3 צפייה בגלריה
כיכר עץ התפוז פסל מירי פסוב, אמנית שנהרגה בתאונת דרכים ברעננה
כיכר עץ התפוז פסל מירי פסוב, אמנית שנהרגה בתאונת דרכים ברעננה
הפסלת מירי פסוב, והפסל בהשארת עץ תפוז שיצרה ואשר הוצב בכיכר ברעננה
(מתוך פייסבוק)
הפסלת מירי פסוב, בת 70 מרעננה, היא הולכת הרגל שנהרגה אתמול (שישי) מפגיעת רכב ברחוב אופסטרלנד בעיר. היא נהרגה לא הרחק מפסל "עץ התפוז" שיצרה ואשר מוצב בכיכר הסמוכה למרכז יד לבנים ברעננה. לפי החשד, פסוב ירדה מרכבו של בן זוגה והוא זה שדרס אותה למוות. במשטרה מסרבים להתייחס לנושא.
בנה, דורון, אמר כי "איבדנו את אמא היקרה שלנו ברגע טרגי. כולנו בשוק גדול מהאובדן. יש חקירת משטרה באשר לנסיבות שבגינן אמא נהרגה. היא הייתה אומנית ידועה ברעננה ובאזור השרון, עמלה והכינה כיכרות ואנדרטאות לזכרם של חללים ונספים באסונות. עתה התרחש אסון גדול אצלנו, כאב גדול ובלתי נתפס". פסוב הותירה אחריה שני בנים ובת. הלווייתה תיערך ביום שני.
בעקבות מותה ספד לה ראש העיר חיים ברוידא, שכתב בפייסבוק כי הפרידה ממנה כואבת לו. "קשה היה להתעלם מהנוכחות שלה והצחוק המתגלגל. אישה מיוחדת הייתה מירי פסוב. מלאת חיים ואנרגטית. אמנית בכל רמ"ח איבריה. תמיד במרכז העניינים", הוסיף.
ברוידא כתב עוד כי "ביום שישי, בתאונת דרכים ברעננה, נקטעו חייה, כמה עשרות מטרים מכיכר עץ התפוז, פרי עמלה, שעוצב בהשארת הגעגועים לפרדסים של רעננה ושל ארץ ישראל. יצירה במיקום מרכזי, שהפכה למעין סמל עירוני, ועבור מירי לגאווה גדולה. מירי חיה ונשמה את עולם היצירה האומנותית".
3 צפייה בגלריה
ההודעה ששלחה פסוב לראש העיר ברוידא
ההודעה ששלחה פסוב לראש העיר ברוידא
ההודעה ששלחה פסוב לראש העיר ברוידא יום לפני התאונה
(מתוך פייסבוק)
לדברי ראש העיר, "בימים אלה התחלנו בעירייה בעיצוב מחדש של סביבת כיכר התפוז. מירי ביקשה ממני להיות מעורבת בהליך העיצוב. כמובן שהסכמתי". הוא ציין כי רק ביום חמישי, יום לפני התאונה הקטלנית, היא שלחה לו צילום של אגרטל זכוכית, ועליו המילים "יום יום חג". "מי היה מעלה בדעתו", כתב ברוידא, "יהי זכרה של מירי פסוב ברוך".
באתרה האישי של פסוב צוין כי היא נולדה ברומניה בשנת 1951. היא הייתה בת למשפחה ציונית, מסורבת עלייה. בשנת 1964 עלתה ארצה עם משפחתה. "על אף קשיי הקליטה – בחוויה של מירי – היא הכי צברית שיש, הכי שורשית שאפשר", נכתב בביוגרפיה שלה באתר. צוין שם שהיא עוסקת בין היתר בתבליטי קיר באבן, בברונזה, בברזל ובנחושת. "עבודותיה משלבות טבע ותרבות, עבר והווה, גופניות ורוח, ונוצרות מתוך רצון לחזור לתחושות וחוויות בראשתיות".
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברעננה
זירת תאונת הדרכים ברעננה
זירת תאונת הדרכים ברעננה
(צילום: ביקורת בונה )

הדיווח על התאונה אתמול התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 11:54. חובשים ופרמדיקים מצאו את פסוב עם פגיעה רב-מערכתית ללא סימני חיים. ממרחב שרון במשטרה נמסר כי בוחני תנועה פתחו בחקירה לבירור נסיבות התאונה.
יוסי ויצ'נר, חובש בכיר במד"א, סיפר: "הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לרכב מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב-ערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".