות שביצעו מחבלי חמאס
הפגנה מחוץ למטה ארגון האו"ם לקידום נשים, בשבוע שעבר
(צילום: Roi Boshi)
כאמור, שלשום התייחס ארגון הנשים של האו"ם לראשונה לטבח ולמעשי הזוועות. "אנו מצטערות על חידוש הפעולות הצבאיות בעזה, וחוזרות ומדגישות שכל הנשים - הישראליות, הפלסטיניות וכל האחרות - זכאיות לחיים בטוחים וללא אלימות", נפתחה ההודעה, ורק לאחר מכן נכתב: "אנו מגנות באופן חד-משמעי את המתקפות האכזריות של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, ונבהלות מהדיווחים הרבים על זוועות מבוססות מגדר ואלימות מינית במהלכן. זו הסיבה שקראנו לחקור את כל הדיווחים של אלימות על רקע מגדר ולהעמיד את האחראים לדין, כשזכויות הקורבן במרכז".
בישראל זעמו על כך שהארגון והעומדת בראשו ד"ר סימה בחוס מתעלמים באופן בוטה ושיטתי מהפגיעה בנשים ישראליות באירועי 7 באוקטובר כולל התעלמות מרציחות, פציעות, חטיפות ואונס שעברו בידי הטרוריסטים. גם בשבוע שעבר כמאה נשים הפגינו מול מטה הארגון בניו יורק במחאה על שתיקתו הרועמת. הן עמדו במקום עם סימני דם במכנסיים, זכר לסרטון הנורא שפורסם ביום הטבח, לצד תמונות של הנפגעות והכותרת "Me too, אלא אם את יהודייה".