גבר סיני בן 37 שנחטף לפני יותר מ-30 שנה מצא את אמו הביולוגית, אחרי ששרטט מפה של הכפר שבו גדל והעלה את המפה לרשת. סיפורו פורסם ברשתות הבריטיות BBC ו"סקיי ניוז".
לפי הדיווחים, ב-1989 נחטף לי ג'ינגוויי ליד ביתו במחוז יונאן, כשהיה בן ארבע. הוא נמכר לרשת של סחר בילדים, ונמסר למשפחה שחיה בלנקאו במחוז חנאן - במרחק של כ-1,800 ק"מ מהמקום שבו גדל. במשך השנים הוא לא הצליח למצוא את משפחתו הביולוגית. אחרי ששמע שסינים שנחטפו בילדותם הצליחו להתאחד עם הוריהם בזכות מידע שפרסמו ברשת החליט לעשות את אותו הדבר.
1 צפייה בגלריה
סין גבר שנחטף לפני 30 שנה שרטט מפה של כפר ילדותו וחזר הביתה
סין גבר שנחטף לפני 30 שנה שרטט מפה של כפר ילדותו וחזר הביתה
המפה שלי ג'ינגוויי העלה לרשת
בחודש שעבר העלה לי לטיק-טוק (שבגרסה המקומית שלה בסין נקראת Douyin) שרטוט בכתב יד של מפת הכפר שבו גדל. הוא לא זכר את שם הכפר או את שם הרחוב שלו, וביקש לסייע לו למצוא את הוריו הביולוגיים. "נלקחתי לחנאן על-ידי שכן קירח, בסביבות 1989, כשהייתי בערך בן ארבע. זו מפה של אזור הבית שגדלתי בו, ששרטטתי מהזיכרון", כתב בתיאור שהופיע לצד המפה שפרסם.
לי סיפר שאחרי החטיפה בני זוג בשנות ה-40 לחייהם קנו לו בגדים ולקחו אותו ברכבת למשפחה המאמצת שלו - שהתייחסה אליו היטב. זמן קצר אחרי שנחטף הוא החל לצייר על בסיס קבוע - מה שעזר לו לזכור את המקום שבו גדל. המשטרה החלה בחודש שעבר לבחון את המפה שהוא שרטט - היא גילתה באיזה כפר מדובר, ולבסוף הגיעה לאם מקומית שבנה הקטן נעלם לפני שנים.
אחרי בדיקות DNA לי ג'ינגוויי ואמו נפגשו אתמול במחוז יונאן. "תודה לכל מי שעזר לי להתאחד עם המשפחה שלי", כתב לפני המפגש עם אמו. הוא הוסיף שכעת הגיעו לקצם "לילות אינסופיים" של געגועים. הוא סיפר שאביו כבר איננו, אך יש לו אח צעיר שחי עם אמו במחוז יונאן.