שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה ביקרו בצהריים (שלישי) באתר הבנייה בקריית מוצקין שבו נמצאה גופתה של ליטל יעל מלניק בת ה-17. לנוכח העובדה כי האתר משתנה מדי יום, הוחלט לבצע את הדיון בשטח כבר בשלב ראשוני של ההליך המשפטי במרכזו מואשם אדוארד קצ'ורה (49) ברצח של מלניק.
השופטים, יחיאל ליפשיץ, שמואל מנדלבאום וגלית ציגלר, בחנו את הזירה, בנקודות מהן היו עדי הראייה ביחס לזירה עצמה, כמו כן, הוצגו בפניהם תמונות מזירת האירוע, לרבות תמונה מצמררת של תלולית עפר ממנה בצבצו ידיה של מלניק.
3 צפייה בגלריה
הזירה בה נמצאה גופתה של ליטל יעל מלניק
הזירה בה נמצאה גופתה של ליטל יעל מלניק
עורכות הדין הניחו בשם המשפחה פרחים ונרות נשמה
3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק והמשטרה בזירה
(צילום: באדיבות המשפחה, גיל נחושתן)
בני משפחה של מלניק, סבתה וסבה, לודמילה ובוגדן ואחותה, רות, שהתגייסה לאחרונה לצה"ל, לא הורשו להגיע לדיון לנוכח העובדה כי אמורים להעיד בקרוב בהליך המשפטי. בני המשפחה ביקשו מבאות כוחן, עו"ד אפרת נחמני בר ועו"ד שרון זגגי פנחס, להדליק במקום נר נשמה ולהניח פרחים לזכרה של מלניק, וכך אכן נעשה, לאחר שהרכב השופטים עזב את הזירה.
"הכאב שלנו גדול ורק מתעצם מיום ליום, הגעגועים מרסקים אותנו, אבל לא ננוח ולא נשקוט עד שהרוצח השפל ישלח לכלא לכל חייו. רק מאסר עולם", מסרו בני משפחת מלניק, "כמו שצעקנו במהלך דיוני המעצרים עד שהוחלט להגיש כתב אישום על רצח, כך נמשיך להאבק בכל דרך כדי שהשופטים יבינו שהיה כאן רצח נורא של אדם שניצל תמימותה של נערה צעירה והביא לסוף טראגי של חייה. הוא צריך לסיים את חייו בכלא".
3 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה עם עורך דינו, יריב מנור
אדוארד קצ'ורה עם עורך דינו, יריב מנור
"צריך לסיים את חייו בכלא". אדוארד קצ'ורה עם עורך דינו
(צילום: שרון צור )
משפחת מלניק ממשיכה במאבקה הציבורי וקוראת לציבור לסייע לה הפרוייקט שהקימו באתר Beactive - "אל תרצחו אותנו פעמיים". "דרשנו שהדיון יתנהל באופן פומבי כדי שהרוצח לא יסתתר מאחורי דלת סגורה ויספר סיפורי מעשיות בניסיון לחלץ עצמו ממאסר עולם", הוסיפו.
הנאשם עצמו לא נכח בדיון בזירת האירוע. "דמיה של ליטל יעל ז"ל זועקים מן האדמה. הביקור בזירה רק המחיש עד כמה מדובר ברצח אכזרי ובלתי נתפס. תכנון מקפיא דם של רצח נערה צעירה שמצוקותיה נוצלו על ידי הנאשם", אמרה עו"ד אפרת נחמני בר.