תומכי המהפכה המשפטית יקיימו הערב (יום א') עצרת ברחוב קפלן בתל אביב, המקום שהפך לסמל המחאה נגד המהפכה, לקראת ההצבעה מחר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית לביטול עילת הסבירות. התומכים יקראו לממשלה בשעות שלפני ההצבעה "העם איתכם, השלימו את החקיקה". במקביל, מתנגדי המהפכה מתכננים הפגנת ענק מול משכן הכנסת בירושלים.
מלבד העצרת, ב-17:00 תצא צעדה של אנשי מילואים התומכים במהפכה, מכיכר הבימה לעבר גשר הקריה בתל אביב. לטענת המארגנים, "הרוב הגדול של משרתי המילואים מתקשה לשבת בבית כשיש מיעוט קטן וקולני שמנסה לפרק את צבא העם". במודעה שפורסמה לקראת הצעדה נכתב כי "נוכח קריאות סרבנות ואיומים מצד גנרלים לשעבר, נצעד אל הקריה בתל אביב ונקרא בקול גדול: 'מילואים ללא תנאים, שומרים על הבית ונאמנים לרוח צה"ל'".
4 צפייה בגלריה
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
לא צופים שיצליחו לשחזר את ההצלחה של ההפגנה הקודמת. תומכי המהפכה בעצרת בירושלים, באפריל
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
תומכי המהפכה בעצרת בירושלים, באפריל
(צילום: רגבים)
את העצרת מובילים ארגוני ימין שונים ובראשם "תקומה 2023", שארגנו גם את הפגנת התמיכה בירושלים באפריל האחרון, לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. בהפגנה ההיא השתתפו כ-200 אלף בני אדם. לפי מובילי העצרת, ישנן "התארגנויות ברחבי הארץ", אך הם לא צופים שיצליחו לשחזר את ההצלחה של ההפגנה הקודמת בבירה. לדבריהם יותר מ-200 אוטובוסים התמלאו כבר במשתתפים שיגיעו. "אין לנו תקציב יותר מדי גדול. החלטנו להוציא אוטובוסים מאזורים שיש בהם קשיים מבחינת תחבורה ציבורית", הסבירו המארגנים.
חלק מהארגונים דיווחו כי יהיה תגבור של קווים בתחבורה הציבורית וברכבות עבור המגיעים לעצרת, אף שלא ניתן לכך אישור מאף גורם רשמי. "הייתה פנייה למשרד התחבורה לצד המון לחצים על כל הקודקודים. אף אחד לא מוכן להגיד שהוא מתחייב לתגבור. האווירה הייתה שהם יודעים להיערך במידת הצורך", אמר גורם המעורה בפרטים.
4 צפייה בגלריה
יריב לוין ושמחה רוטמן
יריב לוין ושמחה רוטמן
יישאו נאומים מהמליאה. לוין ורוטמן
(צילום: אלכס קולומויסקי )
עשרות רבנים חתמו בימים האחרונים על מכתב הקורא לצאת ולהשתתף בעצרת הימין. "לא יעלה על הדעת שמיעוט קולני יכפה את דעתו רק בגלל שהוא לא מוכן לקבל את דעת הרוב", כתבו. הם הוסיפו כי הם קוראים לממשלה "לקיים את רצון העם" ולהשלים את החקיקה. בימים האחרונים גם נתלו כרוזים ברחובות בחברה החרדית שקראו להשתתף בעצרת. בכרוזים נכתב בין היתר: "בג"ץ רומס את החרדים. בג"ץ רומס את הדת".
על חברי הכנסת של הקואליציה נאסר להגיע לעצרת, ורק שרים שאינם ח"כים יוכלו להגיע. בעצרת צפויים לנאום השרים בצלאל סמוטריץ', עמיחי שיקלי, יואב קיש וחברי הכנסת דודי אמסלם ואביחי בוארון. מובילי המהפכה, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, ינאמו בשידור חי מהכנסת.
4 צפייה בגלריה
 גן סאקר
 גן סאקר
"מאחז הדמוקרטיה" ייפתח רשמית היום. אוהלים בגן סאקר, ירושלים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
בינתיים, בירושלים תמשיך המחאה של מתנגדי המהפכה. עשרות אלפים עלו לירושלים אתמול ביומה האחרון של הצעדה – וחלק מהם החליטו להישאר בה, "עד שהחקיקה תבוטל". יותר מ-100 אוהלים הוצבו אמש בגן סאקר, והמספר הזה צפוי לעלות עד הפתיחה הרשמית אחר הצהריים ב-16:00 של "מאחז הדמוקרטיה", כלשון מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, לקראת ההצבעה מחר בכנסת.
לפי מארגני המחאה, בשעה 17:00 יתכנסו רבבות בגן סאקר ליציאה לצעדה לכיוון כנסת ישראל. הצעדה צפויה להגיע לכנסת בשעה 19:00, שם תתקיים "הפגנת ענק בהובלת נציגי הארגונים הנאבקים למנוע את חורבן הבית".
ממובילי ארגוני המחאה נמסר: "זה הזמן של האזרחים והאזרחיות לצאת ולהתנגד לחורבן הבית, לדיקטטור ולשותפיו הפועלים לרסק את הדמוקרטיה הישראלית. אלו ימים דרמטיים, אנו קוראים שוב לחברי הממשלה – עצרו את הטירוף! שלמות העם, צבא העם והכלכלה נמצאים מעל לכל חקיקה".