2,000 מיילים ו-7,000 תכתובות - אלה התוצרים שנמצאו בחיפוש בטלפון הנייד ובמחשב של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה שהועברו מהפרקליטות לסנגוריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד. בכך הסתיימה סריקת החומרים החדשים במכשירים של ישועה - העד הראשון במשפט של נתניהו בתיק 4000, שמייחס ליו"ר האופוזיציה שוחד, מרמה והפרת אמונים.
מעיון ראשוני בחומרים שנמסרו לסנגורים עולה כי לא מעט מהם קשורים לגורמים פוליטיים, אשר פנו גם הם לישועה בבקשות שונות הקשורות לסיקור עיתונאי. "יהיו הפתעות", אמרו גורמים המעורים בפרטים.
2 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: גלעד מורג)
ההגנה קיבלה את החומרים לאחר בקשה שהועברה לשופטים, על מנת להוכיח טענה ולפיה הפניות שהגיעו למנכ"ל וואלה לשעבר לא הועברו רק מצד מקורביו של נתניהו.
בחלק לא מבוטל מהדיונים בבית המשפט המחוזי בירושלים, טענו הסנגורים כי נתניהו מופלה לרעה וכי הנוהל להעביר בקשות למנכ"ל וואלה לגבי סיקור כזה או אחר אינו משהו יוצא דופן ונעשה כחלק מעבודה שוטפת מול כלי תקשורת.
מהפרקליטות נמסר: "השבוע הסתיימה העברת החומרים, על פי החלטת בית המשפט. מכיוון שמדובר בחומרי חקירה שהועברו להגנה, איננו מתייחסים מעבר לכך".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו ואחד מסנגוריו עו"ד עמית חדד בבית המשפט
(צילום: אורן בן חקון)
במקור ביקשה פרקליטות מיסוי וכלכלה ארכה בת שבועיים על מנת לסיים את הבחינה והסיווג של כלל תוצרי החיפוש במדיה הדיגיטלית של ישועה. בית המשפט הודיע כי תינתן לה ארכה בת שבוע וחקירתו הנגדית של ישועה הייתה אמורה להתחדש השבוע. בעקבות החלטת השופטים, הדיונים שנקבעו לשבוע זה בוטלו. הדיון הבא במשפט ייערך ביום שני הבא, שלושה ימים לפני שתחל הפגרה בבית המשפט.
הפרקליטות ביקשה ארכה מכיוון שמדובר בחומרים בהיקף נרחב, וגם הסנגורים הסכימו לארכה. בהחלטתם לאשר את הבקשה הסבירו השופטים כי "בנסיבות אלו, על מנת לאפשר גם להגנה להיערך כראוי" הם מעניקים דחייה של שבוע נוסף לחידוש הדיונים.
בתיק 4000 מואשמים גם בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, שלפי המיוחס להם השפיעו על הסיקור באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות. השניים מואשמים במתן שוחד.